Sida 5 av 9
Postat: sön jul 13, 2008 10:18 pm
av JBlom
Nu är det nära.

Postat: mån aug 18, 2008 1:28 pm
av Jens Gustavsson
hur gick det nere i gardemoen (stavning

)?
volvo
Postat: mån aug 18, 2008 4:19 pm
av johan johansson
han åkte 9,12 som jag såg sen vet jag inte om han klämde till med någon lägre tid
Postat: tis aug 19, 2008 8:47 pm
av fredde_vit_pv
det gick bra men ingen 8:a som sagt,

,fästet var lite
skumt det var hur mycket trackbite somhelst men inga monsterbilar
som brände fast det. blev riktiga släpp när fästet väl inte räckte, 60ft
på mellan 1.5-1,6! dessutom bestämde tävlingsledningen att man
inte fick värma däcken i vattnet och sen skröt om världens bästa fäste
pga att minst 10 bilar gick sönder

heja norge!. blev iaf ett pris för snabbaste tid alla klasser
(60 bilar från 10 länder i 4 klasser och "bara"luftkylda WV:s) trots
att Ron Lummus himself körde 1 hundradel snabbare i en shootout
efter prisutdelningen.vi hann inte vara kvar till dom stängde banan
för då hadde vi kommit för sent till jobbet efter 14 timmars hemresa
tack för trevligt sällskap föressten, Johan och alla andra som var där!
/Fredde
Postat: mån sep 01, 2008 9:00 am
av Jens Gustavsson
som de flästa hört så rulla håkan med bubblan i helgen i piteå.
mycket tråkigt med den fina bubblan men som tur är så klara sig håkan rätt bra men är på sjukhuset än.
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/s ... Id=3941515
Postat: mån sep 01, 2008 9:56 am
av larsat
detta var tråkigt, tur att det inte blev några allvarliga skador!
Postat: mån sep 01, 2008 10:27 am
av j björk
Usch vad tråkigt

Postat: tis sep 02, 2008 2:46 pm
av Nicklas Eriksson

grymt tråkigt!
såg riktigt otäckt ut på filmerna som cirkulerar, hoppas han tillfrisknar utan men för livet!
Postat: ons sep 03, 2008 6:36 pm
av JBlom
Leif Nyström har skrivit på SCLF-forumet:
Håkan Lundgren comeback
Här kommer en uppmaning till alla som vill hjälpa Håkan till comeback på strippen.
Sätt in en summa - liten eller stor på PG 8348515-1
http://www.aircoolers.com/SCLF/sclf.asp ... artValue=0
Postat: fre sep 10, 2010 2:47 pm
av Anders L
Att turbobubblan gick i graven vet vi ju, men hur går det med det nya projektet? Har den kommit ut ur garaget eller?
Nyfiken som man är.

Postat: tis okt 26, 2010 6:25 pm
av Jens Gustavsson
jag vill bara skvallra lite att håkans nya sugmotor är på väg att ta form och att han varit och flödat de nya topparna hos mig men jag vill inte skvallra om några siffror på motorn om jag inte får ok från håkan?
jag hoppas att suget kommer tillbaka och att det blir en bromsning av motorn snart

Postat: tis okt 26, 2010 9:27 pm
av mattias
Jo, han har hört av sig och jag ska ordna lite givare till insprutningen på nya motorn. Det lät intressant med planerna på insugs-sidan, får jag chans ska jag kika förbi.
Postat: tis nov 30, 2010 10:42 pm
av Håkan
Efter viss påtryckning så har jag släppt sargen...
Lite kort, bilen jag bygger på är en standard betonad -62a. Viss patina finns och ska behållas

.
Det blir busslåda med fyrledat, allt för en bra väghållning
Weddle slutväxel och drev, även lagerhus för att kunna åka med typ1 noskon. Alu spole mm.
Motorn blir en 2442 med Scat 88 vev, 94 cima cyl, med cp kolvar. Scat H-stakar, rullkam med JPM slipning, mm....
Kommer att använda SM4 och MSD dis4.
Målet är 300hk och tio sekunders resor..
/Håkan

Postat: ons dec 01, 2010 12:33 am
av Martin H
fan va fränt

lycka till.
Postat: ons dec 01, 2010 6:30 am
av Jonas Ohlsson
trevligt! det känns som om det kan bli kaffebesök framöver
