Sida 5 av 9

Postat: ons jul 11, 2007 12:51 am
av Scrazher
Ajden skrev:Då var motorn urplockad tog bara 3 timmar, visserligen ser det ut som en kaos i garaget men det får jag ta och röja lite senare.
Har beställt ramlager, vevlagrena måste jag försöka komma på vad dom kom från för cheva, hade inte räknat med att behöva beställa nya lager så här fort så den lappen med vad det är för lager ligger kvar i luleå tror jag.

Tomt i motorummet men det blev fullt i garaget, och brossans hundkoja står och ser rädd ut i ena hörnet.
Bild
Om du vet vart lappen ligger går det alltid hitta någon i luleå som kan springa in och se efter vad det står...?

Tråkigt att det blev tvunget bli såhär, du har VERKILGEN inte turen på din sida. :(
Men hoppas det löser sig fort och smärtfritt den här gången!

Postat: ons jul 11, 2007 5:57 am
av Ajden
Jag har ingen aning om vart lappen ligger men jag har kommit fram till vilka lager det var jag hade nu så det blir att ringa hansenracing och beställa vid fikat i dag.

Postat: ons jul 11, 2007 11:01 am
av Scrazher
Ajden skrev:Jag har ingen aning om vart lappen ligger men jag har kommit fram till vilka lager det var jag hade nu så det blir att ringa hansenracing och beställa vid fikat i dag.
Så bra så bra :) Ta och stressmeka ihop det till nästa helg och så tar du med dig Jonas och kommer hit och tittar på lite blackrace på motorveckan! =)

Postat: ons jul 11, 2007 1:01 pm
av Ajden
Scrazher skrev:
Ajden skrev:Jag har ingen aning om vart lappen ligger men jag har kommit fram till vilka lager det var jag hade nu så det blir att ringa hansenracing och beställa vid fikat i dag.
Så bra så bra :) Ta och stressmeka ihop det till nästa helg och så tar du med dig Jonas och kommer hit och tittar på lite blackrace på motorveckan! =)
Här ska det inte stressas någonting alls, jag stressar så jävla mycket när jag är i Luleå så det räcker.

Postat: sön jul 15, 2007 2:40 pm
av Ajden
Nu har jag hittat felet varför den skar, var det där att det blivit sprickor i veven, det konstiga är bara det att det var inge sprickor innan jag monterade den och bara i det mittersta lagerbanan och att det står i Lancia manualen att det går att härda om den. :?

Men nu är det verkligen konstaterat att det inte går att slipa om en lancia vev.

Men jag är inte så jätte lessen har hittat en Fiat croma turbo motor som jag kan köpa och plocka veven ur.


Bild


Någon som vill köpa en Volvo 745 GL 86a så jag har råd med att plocka ihop motorn?
Är körbar men inte besiktad, det som behövs göras för besiktning är nya broms backar till handbromsen.
Inge rosthål allt sånt är seriöst lagat med plåt.
Pris 4000kr eller högstbjudande.


Bild

Postat: fre jul 20, 2007 7:58 pm
av Ajden
NU har jag fått hem motorn och veven såg bra ut :D
Äntligen känns livet värt att leva igen.

På onsdag får jag lagren, tills dess ska allt vara klart för att montera ihop motorn igen.

Bild

Bild

Postat: mån jul 23, 2007 10:16 pm
av Ajden
Nu är veven stiftad och monterad, har inte dragit med moment än för jag väntar på att få plastigage innanjag gör det.

Sen har jag även gjort en ny botten till oljetråget med en kraftig kant som är planfäst, för nu är jag läss på att pressade tråg håller på att jävlas med att läcka olja.


Bild

Bild

Bild

Postat: tor jul 26, 2007 9:41 pm
av Ajden
Då var motorn ihop igen då. Tyvärr hinner jag inte få i den i bilen i helgen. Har en massa jobb liggandes som jag måste göra klart innan jag fortsätter med mina egna. Desutom jobbar jag 7 dagar i veckan på vanliga jobbet också, vilket resulterar i att det blir inte så jätte mycket tid över.

Bild

Postat: fre jul 27, 2007 2:32 pm
av Markus
hoppas de håller lite längre nu den här gången!
snart dags för luleå, då får man ju provåka ;) ser ja fram emot!

Postat: sön jul 29, 2007 9:48 pm
av Ajden
Jag hann facktiskt med lite jobb åt mig själv i helgen ändå.
Blev en yttligare förstärkningsplatta till växellådan, vet inte hur mycket den ger extra men det känns bättre att veta att lådan är lite hållbarare.
Sen har jag hört att det ska gå att sätta dit 4 förstärkningsplattor men jag hittar inte vart två ska få platts.
Någon som vet?

Bild


Sen det jag även har hunnit med i helgen:
- Jobbat 16 timmar på jobbet med att bytt lager och svetsat på två mantlar.
- Lagat ett lastbilsflak.
- Hjälpt en kompiss att monterat en HX40 i hans 240
- Byggt ett grenrör till en 740
- Och klarlackat en vinge.

Bild

Postat: sön jul 29, 2007 10:22 pm
av ergu
[quote="Ajden"]


Sen det jag även har hunnit med i helgen:
- Jobbat 16 timmar på jobbet med att bytt lager och svetsat på två mantlar.
- Lagat ett lastbilsflak.
- Hjälpt en kompiss att monterat en HX40 i hans 240
- Byggt ett grenrör till en 740
- Och klarlackat en vinge.




får man fråga när du han med att sova??

Postat: mån jul 30, 2007 5:55 am
av Ajden
Det fanns gått om tid för det.
Mellan 23,30 till 9,00 och 03,00 och 12,00

Postat: mån jul 30, 2007 6:56 am
av Scrazher
Ajden skrev:Det fanns gått om tid för det.
Mellan 23,30 till 9,00 och 03,00 och 12,00
Men inte har du väl gått och tagit semester robert? ;) *ironi*

Hoppas och håller tummarna för att det verkligen håller för dig nu!

Postat: mån jul 30, 2007 8:41 pm
av Ajden
Scrazher skrev:
Ajden skrev:Det fanns gått om tid för det.
Mellan 23,30 till 9,00 och 03,00 och 12,00
Men inte har du väl gått och tagit semester robert? ;) *ironi*

Hoppas och håller tummarna för att det verkligen håller för dig nu!
Jo det här är semester, här nere slipper jag skolan och jobbiga jäävlar som vill ha hjälp hela tiden med allt, utan att vara specielt villiga att betala för det sen.


Dagens jobb har varit att fräsa av locket på lådan, monterat ihop lådan och satt ihop lådan och motorn.
Var även med en motorvärmare med Croma motorn som jag flyttade över till min motor.

Bild

Postat: ons aug 01, 2007 9:12 pm
av Ajden
Då var den på platts igen. Ett stort tipps när man ska ta i och ur motorn ur en Integrale det är att ta bort hela främre bärarmarna, tog inte många minuter för mig själv att lyfta i motorn sen. Tyvärr skruvar jag själv mestadels så det går inte jätte snabbt att få ihop den. Men innan nästa vecka borde den vara igång igen, beroende på hur mycket det är på jobbet i helgen.

Bild

Bild