Sida 5 av 11

Postat: sön maj 11, 2008 11:04 pm
av Göte
Riktigt najs :thumbright:

Postat: mån maj 12, 2008 7:05 am
av TCN-JONNO
Tackar för de positiva kommentarerna, nu orkar man ju skruva vidare! :)

Postat: mån maj 12, 2008 8:24 am
av Fredde Johansson
Ser bra ut!! Siktar du på 1:a Pite lr?

Postat: mån maj 12, 2008 8:34 am
av Jens Gustavsson
det var de värsta va du jobbat på jag trodde det stod halv still utan garage mm :shock:

den blir ju hur mäktig som hälst :twisted:


vi måste nog uppdatera toppen ett steg till sen också då det nya chassit säkert orkar med hur mycke pulver som helst :thumbright:

jag kommer och följa detta bygge noga i sommar.

Postat: mån maj 12, 2008 3:52 pm
av JBlom
Sjuukt frän bil. :)

Postat: mån maj 12, 2008 9:26 pm
av Fredde Holmgren
Lägger in några nostalgibilder på när Robert höll på med bilen:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Postat: mån maj 12, 2008 9:46 pm
av RoGGaH
Hur mycket pukver var det i den då och vilka tider gick den?

Postat: mån maj 12, 2008 9:55 pm
av Fredde Holmgren
RoGGaH skrev:Hur mycket pukver var det i den då och vilka tider gick den?
Den gick som fortast 10.20 har jag för mig, var bromsad 1 gång hos mc-xpress. Kring 620 hk blev det då, för veka ventilfjädrar stoppade mer effekt vid det tillfället. Då var det en 2 liters 16v maskin med holset h2d turbo. Vid ett tillfälle när Robert körde i Pite så hade wastegaten rallat isär och turbon laddade det den orkade, 2.8 bar tror jag loggen visade innan turbinaxeln gick av och turbodelar spreds runt jorden... Den repan var det nog lite mer effekt.. ;) tror turbon rasade en bra bit före 400m och Robert bromsade in och rullade i mål.. kan till o med ha varit då det gick 10.20.. ja, man minns ju inte riktigt.. Robert får komma med sanningen sen :)

Postat: tis maj 13, 2008 11:59 am
av TCN-JONNO
Jens Gustavsson skrev:det var de värsta va du jobbat på jag trodde det stod halv still utan garage mm :shock:

den blir ju hur mäktig som hälst :twisted:


vi måste nog uppdatera toppen ett steg till sen också då det nya chassit säkert orkar med hur mycke pulver som helst :thumbright:

jag kommer och följa detta bygge noga i sommar.
He, he jo men nu är det varmt i kallgaraget så då får man ligga i hårdare!
Toppen är ju inte full-race på nåt sätt, milda kammar och originalventiler/fjädrar/tryckare. I sommar blir det bara att testa köra lite grand, har inget riktigt bra grenrör å så. Men en uppdatering av toppen lite senare låter som en bra plan! :D

Två bilder till.

Bild

Bild

.

Postat: tis maj 13, 2008 1:13 pm
av Jocke E
fruktansvärt frän bil alltså. den är så jävla snygg å ser grymt brutal ut. :twisted:

...

Postat: tis maj 13, 2008 1:56 pm
av Evert
Måste bara säga tummen upp för färgvalet, blev riktigt fin :thumbright:

Postat: tis maj 13, 2008 3:10 pm
av Mats A
Ja kan bara hålla med , mycket lyckat färgval !!! . lär fastna på en del bilder till sommaren :wink:

Re: .

Postat: tis maj 13, 2008 5:33 pm
av TCN-JONNO
Jocke E skrev:fruktansvärt frän bil alltså. den är så jävla snygg å ser grymt brutal ut. :twisted:
Kul att ni gillar den! :)

Har för mig att Roberts bästa tid var 10,14 s.

Postat: tis maj 13, 2008 6:03 pm
av Patrik Axelsson
Bara att gratulera till en mycket frän bil,, den röda färgen gör av sig himla bra. Den ser grymt elak ut där den står, en riktig eye catcher :thumbright:

Mvh Patrik

Postat: tis maj 13, 2008 8:25 pm
av Robert Ågren
Kul att bilen får lite utvändig puts, var ju några år sen sist... angående Fredriks historia om turboraset så blev högerskärmen lite ful på ett ställe där impellern mest troligt träffade på sin väg bort. Den hittades för övrigt aldrig och ligger nånstans längsefter Piteå dragway!

Bilen gick låga 10 men jag minns faktist inte vad bästa tiden vart, fick aldrig till nån perfekt vända med doug nash växelådan då jag varvade friskt (kortslagig vev och stor turbo) och det gärna var upptaget när man ville byta växel, försökte mig aldrig på fullgasväxla heller. Automaten som jag hade från början funkade bäst med T04E turbon jag hade först innan det vart större holset snurror.

Hade man vetat och kunnat det man gör idag så skulle man säkert kört snabbare. Med en beprövad "försiktig" motor så kommer det säkert bli mycket kul körning i sommar och bilen kan säkert orka med 9:or? (om inte motorn lönntrimmats!!?)

Förövrigt kul se gamla bilder på bilen (huvva vad jobb man lagt ner på skrotet och man var ju inte rädd för att bygga om heller) och även att ordningen i garaget tycks förbättras alltefter åren gick.....