Sida 5 av 6

Postat: tis nov 23, 2010 2:08 pm
av David V
Sätt dit ett Amazon-servo som går att flytta runt, de behöver inte sitta på huvudcylindern.

/David

Postat: tis nov 23, 2010 4:37 pm
av Thed_J
David V skrev:Sätt dit ett Amazon-servo som går att flytta runt, de behöver inte sitta på huvudcylindern.

/David
Dom är väl bara till enkrets va..? Annars har ju Nissan Micra ett väldigt smuttigt servo som ska passa bra med Volvos cylinder.

Postat: tis nov 23, 2010 4:39 pm
av Thed_J
Schysst bygge förresten! Blir intressant att se fortsättning på.

Postat: tis nov 23, 2010 5:49 pm
av Alex0512
David V skrev:Sätt dit ett Amazon-servo som går att flytta runt, de behöver inte sitta på huvudcylindern.

/David
Det där lät intressant för mig! Vilka Amazoner har det, eller är det samma på alla om någon vet?

Re: Volvo 140 V8 Turbo (Bygger 4-link)

Postat: lör jan 08, 2011 11:58 pm
av Harmångersbon
Tjena PJ!

Kul å se att du inte ligger helt på latsidan :mrgreen: som jag å Kimmen gör med Escort Gassern!!! :angryfire:

Re: Volvo 140 V8 Turbo (Bygger 4-link)

Postat: mån jan 17, 2011 7:38 pm
av Westrin
Fortsätter med lite uppdateringar, just nu är det styrväxel konvertering på gång.

Bild

Bild

Styrväxeln blev ganska kort om man jämför mot Volvo 240:ins

Mvh.

Re: Volvo 140 V8 Turbo (Bygger 4-link)

Postat: tor mar 03, 2011 9:11 pm
av Westrin
Må säga att det är kanon med en laser skärmaskin på jobbet :D.
Nu har man ordnat stötdämparfästen oxå.

Bild

Re: Volvo 140 V8 Turbo (Bygger 4-link)

Postat: ons apr 25, 2012 10:10 pm
av Westrin
Ja både i garaget och här var det ett tag sen det hände nåt, men nu är det dax för ett ryck igen. Jag håller nu på att montera en 240 framvagn i nya ramsnokar.
Det ska bli smäckrare fjädrar till fjäderbenen oxå så småningom.
Passade även på att tillverka fjäderbenslagringar som ja tror kommer att funka.

Bild

Bild

Re: Volvo 140 V8 Turbo (Bygger 4-link)

Postat: tor apr 26, 2012 4:17 pm
av * * * NXJ * * *
Westrin skrev:
Bild

Styrväxeln blev ganska kort om man jämför mot Volvo 240:ins

Mvh.
Kul bygge :thumbright:

Vad är det för styväxel du kortat :?:

:arrow: /NXJ

Re: Volvo 140 V8 Turbo (Bygger 4-link)

Postat: tor apr 26, 2012 8:01 pm
av Westrin
Styrväxeln ska vara en Volvo 340, men den är över nu så är det nån som är intresserad så är det bara att höra av sig. Har även en uppsättning fjäderbenslagring över.
Mvh. Per-Johan

Re: Volvo 140 V8 Turbo (Bygger 4-link)

Postat: fre jan 04, 2013 1:12 am
av Westrin
Det var inte igår som man uppdaterade nåt här, fast samtidigt har det inte hänt så fasligt mycket heller.
Har hänt väldigt lite i garaget nu då jag stelopererade en led i höger tumme i slutet av november så i minst tre månader blir det lugnt.

Har fått coilover rör tillverkat.
Och även måttat in rätt vinklarpå fjäderbenen.

Bild

Bild

Bild

Re: Volvo 140 V8 Turbo (Framvagn)

Postat: ons jan 09, 2013 6:36 pm
av dennis-volvo
mkt fint bygge! :)
hur gör du när du mäter in framvagnen?

Mvh Dennis

Re: Volvo 140 V8 Turbo (Framvagn)

Postat: lör okt 12, 2013 9:54 am
av Sockan
Varför bytet av framvagn? Är det vikten från v8an som gör det eller är det pga mer utrymme med fjäderben? Nyfiken eftersom jag själv går i tankarna att konvertera till jänkeåtta.

Vänligen,
Alexander

Re: Volvo 140 V8 Turbo (Framvagn)

Postat: lör okt 12, 2013 9:28 pm
av Husse1
Undrar också varför man byter till en sämre typ av framvagn, utrymmesskäl?

Re: Volvo 140 V8 Turbo (Framvagn)

Postat: sön okt 13, 2013 3:41 am
av Steve
Framvagnsbalken på en 140 är duktigt klumpig + det är väldigt tajt mellan rambenen. Rambenen hamnar även rätt långt upp på en 140 så det blir rätt trångt med avgas på en v8