Fiat uno 2,0 turbo (bromsad 452hk/505nm / kaross byte)
timmy_r skrev:Ok, det är ingen fara längre har hittat nu. =) Ska bli riktigt kul och se denna besten sedan. Blir det någon körning på emmaboda i maj ?
lyckas jag bara skramla ihop pengar så kör jag såklart... annars får det bli en runda till meca i malmö

PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
Jag har nog varit i samma sits som dig med storfogdegubben, man får hitta ett sidoknäck att dra in pengar på under tiden.
Jag har juh talangen med att porta så det blev min räddning.
Kompisen ska nu börja polera ventilkåpor o tryckrör åt folk för att dryga ut lite.
tänker man efter har man ofta en talang,, tjäna pengar på den vetja
Kompisen ska nu börja polera ventilkåpor o tryckrör åt folk för att dryga ut lite.

///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
jag får nog ta å göra nått i den stilen.... hade ju inte varit helt fel med lite extra dollars...synd att man inte har nån tid eller ork baraKadett4wd skrev:Jag har nog varit i samma sits som dig med storfogdegubben, man får hitta ett sidoknäck att dra in pengar på under tiden.

PSIMotor.
bettan har fått ny växellåda å nya drivaxlar... då dom inte ville vara med längre av nån konstig anledning
ska försöka hinna bromsa nästa vecka... ska göra finliret nu i veckan och helgen... får ta å hoppas att toppackningen håller under justeringen bara
den känns stark som attan iaf...svårt att bedömma effekt när man sitter i en så lite å skranglig bil...men en bra bit över 400hk iaf....helst över 440hk

ska försöka hinna bromsa nästa vecka... ska göra finliret nu i veckan och helgen... får ta å hoppas att toppackningen håller under justeringen bara

den känns stark som attan iaf...svårt att bedömma effekt när man sitter i en så lite å skranglig bil...men en bra bit över 400hk iaf....helst över 440hk

PSIMotor.
bromsningen gick åt skogen då jag eldade upp min fördelare innan vi hade börjat... fick köra på 3 cylindrar ... 361hp ur 3 cylindrar... och 14 i afr för att det skulle klara tända på nån cylinder överhuvudtaget
kommer ny bromsning och inte i *Daihatsu charade# style.. utan med 4 cylindrar denna gången å mer sås ... man fick iaf en indikation på ca 440hk om allt lirar...så det bådar gott
rätt ballt att jag har nästan lika mkt effekt som sisst fast med 1 cylle mindre =)
kommer ny bromsning och inte i *Daihatsu charade# style.. utan med 4 cylindrar denna gången å mer sås ... man fick iaf en indikation på ca 440hk om allt lirar...så det bådar gott
rätt ballt att jag har nästan lika mkt effekt som sisst fast med 1 cylle mindre =)
PSIMotor.
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Kontakt:
ha ha nu ska du inte vara så präktigB20TicPower skrev:Mattias J skrev:kom inte och säg att mitt golv är oljigt och skitigt... det är bilderna som förvränger det hela
Ditt golv är nog mer katastrof..
Tur förresten de "bara" var fördelaren du brände och inget annat tråkigare..

ska försöka schimsa in sugkammarna i min "riktiga" topp å montera den innan nästa bromsning...
PSIMotor.
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Kontakt:
Mattias J skrev:ha ha nu ska du inte vara så präktigB20TicPower skrev:
Ditt golv är nog mer katastrof..
Tur förresten de "bara" var fördelaren du brände och inget annat tråkigare..... golvet och verkstan har fått sig en behövlig makeover sen dom bilderna
![]()
ska försöka schimsa in sugkammarna i min "riktiga" topp å montera den innan nästa bromsning...
Så det har fått smaka absol..? Hehe..
Lycka till me schimsa...
Mikael S skrev:Helskönt projekt
tack ska du ha mikael

kom precis in efter en provkörning.... nu är misständningarna borta efter jag byttat rotor.... så nu är där en del pulver under locket kanske lite väl mkt för min nya koppling..men va fan gör det? finns ju folk som inte gör nått annat än säljer balla kopplingar

PSIMotor.
Trasig koppling är ett gott tecken på effektMattias J skrev:men va fan gör det? finns ju folk som inte gör nått annat än säljer balla kopplingar

ja plånboken är ju tyvärr rätt så plattMikael S skrev:Trasig koppling är ett gott tecken på effektMattias J skrev:men va fan gör det? finns ju folk som inte gör nått annat än säljer balla kopplingarmen tyvär brukar plånboken bli så rackarns tunn
Du kanske har nån vettig storlek också? Jag fick problem med att hitta nått lämpligt till Caprin (215mm tryckplatta).

jag kör Helix 215mm tryckplatta och 4-pucks sinterlamel... funkar rätt hyffsat till 400hk iaf
tänkte kanske köpa på mig en 228mm sachs 618 platta...men då ryker man på att köpa ny lamel åxo

du når bara plats med 215mm?..annars e ju 618 plattan riktigt grym å ligger bra i pris

PSIMotor.
Fanns inte plats på svänghjulen för större tryckplatta än 215mm på min. Fick bli en AP racing 2skivig 184mm som klara 920nm så man behöver inte oroa sig för koppplingsstrul i framtidenMattias J skrev:ja plånboken är ju tyvärr rätt så plattMikael S skrev: Trasig koppling är ett gott tecken på effektmen tyvär brukar plånboken bli så rackarns tunn
Du kanske har nån vettig storlek också? Jag fick problem med att hitta nått lämpligt till Caprin (215mm tryckplatta).
![]()
jag kör Helix 215mm tryckplatta och 4-pucks sinterlamel... funkar rätt hyffsat till 400hk iaf
tänkte kanske köpa på mig en 228mm sachs 618 platta...men då ryker man på att köpa ny lamel åxo![]()
du når bara plats med 215mm?..annars e ju 618 plattan riktigt grym å ligger bra i pris

I ditt fall så kanske det räcker med en ny sinterlamell? Dom slits ju rätt fort dom där rackarna sen så väger väl Fiaten som ett paket smör antar jag

hmm ja din koppling hade ju räckt
sintern som sitter i är bara precis inkörd
... kör på den effekten som jag har nu den räcker gott och väl till mitt lilla smörpaket
...har skruvat ner laddet till ca 1,8 nu..men det känns lite sådär halvfarligt när man kommer på fullspätt å tokvinglar över hela vägbanan ha ha

sintern som sitter i är bara precis inkörd

PSIMotor.