Sida 5 av 25

Postat: tis apr 15, 2008 9:33 pm
av timmy_r
Ok, det är ingen fara längre har hittat nu. =) Ska bli riktigt kul och se denna besten sedan. Blir det någon körning på emmaboda i maj ?

Postat: ons apr 16, 2008 8:39 am
av Mattias J
timmy_r skrev:Ok, det är ingen fara längre har hittat nu. =) Ska bli riktigt kul och se denna besten sedan. Blir det någon körning på emmaboda i maj ?

lyckas jag bara skramla ihop pengar så kör jag såklart... annars får det bli en runda till meca i malmö :)

Postat: ons apr 16, 2008 10:22 am
av Kadett4wd
Jag har nog varit i samma sits som dig med storfogdegubben, man får hitta ett sidoknäck att dra in pengar på under tiden.

Jag har juh talangen med att porta så det blev min räddning.
Kompisen ska nu börja polera ventilkåpor o tryckrör åt folk för att dryga ut lite.

tänker man efter har man ofta en talang,, tjäna pengar på den vetja :)

Postat: ons apr 23, 2008 8:23 pm
av Mattias J
Kadett4wd skrev:Jag har nog varit i samma sits som dig med storfogdegubben, man får hitta ett sidoknäck att dra in pengar på under tiden.

Jag har juh talangen med att porta så det blev min räddning.
Kompisen ska nu börja polera ventilkåpor o tryckrör åt folk för att dryga ut lite.

tänker man efter har man ofta en talang,, tjäna pengar på den vetja :)
jag får nog ta å göra nått i den stilen.... hade ju inte varit helt fel med lite extra dollars...synd att man inte har nån tid eller ork bara :thumbdown:

Postat: ons apr 23, 2008 8:27 pm
av Mattias J
bettan har fått ny växellåda å nya drivaxlar... då dom inte ville vara med längre av nån konstig anledning :hihi:

ska försöka hinna bromsa nästa vecka... ska göra finliret nu i veckan och helgen... får ta å hoppas att toppackningen håller under justeringen bara :thumbright:

den känns stark som attan iaf...svårt att bedömma effekt när man sitter i en så lite å skranglig bil...men en bra bit över 400hk iaf....helst över 440hk :hihi:

Postat: ons apr 30, 2008 6:38 pm
av Mattias J
bromsningen gick åt skogen då jag eldade upp min fördelare innan vi hade börjat... fick köra på 3 cylindrar ... 361hp ur 3 cylindrar... och 14 i afr för att det skulle klara tända på nån cylinder överhuvudtaget

kommer ny bromsning och inte i *Daihatsu charade# style.. utan med 4 cylindrar denna gången å mer sås ... man fick iaf en indikation på ca 440hk om allt lirar...så det bådar gott

rätt ballt att jag har nästan lika mkt effekt som sisst fast med 1 cylle mindre =)

Postat: ons apr 30, 2008 8:48 pm
av Roger Persson
Mattias J skrev:kom inte och säg att mitt golv är oljigt och skitigt... det är bilderna som förvränger det hela ;)




Ditt golv är nog mer katastrof.. :D


Tur förresten de "bara" var fördelaren du brände och inget annat tråkigare.. :thumbright:

Postat: ons apr 30, 2008 9:44 pm
av Mattias J
B20TicPower skrev:
Mattias J skrev:kom inte och säg att mitt golv är oljigt och skitigt... det är bilderna som förvränger det hela ;)




Ditt golv är nog mer katastrof.. :D


Tur förresten de "bara" var fördelaren du brände och inget annat tråkigare.. :thumbright:
ha ha nu ska du inte vara så präktig :) ... golvet och verkstan har fått sig en behövlig makeover sen dom bilderna :hihi:

ska försöka schimsa in sugkammarna i min "riktiga" topp å montera den innan nästa bromsning...

Postat: tor maj 01, 2008 7:57 am
av Roger Persson
Mattias J skrev:
B20TicPower skrev:


Ditt golv är nog mer katastrof.. :D


Tur förresten de "bara" var fördelaren du brände och inget annat tråkigare.. :thumbright:
ha ha nu ska du inte vara så präktig :) ... golvet och verkstan har fått sig en behövlig makeover sen dom bilderna :hihi:

ska försöka schimsa in sugkammarna i min "riktiga" topp å montera den innan nästa bromsning...


Så det har fått smaka absol..? Hehe..
Lycka till me schimsa...

Postat: tor maj 01, 2008 10:08 am
av Mikael S
Helskönt projekt :)

Postat: fre maj 02, 2008 12:42 pm
av Mattias J
Mikael S skrev:Helskönt projekt :)

tack ska du ha mikael :D

kom precis in efter en provkörning.... nu är misständningarna borta efter jag byttat rotor.... så nu är där en del pulver under locket kanske lite väl mkt för min nya koppling..men va fan gör det? finns ju folk som inte gör nått annat än säljer balla kopplingar :thumbright:

Postat: fre maj 02, 2008 2:11 pm
av Mikael S
Mattias J skrev:men va fan gör det? finns ju folk som inte gör nått annat än säljer balla kopplingar :thumbright:
Trasig koppling är ett gott tecken på effekt :thumbright: men tyvär brukar plånboken bli så rackarns tunn :? Du kanske har nån vettig storlek också? Jag fick problem med att hitta nått lämpligt till Caprin (215mm tryckplatta).

Postat: fre maj 02, 2008 2:19 pm
av Mattias J
Mikael S skrev:
Mattias J skrev:men va fan gör det? finns ju folk som inte gör nått annat än säljer balla kopplingar :thumbright:
Trasig koppling är ett gott tecken på effekt :thumbright: men tyvär brukar plånboken bli så rackarns tunn :? Du kanske har nån vettig storlek också? Jag fick problem med att hitta nått lämpligt till Caprin (215mm tryckplatta).
ja plånboken är ju tyvärr rätt så platt :?


jag kör Helix 215mm tryckplatta och 4-pucks sinterlamel... funkar rätt hyffsat till 400hk iaf

tänkte kanske köpa på mig en 228mm sachs 618 platta...men då ryker man på att köpa ny lamel åxo :doh:

du når bara plats med 215mm?..annars e ju 618 plattan riktigt grym å ligger bra i pris :thumbright:

Postat: fre maj 02, 2008 2:28 pm
av Mikael S
Mattias J skrev:
Mikael S skrev: Trasig koppling är ett gott tecken på effekt :thumbright: men tyvär brukar plånboken bli så rackarns tunn :? Du kanske har nån vettig storlek också? Jag fick problem med att hitta nått lämpligt till Caprin (215mm tryckplatta).
ja plånboken är ju tyvärr rätt så platt :?


jag kör Helix 215mm tryckplatta och 4-pucks sinterlamel... funkar rätt hyffsat till 400hk iaf

tänkte kanske köpa på mig en 228mm sachs 618 platta...men då ryker man på att köpa ny lamel åxo :doh:

du når bara plats med 215mm?..annars e ju 618 plattan riktigt grym å ligger bra i pris :thumbright:
Fanns inte plats på svänghjulen för större tryckplatta än 215mm på min. Fick bli en AP racing 2skivig 184mm som klara 920nm så man behöver inte oroa sig för koppplingsstrul i framtiden 8) dock kostar det närmare 8k för bara kopplingen sen ska det ju till fräsjobb etc :?


I ditt fall så kanske det räcker med en ny sinterlamell? Dom slits ju rätt fort dom där rackarna sen så väger väl Fiaten som ett paket smör antar jag :)

Postat: fre maj 02, 2008 2:37 pm
av Mattias J
hmm ja din koppling hade ju räckt :hihi:

sintern som sitter i är bara precis inkörd :thumbdown: ... kör på den effekten som jag har nu den räcker gott och väl till mitt lilla smörpaket :lol: ...har skruvat ner laddet till ca 1,8 nu..men det känns lite sådär halvfarligt när man kommer på fullspätt å tokvinglar över hela vägbanan ha ha