Sida 5 av 6

Postat: lör sep 06, 2008 6:50 pm
av jimmy persson
Raceet idag resulterade bästa tid 11,98 201km/h. 1,5 bar Med svärfar i passagerarsätet 8)

Är riktigt nöjd för att vara första gången på 402 meter.
Dock med hjulspinn och stutts som vanligt på 1an 2an på 17" slicks..

Som bästa slutfart fick jag 206km/h men doch 12,84s

Nu e jag riktigt taggad inför nästa sommar och roligt att se vad bilen hade kunnat prestera med fäste.. Förutom ras då.. :?

Är bra sugen på bromsning. Vart kan man ringa och boka tid? Avesta??

Bild

Brorsan och Torbjörn. Johan du kanske har lite fler bilder å ev nån film??
Bild

Postat: tis sep 09, 2008 1:10 pm
av _JP_
Här är en liten film från i helgen. Kass kvalite även den här gången.

http://www.youtube.com/watch?v=1ExcEkEw5uI

Nu leder du i snabbast tid med 14 hundradelar på 402. :thumbright:

/ Johan

Postat: tis sep 09, 2008 4:55 pm
av jimmy persson
_JP_ skrev:Här är en liten film från i helgen. Kass kvalite även den här gången.

http://www.youtube.com/watch?v=1ExcEkEw5uI

Nu leder du i snabbast tid med 14 hundradelar på 402. :thumbright:

/ Johan
Ja det kan jag leva gott på hela vintern :hihi:

Postat: tis sep 09, 2008 11:25 pm
av Scrazher
snyggt jimmy!
Inte dåligt med en sådan tid utan gott om fäste :)

Blir det några mods till kommande säsong?

Postat: tis sep 09, 2008 11:54 pm
av Turbokoftan
Stilrent bygge, ser mycket bra ut!

Postat: ons sep 10, 2008 12:00 am
av peppe
Jag åkte med 1.3bars ladd:

11.00sec
206km/h (208km/h då jag slirade 1,2,3 p.g.a ingen värmare första repan)
1.7xx 60fot

Med min E30, så du hade nog åkt en hög tia eller låg elva skulle jag kunna tro. Hade jag åkt med typ 10.5" ET Street hade jag också åkt en 10, surt som fan :)

Vad hade du för 60 fot?

Postat: ons sep 10, 2008 5:36 pm
av jimmy persson
Scrazher skrev:snyggt jimmy!
Inte dåligt med en sådan tid utan gott om fäste :)

Blir det några mods till kommande säsong?
Tack tack

Funderat på byte av låda och bakvagn till våren först och främst.. för mer effekt är ju ingen ide utan det. Konstigt att det hållt hela sommarn endå, med bara grejjor från 325 med svetsad diff.

Funderar på 8-10" tums slicks 13" eller 15".

8" får plats antar jag.

Med 10" blir det väl bräddning. ??
peppe skrev:Jag åkte med 1.3bars ladd:

11.00sec
206km/h (208km/h då jag slirade 1,2,3 p.g.a ingen värmare första repan)
1.7xx 60fot

Med min E30, så du hade nog åkt en hög tia eller låg elva skulle jag kunna tro. Hade jag åkt med typ 10.5" ET Street hade jag också åkt en 10, surt som fan :)

Vad hade du för 60 fot?
60-Fot på 11.98 åket var 2,101s
Antar att det blir kasst då det spinner??

Känns som hela racet började efter 100 meter då det började hända något.

Vad kör du med för wheels peppe? Storlek?

Såg på filmen att jag faktiskt var upp i varvstopp innan jag växla så det får bli läxa tills nästa sommar :)

Lilte Launch hade nog vart trevligt också. 8)

Postat: ons sep 10, 2008 5:38 pm
av jimmy persson
Turbokoftan skrev:Stilrent bygge, ser mycket bra ut!
Tack å Bock!

Postat: ons sep 10, 2008 6:05 pm
av mattias
Den tid du sparar på 60-foten vinner du på total-tiden, så enkelt är det egentligen. Men det börjar behövas stadiga saker och rätt däck för att det ska hålla i drivlinan när det börjar bli rappa starter. Du avgör själv, för det är egentligen mest rakt-fram-åka som det här som kräver att man uppgraderar drivlinan. Tycker man det är roligare att svänga kan man kasta pengarna på andra problem istället.. :)

Datalogga när du kör en strippen-repa så lär du dig mycket också. Man ser direkt om växlingarna sitter bra eller om laddtrycket verkligen finns där.

Postat: ons sep 10, 2008 9:25 pm
av BeeMeR
Trevliga tider jimmy, synd bara på däcken, men men de kommer ju en ny sommar ;)

Vad tycker du om mls packningen? funderar kraftigt på att köpa en sån istället för att oringa.

///zemrén

Postat: fre sep 12, 2008 6:35 pm
av jimmy persson
Ja ska dra av en logg det var ett tag sen. Sägs ska va rätt bra att räta ut bakhjulen också.. Finns det nå info om hur det kan gå till?

Kan säga att jag inte haft några som hälst probs med mls.
Sen vet jag ju ej hur den är då det laddas mer än 1,5 men jag har kört så mer än halva sommarn och är stört nöjd.

Nu ska det tukktas och lekas en massa innan den går ut ur bes datum :hihi:

Med originalhjul är den knappt körbar. Inte äns på 5an ==== :roll:

Ska se om jag kan dra med brorsan och filma lite medan den e hel :)

Postat: tis sep 16, 2008 8:10 pm
av Baston
Kaxit bygge! :thumbright:

Postat: tis sep 16, 2008 8:40 pm
av stecka
Är bara block och topp rakt samt motorn är rätt tunad så ska det inte vara några problem med en mls packning.
Du verkar ha det lite halt :hihi:

Postat: tis sep 16, 2008 10:25 pm
av peppe
Jag körde med M&H 235/60-14 , riktiga skit däck. 10.5" ET STREET rymms om man valsar skärmarna och bankar lite.

8.0" DRAG rymms också, än om man måste jävlas lite där.

Men någon monster breddning behövs igentligen inte.

Mvh

Postat: fre okt 10, 2008 9:15 pm
av jimmy persson
peppe skrev:Jag körde med M&H 235/60-14 , riktiga skit däck. 10.5" ET STREET rymms om man valsar skärmarna och bankar lite.

8.0" DRAG rymms också, än om man måste jävlas lite där.

Men någon monster breddning behövs igentligen inte.

Mvh
Vadå är DRAG däcken maffigare än STREET fast dom är av samma kaliber?