Sida 5 av 5
Postat: tor feb 07, 2008 6:55 pm
av Turtle
små förgasare

haha jag har köpt en amazon med dubbla 48or

det e mkt bättre

det e fräckt, också ingen turbo som dämpar ljudet

Postat: tor feb 07, 2008 8:27 pm
av kööradike
hehe okej!
huvudmunstycke: 140
e rör : 14
huvudmunstycke: 230
lågfartsmunstycke: 62
spridare: 2
halsring: 33 (beror vart man mäter?)
sen vad det är för e-rör lågfart vet jag inte, det stog inget?
men ska det inte vara ett lufthål igenom munstycket högst upp på e-rör på lågfarten?
jaja får väl se om du tycker att det är lika roligt när den funkar:P
//Linus
Postat: tor feb 07, 2008 8:55 pm
av johanF
Turtle skrev:små förgasare

haha jag har köpt en amazon med dubbla 48or

det e mkt bättre

det e fräckt, också ingen turbo som dämpar ljudet

hehe va varvar den då:P?? va e de för motor? hoppas på trummpinnar

Postat: tor feb 07, 2008 9:58 pm
av Turtle
csbracing skrev:Turtle skrev:små förgasare

haha jag har köpt en amazon med dubbla 48or

det e mkt bättre

det e fräckt, också ingen turbo som dämpar ljudet

hehe va varvar den då:P?? va e de för motor? hoppas på trummpinnar

haha jag har inte startat den än:hihi: uppborrad b20 te 2,2. dubbla solex 48or nästan nya

sen vet jag ej mkt om toppen eller vad det e för kam.. det sitter dubbelfjädrar på den iallafall

sen e det en tätsteg låda av nått slag hehe... nu ska jag bara hitta nånstans och stå och spackla

helt rostfri

Postat: tor feb 07, 2008 10:52 pm
av johanF
Turtle skrev:csbracing skrev:
hehe va varvar den då:P?? va e de för motor? hoppas på trummpinnar

haha jag har inte startat den än:hihi: uppborrad b20 te 2,2. dubbla solex 48or nästan nya

sen vet jag ej mkt om toppen eller vad det e för kam.. det sitter dubbelfjädrar på den iallafall

sen e det en tätsteg låda av nått slag hehe... nu ska jag bara hitta nånstans och stå och spackla

helt rostfri

hehe kattsingen du!!! den kan bli skoj!!! hoppas den går riktigt bara!
snabba dig me den så får du bjuda på en åktur sedan! hehe så kan du få prov åka min 240 hahahha
Postat: tor feb 07, 2008 11:48 pm
av Moggemx
kööradike skrev:hehe okej!
huvudmunstycke: 140
e rör : 14
huvudmunstycke: 230
lågfartsmunstycke: 62
spridare: 2
halsring: 33 (beror vart man mäter?)
sen vad det är för e-rör lågfart vet jag inte, det stog inget?
men ska det inte vara ett lufthål igenom munstycket högst upp på e-rör på lågfarten?
jaja får väl se om du tycker att det är lika roligt när den funkar:P
//Linus
Vilken av huvudmunstyckena är luftmunstycket? (Luft sitter ovanpå E-röret och bränsle nertill)
Postat: fre feb 08, 2008 10:13 am
av Turtle
csbracing skrev:Turtle skrev:
haha jag har inte startat den än:hihi: uppborrad b20 te 2,2. dubbla solex 48or nästan nya

sen vet jag ej mkt om toppen eller vad det e för kam.. det sitter dubbelfjädrar på den iallafall

sen e det en tätsteg låda av nått slag hehe... nu ska jag bara hitta nånstans och stå och spackla

helt rostfri

hehe kattsingen du!!! den kan bli skoj!!! hoppas den går riktigt bara!
snabba dig me den så får du bjuda på en åktur sedan! hehe så kan du få prov åka min 240 hahahha
hahan ja det får jag väl göra nångång när den e klar:D motorn ska gå... den som hade den innan har kört med den så... den måste nog gå hyffsat

Postat: fre feb 08, 2008 4:52 pm
av kööradike
Moggemx skrev:kööradike skrev:hehe okej!
huvudmunstycke: 140
e rör : 14
huvudmunstycke: 230
lågfartsmunstycke: 62
spridare: 2
halsring: 33 (beror vart man mäter?)
sen vad det är för e-rör lågfart vet jag inte, det stog inget?
men ska det inte vara ett lufthål igenom munstycket högst upp på e-rör på lågfarten?
jaja får väl se om du tycker att det är lika roligt när den funkar:P
//Linus
Vilken av huvudmunstyckena är luftmunstycket? (Luft sitter ovanpå E-röret och bränsle nertill)
oj sorry! luftmunstycket är 230 då
Postat: fre feb 08, 2008 5:28 pm
av Moggemx
Nu är det ett tag sen jag höll på med bestyckningarna, Men jag hade iaf börjat testa med större bränslemunstycke och mindre luft!
Måste ta och sätta mig in i dedär snart jag också, Kommer inte riktigt ihåg allt nu.
Men Det finns garanterat fler som kan detta mycket bättre än mig, Så dom borde ju kunna utdela fler tips isf?
Men lågfartsmunstycket borde räcka till med råge så det är det nog inte!
Lycka till!

Postat: fre feb 08, 2008 9:09 pm
av larsat
jag tror de är rätt att ligga runt 180-190 i huvud bränsle
& 150-180 i luft, (180 är bra utgångsvärde..)
efter vad jag läst mig till dellorto, de låter som de är samma siffror.
halsringarna ska man mäta på smalaste stället.
Postat: lör feb 09, 2008 8:37 pm
av kööradike
okej, tack för tipsen! de stämmer nog, tror den får för mkt luft för den skjuter lite ur förgasrana! men hur ska ja veta om det blir bättre med större bränsle eller mindre luftmunstycke? och det hände inte värst mycke om man skruvade på blandskruvarna, bara när man skruvade ner skruven i botten, då dog den nästan?
//Linus
Postat: sön feb 10, 2008 4:24 pm
av larsat
om du har fler soppamunstycken kan du borra några till 180-190,
luft får du nog köpa eftersom de ska va mindre? vet inte redigt hur dom ser ut, det kanske går löda igen dom sen borra på nytt?
hur du ska veta är väll att motorn går bra när du bytt

alternativt koppla in bredbandslambda eller åtminstone en smalbandslambda + voltmeter så ser du iaf när den går för snålt
Postat: sön jan 11, 2009 6:57 pm
av kööradike
är tillbaka med ett nytt försök att få ordning på förgasarmotorn, har slängt i den i en 240 nu så att de lättare ska bli att testköra riktigt! så förhoppningsvis blir de isåka sen:)
//Linus
Postat: mån jan 12, 2009 10:56 pm
av kööradike
har fått motorn att gå hyffsat nu, borra upp bränslemunstyckena till 180!
har kopplat in en bredbands lambda för att försöka ställa in förgasarna vilket inte är de enklaste... på tomgång ligger lambdan på ca 0.8, samma på fullgas och fullvarv! nu till de då den inte går som den ska, ger man halvgas så dör nästan motorn helt och lambdan går upp mellan 2-3... den är även konstig när man har gasat fullt och fått upp den i varv, släpper man gasen till ca halvt så går motorn en stund sen dör den precis som att soppan tar slut nånstans? nån som har lite tips?
Linus
kanske
Postat: tor jan 22, 2009 8:40 pm
av tony
kan du ha vacum läcka?????
köre med delortor själv förut..
bmw gick hårt med tanke att det bara va en helt orginal 4 cylle motor
du har gjort grundinställning av fuggarna...så spjällen öpnar lika..