Sida 5 av 6
Postat: lör nov 08, 2008 12:31 pm
av Vrålapan
Jag tror det var när jag körde den i bänken som det blev varmt
men cylindern klarade sig

Postat: lör dec 13, 2008 6:27 pm
av Vrålapan
idag fick jag till mina dubbla överliggande pipor...
och snart blir det att montera ihop resten av motorn
Postat: mån dec 29, 2008 8:09 pm
av Vrålapan
Trist att man är så glömsk eller slarvig, den är klar men jag hittar inte locket till oljekastaren?
annars skulle den startats för länge sedan
O alla ni här som kör turbo vet ju hur fantastiskt kul det är att höra dumpventilen
men det tycks få vänta...
o det skall bli mycket spännande att höra hur de nya dämparna låter o det blir körbart eller ej? vill ju inte gärna få ombesiktning igen

Postat: ons feb 11, 2009 12:39 am
av Vrålapan
"Nu är det BARA bestyckningen kvar"
Jaha då har man insett att det inte går att bestycka utan att provköra
bestyckade så gott jag kunde o skulle sedan testa lite mellan isfläckarna men det var inte lätt! o då hände något som jag aldrig uppleft innan o jag blev lite fundersam, när jag belastade motorn så lät det precis som att topp-packningen gick ett kort ögonblick? kanske håller den inte tätt vid högre belstning? det är nämligen inte rätt packning 24moto har skickat fel två gånger så jag fick modifiera lite... ELLER så är det den så mytomspunna "spikningen" som låter så?
sen lite andra bekymmer, bränslepumpenligger pyrt till, den blir varm av avgasröret så den måste flyttas men det är ju en smal sak om inte alla anslutningar vore pressade eller limmade Suck!!!
så just nu känns det som att projektet får vila tills det blir barmark så att jag kan testköra riktigt! samt få rätt packning!!!!
Postat: ons feb 11, 2009 4:01 am
av Vrålapan
två timmar senare dvs 03.55 så har jag dragit toppbultarna lite till o då försvann ljudet nästan helt, om nu motorn blev belastad?
I morgon natt blir det nog till att stänga av brandlarmet i stora hallen o testköra på riktigt

Postat: tor feb 26, 2009 11:26 pm
av Vrålapan
Jaha då har man krökt ventilerna också
men nya är på gång, toppen är på en liten resa till "den bästa" monkey mecken
man tackar o bockar för hjälp o stöttning i de mörkaste stunder

Postat: tis apr 14, 2009 7:29 pm
av Vrålapan
Då har man fått smaka på livets goda!

om så bara för ett kort ögonblick!
Efter att fått på nya täta toppen o fått allt att lira så, slet den sig som en vildhäst mellan benen! framhjulslyft som bara "small till" o kalsongbyte var stundande! den for upp på bakhjulet på 2an i 30-40 km/h stan vad kul...
men sen sköt jag topp-packningen troligtvis pga för tidig tändning (har man hört

) avgasröret gick även det av? visserligen är flexrören inte de starkaste men det är nog bra drag i piporna om man så säger, inte nog med det när ny packning var på plats så körde jag några minuter sedan gick gängorna i blocket o pinnbultarna var lösa!!!
Så nu blir det Helicoil o kopparpackning samt att jag justerar ner tändningen...

[/list]
Postat: tis apr 14, 2009 8:13 pm
av subw000fer
haha

jäklar vilken bus-räser
har också funderat på om man ska tvångsmata en tvåhjuling nån gång

lite fränt

Postat: tis apr 14, 2009 8:31 pm
av fredde_vit_pv
kul att den rullar!
tror du inte att det skulle va läge att köra på högoktanig racesoppa,
i allafall tills allt är utjusterat?tändningssänkning funkar men att gå
för lågt skapar värme,inte alltid så välkommet i en luftkyld motor

.
vad ligger tändningen på nu? vi körde med 25-26 grader på gasapan
och CSP racesoppa, det verkade funka. när vi gick över till E85 och starköl blev det ont i motorn!
/Fredde
Postat: ons apr 15, 2009 7:40 am
av TheWho
haha, schysst packning
Off, kmr någon in på monkeybiker.net? Jag gör det int..
Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.
Postat: ons apr 15, 2009 12:41 pm
av knotan
packningen såg likadan ut i min turbofiddy efter jag kört launchcntrollen lite för mycket
jag klippte till en 2mm kopparpackning å limmade runtom med locetiite å det höll bättre....
Postat: ons apr 15, 2009 5:01 pm
av Vrålapan
jag håller på att fila till packningen 1,25mm tjock är den, en packning som använts några gånger är 1,1 mm o den bör ju pressas samman iaf 0,1 mm så jag räknar med två tiondelar extra... plus lite snällare tändning! det blir nog super om jag få gängorna att hålla
är lite motståndare till E85 o sådana tilltag den skall helst gå på vanlig soppa...
Postat: lör apr 18, 2009 3:25 pm
av Vrålapan
Tyvärr har jag noll koll på hur tändningen står!
kanske läge att skaffa en strob... men skall fila fästet till pickupen lite så att jag kan flytta den någon mm
Postat: lör apr 18, 2009 10:14 pm
av knotan
Vrålapan skrev:Tyvärr har jag noll koll på hur tändningen står!
kanske läge att skaffa en strob... men skall fila fästet till pickupen lite så att jag kan flytta den någon mm
ja en strobb är ett måste när man fibblar med överladdning
varöfr inte fixxa nått lite mer hajtech va det gäller tädingen??
om du vill få ordentlig hållbarhet så känns det som du behöver nått som är lite mer ställbart. gärna med retard under laddtryck å en högre kurva utan ladd.
MS tex

Postat: lör apr 18, 2009 10:39 pm
av Vrålapan