Sida 5 av 6

Postat: ons nov 19, 2008 7:25 pm
av black_sirpa
om det är bakaxeln du menar, så har jag ju haft den monterad. men efter att allt är lackat å sånt så har ja inte moterat det.

Postat: ons nov 19, 2008 10:10 pm
av Whiplash
black_sirpa skrev:om det är bakaxeln du menar, så har jag ju haft den monterad. men efter att allt är lackat å sånt så har ja inte moterat det.
Vad använde du för upphängning ? PV:ns eller 240 eller 4 link ?

Postat: ons nov 19, 2008 11:51 pm
av Cpt Tuttle
Bild
Det där är då PV-delar iaf, sen om han nu ändrat sig sen sist kan jag inte svara på...

Postat: tor nov 20, 2008 9:54 am
av black_sirpa
jo, nog är det pv:ns upphängning jag använder mig av., blev det lättaste.,

och det lär nog hålla det ja tänker köra med bilen.,,? :wink:

Postat: tor nov 20, 2008 11:49 am
av Whiplash
black_sirpa skrev:jo, nog är det pv:ns upphängning jag använder mig av., blev det lättaste.,

och det lär nog hålla det ja tänker köra med bilen.,,? :wink:
Nån som har koll på vilken variant SFRO förespråkar vid ombyggt fordon :?:

Postat: tor nov 20, 2008 11:54 am
av Cpt Tuttle
Whiplash skrev:
black_sirpa skrev:jo, nog är det pv:ns upphängning jag använder mig av., blev det lättaste.,

och det lär nog hålla det ja tänker köra med bilen.,,? :wink:
Nån som har koll på vilken variant SFRO förespråkar vid ombyggt fordon :?:
Tja, ska du få genom som ombyggt fordon så lär ju en ombyggd, förbättrad, bakaxelupphängning inte försämra, hur du nu utför den är ju då en sak...

Ett tips är ju att ta kontakt med din närmaste besiktningsman redan nu och resonera lite, kan säkert spara en del gråt och tandagnisslan framöver...

Postat: tor nov 20, 2008 5:27 pm
av black_sirpa
Cpt Tuttle skrev:
Whiplash skrev: Nån som har koll på vilken variant SFRO förespråkar vid ombyggt fordon :?:
Tja, ska du få genom som ombyggt fordon så lär ju en ombyggd, förbättrad, bakaxelupphängning inte försämra, hur du nu utför den är ju då en sak...

Ett tips är ju att ta kontakt med din närmaste besiktningsman redan nu och resonera lite, kan säkert spara en del gråt och tandagnisslan framöver...
men måste jag besikta den som ombygt?
isf, vars får jag tag på min närmaste besiktningsman?

Postat: tor nov 20, 2008 5:28 pm
av Cpt Tuttle
black_sirpa skrev:
Cpt Tuttle skrev: Tja, ska du få genom som ombyggt fordon så lär ju en ombyggd, förbättrad, bakaxelupphängning inte försämra, hur du nu utför den är ju då en sak...

Ett tips är ju att ta kontakt med din närmaste besiktningsman redan nu och resonera lite, kan säkert spara en del gråt och tandagnisslan framöver...
men måste jag besikta den som ombygt?
isf, vars får jag tag på min närmaste besiktningsman?
Jag pratade med Whiplash som ska ner med V8 i sin...

Postat: tor nov 20, 2008 5:49 pm
av Whiplash
Ja vi är och hackar lite i tråden :doh: men med axelbytena och motorbyte är väl PV:n som denna tråd handlar om i gränslandet :?: SFRO har adresser på hemsidan till sina besiktningsmän. Men en av dom finns ju här på forumet :thumbright:

Postat: sön nov 23, 2008 9:19 pm
av black_sirpa
Tjena.,

Ngn som vet av om det finns ventilerade skivor till amazon framvagnen.?
eller om det passar utan större modifikationer från ngn annan bil?.,

Postat: sön nov 23, 2008 9:30 pm
av Cpt Tuttle
black_sirpa skrev:Tjena.,

Ngn som vet av om det finns ventilerade skivor till amazon framvagnen.?
eller om det passar utan större modifikationer från ngn annan bil?.,
Finns tyvärr ej... Vad tänkte du? Amazonskivorna räcker ju ändå en bit...

Postat: mån nov 24, 2008 9:49 am
av black_sirpa
har tagit kontakt med en SFRO, han tyckte att frambromsarna såg lite klena ut., Han tyckte iaf dom skulle vara ventilerade.

Postat: mån nov 24, 2008 11:00 am
av Cpt Tuttle
Aha, du planerar att regga som ombyggt fordon och med rätt motor... Frågan är om det då inte vore lika bra att byta till 100-seriens framvagn på en gång, och använda 164-bromsar... För det är verkligen en förbättring i övrigt det också...

Postat: mån nov 24, 2008 1:51 pm
av black_sirpa
Cpt Tuttle skrev:Aha, du planerar att regga som ombyggt fordon och med rätt motor... Frågan är om det då inte vore lika bra att byta till 100-seriens framvagn på en gång, och använda 164-bromsar... För det är verkligen en förbättring i övrigt det också...
men om jag sätter i "fel" motor, kan jag bara köra till bilprovningen då?

Postat: mån nov 24, 2008 2:34 pm
av Cpt Tuttle
black_sirpa skrev:
Cpt Tuttle skrev:Aha, du planerar att regga som ombyggt fordon och med rätt motor... Frågan är om det då inte vore lika bra att byta till 100-seriens framvagn på en gång, och använda 164-bromsar... För det är verkligen en förbättring i övrigt det också...
men om jag sätter i "fel" motor, kan jag bara köra till bilprovningen då?
110 hk får du ha med skivbromsar fram... Så en B21A går ju i det fallet... :roll: