Sida 5 av 44
Postat: ons jun 18, 2008 10:19 am
av Jens Gustavsson
slpa skrev:Lite of topic, men någon som kommer ihåg hur fort Erik Edlund körde med sin Pv på 80talet med sin big block b20 tror den var på 2,9liter. Var med vid en bromsning uppe på Tuf-cote "stavning?" på Ersboda. Fanns rullande landsväg där en kort period, och vill minnas att han hade runt 170kw på driven.
tror han körde 11.7 eller nått sånt, han mins inte själv ricktigt

197whp skulle den gett enligt bilsport, men den kan ha bromsats mer senare?
nån gån i framtiden ska den motorn bromsas igen lite uppdaterad (den fins i mitt lager)
slpa var du med i dragrace svängen då eller i rc värden? intresant om historia om den bilen/motorn

Postat: ons jun 18, 2008 3:10 pm
av Emils
Mycket snyggt byggt
Fin sång i den motorn

Postat: ons jun 18, 2008 3:14 pm
av weber-power
fy satan vilken sång i maskinerna!

helt jävla underbart
Där ser ni alla, grönt är ju snabbt som faen

Postat: ons jun 18, 2008 4:59 pm
av Lindqvist Racing
Kadett4wd skrev:va e det för maskin i 142an?
Lindqvist: din såg lite stel ut i rumpan i starten, du kanske har nån tiondel där att tjäna?
Lite info om Johans 142:a finns här :
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... ght=mikuni
Ang. "stel i rumpan" så har du helt rätt, jag har alldeles för hårda fjädrar. Nerkapade original bak, och fram är dom också för hårda för han (Bjäreborn) hade inga tillräckligt mjuka hemma. Men detta ska fixas så fort tillfälle ges. Det är ju snart dags igen och jag har massor som jag vill förbättra, får se hur mycket man hinner.
Postat: mån jun 30, 2008 8:46 pm
av Lindqvist Racing
Nu har jag fått dom rätta fjädrarna fram, lite längre men ca 40% mjukare. Nu blev den ytterligare lite lägre fram, och det gör ju inget.
Har också hittat fjädrar som jag kan ha bak, från Golf 2.Till vänster en kapad original.
Sen tänkte jag bättra på aerodynamiken lite, om det nu gör nån nytta. Började med att göra en spoiler i plåt.
Sen gjordes en form i glasfiberplast på den.
Jag får hjälp med plastningen av Tappi, här plastar han det som ska bli den färdiga spoilern.
I morgon lossar vi den och kollar det färdiga resultatet. Då får vi se om den hamnar på bilen eller i soptunnan.......

Postat: ons jul 02, 2008 6:29 pm
av JE Jr
Det var någon Stefan från Kallinge som anmält en Amazon till Säve på lördag, är det dig man får se där då eller?
Isåfall måsta jag dra mig dit, vore ritkgit grymt att då se bilen in action!
Postat: ons jul 02, 2008 7:32 pm
av Wezzli
Vackert ryt i den där, mycket vackert.
Postat: ons jul 02, 2008 9:05 pm
av Lindqvist Racing
JE Jr skrev:Det var någon Stefan från Kallinge som anmält en Amazon till Säve på lördag, är det dig man får se där då eller?
Isåfall måsta jag dra mig dit, vore ritkgit grymt att då se bilen in action!
Ja, det är tänkt att jag ska dit. Jag har en del kvar att göra på bilen, men räknar med att bli klar.
Postat: ons jul 02, 2008 9:19 pm
av Lindqvist Racing
Spoilern på plats.
Plastdörrar ska också dit.

Postat: ons jul 02, 2008 9:33 pm
av wuffee
Jens Gustavsson skrev:slpa skrev:Lite of topic, men någon som kommer ihåg hur fort Erik Edlund körde med sin Pv på 80talet med sin big block b20 tror den var på 2,9liter. Var med vid en bromsning uppe på Tuf-cote "stavning?" på Ersboda. Fanns rullande landsväg där en kort period, och vill minnas att han hade runt 170kw på driven.
tror han körde 11.7 eller nått sånt, han mins inte själv ricktigt

197whp skulle den gett enligt bilsport, men den kan ha bromsats mer senare?
nån gån i framtiden ska den motorn bromsas igen lite uppdaterad (den fins i mitt lager)
slpa var du med i dragrace svängen då eller i rc värden? intresant om historia om den bilen/motorn

Jag är 99% säker att micke jernberg åkte med en 3 liters b20 i rallycross.. gick så inni helvete när den väl gick, höll dock inte så ofta/länge.. Inte en susning om vad som va gjort med den motorn, kan hända att lillbrorsan har artikeln kvar hemma.. får ta mig en titt!
MVh
Uffe
Postat: ons jul 02, 2008 10:55 pm
av Göte
Lindqvist Racing skrev:JE Jr skrev:Det var någon Stefan från Kallinge som anmält en Amazon till Säve på lördag, är det dig man får se där då eller?
Isåfall måsta jag dra mig dit, vore ritkgit grymt att då se bilen in action!
Ja, det är tänkt att jag ska dit. Jag har en del kvar att göra på bilen, men räknar med att bli klar.
Annars har du ju Uråsa nästa helg 12juli.
Postat: ons jul 02, 2008 11:40 pm
av wyzer
Göte skrev:Lindqvist Racing skrev:
Ja, det är tänkt att jag ska dit. Jag har en del kvar att göra på bilen, men räknar med att bli klar.
Annars har du ju Uråsa nästa helg 12juli.
precis dit ska jag

hoppas att man får se amman i gen då VILKEN sång

Postat: fre jul 04, 2008 8:02 pm
av Lindqvist Racing
Nu är det lastat för resa till Säve i morgon, tidigt som fan.
Då får vi se om man kan kapa några hundradelar till.

Postat: fre jul 04, 2008 8:58 pm
av Roni
Grymt läckert bygge, lycka till imorrn..

Postat: lör jul 05, 2008 12:01 am
av Jens Gustavsson
härligt! men hur är fästet där?