Säger det igen, insuget såg riktigt fint ut! Har du räknat lite på det? Tänkte höra vad du haft för tankar runt det bara.
Det är imponerande att rymma det du stoppat dit, det blir en del funderingar innan man bestämt sig kan jag tänka mig.

Pakko skrev:angående stagningen av turbon.
Är det inte bättre att staga den i motorn, så följer den med motorns vridning? För dom brukar ju vrida sig rätt friskt särskillt när dom har lite pulver.
bara en tanke. För övrigt MYCKET snyggt bygge!
oki men det staget som jag hade där kunne ju rör sig... det var bara att jag ska sätta en led till ner vid turbo.. det var någon som sa det och att det skulle funkaKadett4wd skrev:där har du lite fel.
motorn har sin egna harmoniska vibration och karossen en egen.
då bråkar de med varandra om du fäster ihop dem på ett annat ställe med ett klent stag.
ja man tackar.. nja jag har inte gjort det jag har bara prata lite med folk . så jag vet inte hur det kommer att funka med längde på rören det får man se nästa år.. men det är nog inte sämre än orginalet så... ja det blir ju det man får ta lite i taget och se så man får ditt allt som man ska hamattias skrev:Säger det igen, insuget såg riktigt fint ut! Har du räknat lite på det? Tänkte höra vad du haft för tankar runt det bara.
Det är imponerande att rymma det du stoppat dit, det blir en del funderingar innan man bestämt sig kan jag tänka mig.
jo det stämmer som klabbe skrev den kommer i från en volvo motorklabbe.p skrev:Jag har för mig att de är en volvo, men gustav kanske har bytt.Jösse skrev:Snyggt.
Du skulle blästrat insuget och fått det aluminiumsprutat, blir en kanonyta.
Vet du vad det är för tillverkare på oljekylaradaptern mellan motor och oljefilter ?