Vw Golf MkII Turbo 2016 :) Update 17/4

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Bild

Säger det igen, insuget såg riktigt fint ut! Har du räknat lite på det? Tänkte höra vad du haft för tankar runt det bara.

Det är imponerande att rymma det du stoppat dit, det blir en del funderingar innan man bestämt sig kan jag tänka mig. :)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Pakko
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur

Inlägg av Pakko »

angående stagningen av turbon.
Är det inte bättre att staga den i motorn, så följer den med motorns vridning? För dom brukar ju vrida sig rätt friskt särskillt när dom har lite pulver.
bara en tanke. För övrigt MYCKET snyggt bygge! :thumbright:
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av Vr6_mannen »

Pakko skrev:angående stagningen av turbon.
Är det inte bättre att staga den i motorn, så följer den med motorns vridning? För dom brukar ju vrida sig rätt friskt särskillt när dom har lite pulver.
bara en tanke. För övrigt MYCKET snyggt bygge! :thumbright:

oki ja men nu är det så att motor sitter stummt så egen byggda motor kuddar så den rör sig nog inget så... tack så mycket.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

där har du lite fel.
motorn har sin egna harmoniska vibration och karossen en egen.
då bråkar de med varandra om du fäster ihop dem på ett annat ställe med ett klent stag.
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av Vr6_mannen »

Kadett4wd skrev:där har du lite fel.
motorn har sin egna harmoniska vibration och karossen en egen.
då bråkar de med varandra om du fäster ihop dem på ett annat ställe med ett klent stag.
oki men det staget som jag hade där kunne ju rör sig... det var bara att jag ska sätta en led till ner vid turbo.. det var någon som sa det och att det skulle funka
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag kommenterade det med att den måste vara ledad i båda ändar, men då insåg jag inte att du stagat turbon i chassit vilket gör saken ännu värre. Den måste röra sig med motorn, precis som nyss nämnts.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av Vr6_mannen »

mattias skrev:Säger det igen, insuget såg riktigt fint ut! Har du räknat lite på det? Tänkte höra vad du haft för tankar runt det bara.

Det är imponerande att rymma det du stoppat dit, det blir en del funderingar innan man bestämt sig kan jag tänka mig. :)
ja man tackar.. nja jag har inte gjort det jag har bara prata lite med folk . så jag vet inte hur det kommer att funka med längde på rören det får man se nästa år.. men det är nog inte sämre än orginalet så... ja det blir ju det man får ta lite i taget och se så man får ditt allt som man ska ha
A.Jönsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: sön maj 18, 2008 10:14 pm
Ort: Helsingborg

Inlägg av A.Jönsson »

Snyggt.
Du skulle blästrat insuget och fått det aluminiumsprutat, blir en kanonyta.

Vet du vad det är för tillverkare på oljekylaradaptern mellan motor och oljefilter ?
Användarvisningsbild
Klabbe Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1313
Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
Ort: Kristianstad

Inlägg av Klabbe Persson »

Jösse skrev:Snyggt.
Du skulle blästrat insuget och fått det aluminiumsprutat, blir en kanonyta.

Vet du vad det är för tillverkare på oljekylaradaptern mellan motor och oljefilter ?
Jag har för mig att de är en volvo, men gustav kanske har bytt.
Mvh Klabbe

Volvo 142-68 B20 Turbo
Instagram: Klabbarparen
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

jag brukar väll sällan bli så värst imponerad av en golf. men detta är ju 100% snyggt hantverk så denna gången får ju bli ett undantag då! :thumbright:
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

otroligt att du får plats med allt!...blir nog bra skjuts i golfen.. :thumbright:
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av Vr6_mannen »

klabbe.p skrev:
Jösse skrev:Snyggt.
Du skulle blästrat insuget och fått det aluminiumsprutat, blir en kanonyta.

Vet du vad det är för tillverkare på oljekylaradaptern mellan motor och oljefilter ?
Jag har för mig att de är en volvo, men gustav kanske har bytt.
jo det stämmer som klabbe skrev den kommer i från en volvo motor

oki vad är det aluminiumsprutat för något då
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av Vr6_mannen »

knotan skrev:jag brukar väll sällan bli så värst imponerad av en golf. men detta är ju 100% snyggt hantverk så denna gången får ju bli ett undantag då! :thumbright:
tackar så mycket för kommentarna
Användarvisningsbild
Henke
För mycket laddtryck
Inlägg: 120
Blev medlem: tis sep 06, 2005 8:13 pm
Ort: Mellansel/Härnösand

Inlägg av Henke »

Snyggt bygge!

Ang. dragningen av downpipen, finns det inte risk för att drivaxeln tar i när det fjädrar upp?

Det var ett problem jag stötte på vid ett liknade golfturbobygge.

/Mvh
Henrik Sundberg
Happiness is a Hot VW!!!
"En tysk bil går aldrig sönder. Den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Riktigt fint bygge!! Ska lusläsa tråden ikväll :)

Fortsätt i samma stil :)

Mvh
Cristofer
Skriv svar