Det som ska göras är att montera dit dom främre hjulen, ,mecka dit stolen och ställa på dieselpumpen lite... Behöver ju lite mer soppa nu när det finns luft att tillgå

Wiii vad kul det ska bli att åka lite, snö finns det ju nu också, perfekt!
Okej, kanon!Kjell Niklasson skrev:Här är ett vakuumschema. Det skall vara vakuumventilen på sidan av insprutningspumpen som styr automaten (nr 26 på första bilden). Sitter fast med två m6'or i pumpen, och går att justera.
Och här en länk till vad som är vad. Det är lite rörigt, eftersom EGR grejerna är med. Men tittar man på den andra bilden så blir det kanske lite klarare.
Förövrigt, mycket imponerande bygge!
Det stämmer nog. Är ingen expert på automater igentligen.Holm skrev:Hade lite på lur att det var den som kunde spela in... får pröva att vrida på den och se, men vajern då? Är det enbart för kickdown?
Nej, det har du fått om bakfoten. Dieselmeken finns här på Sävar också. Jag ploppar upp här och var på olika forum också, men mest där det handlar om mercadieslar.Holm skrev:Förövrigt, är det du som även kallas dieselmeken eller har jag fått det om bakfoten?
Stämmer bra. Utåt för mer bränsle. Här är en länk till Mbsca, där jag förklarat hur man gör. Tror att man kanske måste vara medlem på forumet för att se den, men har för mig att du har en andvändare där också?Holm skrev:Förresten, om man ska ställa på pumpen så man får lite mer bränsle, då är det skruven nere till höger innanför kåpan i bakkant på pumpen. Skruvas in eller ut?
Tack, tycker det är kul med lite udda grejer!Johnny skrev:Tjena! Får börja med att säga att det är ett väldigt kul bygge, läser med stort intresse!
Vad har du för lagring för boogin? Mittenlagringen alltså.
Okej, men det där blev jag inte så mycket klokare av tyvärr...turbodart skrev:så her ska du sette opp en vnt for mekanisk kontroll!