Sida 5 av 11
Postat: ons jan 28, 2009 1:56 pm
av Sankan
Roger Berglund: filmen ska göras snart säger herr paby som sitter bredvid mig här i verkstaden
Rydberg: äh det är bara att åka till huddinge, han verkar bra på att ställa in motorer och trevlig var han i telefonen. Jag kan säga hur jag tyckte det gick när jag varit där fast det beror ju på om jag kan hitta en trailer

Postat: mån feb 02, 2009 10:18 am
av Sankan
Nu är man hemma igen efter en weekend i sälen, har fått soppa pumpen och tryckregulatorn så får se om man ska fixa det idag (är lite halvt sjuk därför jag tvekar lite). Vill ju ha igång bilen med grejerna så blir nog säkert att göra någonting iallafall

Postat: tis feb 03, 2009 12:23 pm
av Sankan
igår var man ut och monterade pumpen och tryckregulatorn(bilder kommer). dock så har jag nu ett problem, bilen startar inte den tänder till lite ibland så det verkar vara nå problem med soppan. Någon som vet vad som händer vid för lågt och för högt bränsletryck? eller känner till det problemet? jag och paby ska ut idag efter skolan och försöka fixa igång den, så skulle vara tacksam om någon hade något tips

Postat: tis feb 03, 2009 12:40 pm
av Martin H
du har väl mätt upp soppatrycket (0,25-0,3bar) så inte regulatorn är stängd? när skule du bromsa då?
Postat: tis feb 03, 2009 4:46 pm
av Sankan
Martin H skrev:du har väl mätt upp soppatrycket (0,25-0,3bar) så inte regulatorn är stängd? när skule du bromsa då?
Stod att soppatrycket skulle vara grundinställt på 0.28 bar på KG's hemsida, tänkte köpa tryck mätare idag fast de hade ingen sån som jag behövde hemma

blir att bromsa när bilen är klar

Postat: tis feb 03, 2009 10:36 pm
av Sankan
Postat: tis feb 03, 2009 10:38 pm
av Paby
Sista bilden Is The Shit!=)
Postat: tis feb 03, 2009 10:50 pm
av Sankan
haha aa det äckliga motorrummet + fadöl

Postat: ons feb 11, 2009 9:57 pm
av Sankan
Har trökigt så slänger upp lite bilder hur bilen ser ut nu

börjar bli dags för lite underhåll på karossen

, får väl ta tag i det i vår om ekonomin tillåter.

Postat: ons feb 11, 2009 10:06 pm
av Mark2
Fint att du äntligen fixat till det

Nu ser jag fram emot en provtur!
Postat: ons feb 11, 2009 10:51 pm
av weber-power
fräsig vevhus ventilation

är många som använder sig av maltbrygds burkar till dom ändamålen..

Postat: fre feb 13, 2009 4:24 pm
av Sankan
Japp nu är det fixat och klart

klart du ska få en åktur svensson!
Jag hade hellre haft kvar filtret, men det bestämde sig för att rymma iväg

men det duger väl med en ölburk

Postat: tis feb 24, 2009 12:36 am
av Sankan
sådär nu har man varit ner i diket för första gången. var ute med några kompisar och sladdade

missbedömde en kurva, trodde den var snäv men det var den inte så jag låg på för mycket ställ sen när jag väl ratta tillbaka bilen så var bilen bredvid vallen och framhjulet tog i så då nöp det rätt ner i diket, gick faktiskt rättså fort också så vi gled en bra jävla bit. tog ett bra tag att få upp den 1 fyrhjulsdriven jeep och 6 pers och det var fortfarande inte lätt att få upp den

men bilen klarade sig faktiskt utan nå synliga skador så jag är glad för det. har några bilder från äventyret som kommer in så snart jag fått dom av min kompis, vi har filmat lite också så ska väl försöka få med filmen när man brände lite gummi också. Men som ni vet så är vi sega med dom där filmerna så man vet aldrig när den kommer

Postat: tis feb 24, 2009 12:07 pm
av Roger Persson
Tja!

Denna tråd ger fin inspiration...

Postat: tis feb 24, 2009 5:16 pm
av Pontus Lundström
Vad är det för bränslepump och filter ?
Mvh Pontus