Sida 5 av 12
Postat: lör mar 28, 2009 10:59 am
av Klabbe Persson
Gustav, ackerman på en dragracebil är ju inte mycke o bry sig om

Dom flesta sitter så långtfram. Sen att de gör de på Olas o Tompas bil är bara för att dom e sjukt sugna på en fet v8 turbo, men dom vågar elt enkelt inte

Dom har bara förberett för de

Eller hur Ola?
Postat: lör mar 28, 2009 11:26 am
av jk-racing
Först svar till Gustav.Vår kuggstång sitter på det stället för att där funkade det som bäst.Givetvis vill vi ha den så långt fram som möjligt för att få mer plats vid motorn.
Till Klabbe. Jo vi har satt motorplåten efter en Cheva Smallblock, den blir kanske mer värd då? Men så länge vi äger bilen så kommer det ALDRIG en V8 iden, jag har gjort det misstaget själv en gång och det kommer aldrig mer att hända.
MVH Ola
Postat: lör mar 28, 2009 3:44 pm
av Klabbe Persson
jk-racing skrev:
Till Klabbe. Jo vi har satt motorplåten efter en Cheva Smallblock, den blir kanske mer värd då? Men så länge vi äger bilen så kommer det ALDRIG en V8 iden, jag har gjort det misstaget själv en gång och det kommer aldrig mer att hända.
MVH Ola
Ja du säger ju de Ola, Jag bara traggar me er
Har ni nått flexplatte skydd till er PG? Jag skulle gehöva ha en o mäta lite på.
Postat: lör mar 28, 2009 5:05 pm
av turbonisse
alltid skoj med annorlunda bilar lycka till

Postat: lör mar 28, 2009 7:14 pm
av Gustav
Klabbe Persson skrev:Gustav, ackerman på en dragracebil är ju inte mycke o bry sig om

Dom flesta sitter så långtfram. Sen att de gör de på Olas o Tompas bil är bara för att dom e sjukt sugna på en fet v8 turbo, men dom vågar elt enkelt inte

Dom har bara förberett för de

Eller hur Ola?
Nä, det är inte mycket att bry sig om, jag vet.
Enda gången man har lite glädje av fungerande ackerman på en dragracebil är väl när man puttar runt den i depån med fulla rattutslag.
Men man blir ju ändå nyfiken på varför så många sätter styrväxeln långt fram.
Vad menar ni med att det funkade bäst på den här bilen?
Fungerade styrningen bäst så eller var det för att det blev bäst med plats över till andra prylar?
Jag menar inget negativt.. funderar bara lite försiktigt
Tycker som sagt att bilen verkligen är helball och allting ser väldigt genomtänkt och bra konstruerat ut!
Postat: sön apr 26, 2009 7:35 pm
av jk-racing
Nu har vi äntligen fått på alla karossdelar. Så man var ju tvungen att rulla ut den i vår solen och se på stuket.
Det roliga tog slut fort för nu är det tillbaka in i dimman och börja passa till allt och sen börja spackla.
MVH JK-Racing

[/img]
Postat: sön apr 26, 2009 9:13 pm
av tim gustavsson
väntar med spänníng tills nästa uppdatering från er!!
hoppas ni kommer köra lite i sommar så man får se den
mvh tim
Postat: mån apr 27, 2009 7:19 am
av Tobias Lindqvist
Ja vad ska man säga den ser ju onekligen ganska uppkäftig ut

.
Postat: ons apr 29, 2009 11:59 am
av ACADIAN
KUL min gamla bil lever fortfarande trodde den hade gott i graven.
hade den mellan -97 -06 och har aldrig haft så kul för så lite pengar
som bäst körde jag 9,98 226kmt på 402m med csb 327 o th350 på dragradialer på tullinge raceway
på gatan har jag kört flera SO o Birka cup samt en massa matchrace
det är med en tår i ögat jag ser att den lever fortfarande
uffe
Postat: ons apr 29, 2009 8:01 pm
av j björk
Jäkligt fränt
Har inte så mycket att tillägga, följer mest i det tysta..
Postat: tor sep 03, 2009 12:53 pm
av jk-racing
Postat: tor sep 03, 2009 4:49 pm
av Patrik Axelsson
Snyggt plåtarbete

Postat: tor sep 03, 2009 7:15 pm
av wickman
J*vlar! så sjukt snyggt bygge hela bilen!
blir kul att se hur den väl går sen

Postat: tor sep 03, 2009 8:19 pm
av Klabbe Persson
Snyggt jobbat Ola o Tompa!!
Vad ska ni åka i för klass föresten?
Postat: tor sep 03, 2009 8:40 pm
av jk-racing
Snyggt jobbat Ola o Tompa!!
Vad ska ni åka i för klass föresten?
_________________
Mvh Klabbe
Hellre en ratt i en taunus än en tratt i anus!!!
Vi hade tänkt 8A men eftersom vi ej blev klara i år får
det väl bli 9A istället nästa år.
MVH JK- Racing