Sida 5 av 12

Postat: lör mar 28, 2009 10:59 am
av Klabbe Persson
Gustav, ackerman på en dragracebil är ju inte mycke o bry sig om :) Dom flesta sitter så långtfram. Sen att de gör de på Olas o Tompas bil är bara för att dom e sjukt sugna på en fet v8 turbo, men dom vågar elt enkelt inte :hihi: Dom har bara förberett för de ;) Eller hur Ola?

Postat: lör mar 28, 2009 11:26 am
av jk-racing
Först svar till Gustav.Vår kuggstång sitter på det stället för att där funkade det som bäst.Givetvis vill vi ha den så långt fram som möjligt för att få mer plats vid motorn.

Till Klabbe. Jo vi har satt motorplåten efter en Cheva Smallblock, den blir kanske mer värd då? Men så länge vi äger bilen så kommer det ALDRIG en V8 iden, jag har gjort det misstaget själv en gång och det kommer aldrig mer att hända.

MVH Ola

Postat: lör mar 28, 2009 3:44 pm
av Klabbe Persson
jk-racing skrev:
Till Klabbe. Jo vi har satt motorplåten efter en Cheva Smallblock, den blir kanske mer värd då? Men så länge vi äger bilen så kommer det ALDRIG en V8 iden, jag har gjort det misstaget själv en gång och det kommer aldrig mer att hända.

MVH Ola
Ja du säger ju de Ola, Jag bara traggar me er :)

Har ni nått flexplatte skydd till er PG? Jag skulle gehöva ha en o mäta lite på.

Postat: lör mar 28, 2009 5:05 pm
av turbonisse
alltid skoj med annorlunda bilar lycka till :thumbright:

Postat: lör mar 28, 2009 7:14 pm
av Gustav
Klabbe Persson skrev:Gustav, ackerman på en dragracebil är ju inte mycke o bry sig om :) Dom flesta sitter så långtfram. Sen att de gör de på Olas o Tompas bil är bara för att dom e sjukt sugna på en fet v8 turbo, men dom vågar elt enkelt inte :hihi: Dom har bara förberett för de ;) Eller hur Ola?
Nä, det är inte mycket att bry sig om, jag vet. :)
Enda gången man har lite glädje av fungerande ackerman på en dragracebil är väl när man puttar runt den i depån med fulla rattutslag.
Men man blir ju ändå nyfiken på varför så många sätter styrväxeln långt fram.


Vad menar ni med att det funkade bäst på den här bilen?
Fungerade styrningen bäst så eller var det för att det blev bäst med plats över till andra prylar?

Jag menar inget negativt.. funderar bara lite försiktigt :)
Tycker som sagt att bilen verkligen är helball och allting ser väldigt genomtänkt och bra konstruerat ut!

Postat: sön apr 26, 2009 7:35 pm
av jk-racing
Nu har vi äntligen fått på alla karossdelar. Så man var ju tvungen att rulla ut den i vår solen och se på stuket.
Det roliga tog slut fort för nu är det tillbaka in i dimman och börja passa till allt och sen börja spackla.
MVH JK-Racing

Bild

Bild

Bild[/img]

Postat: sön apr 26, 2009 9:13 pm
av tim gustavsson
väntar med spänníng tills nästa uppdatering från er!!
hoppas ni kommer köra lite i sommar så man får se den :)

mvh tim

Postat: mån apr 27, 2009 7:19 am
av Tobias Lindqvist
Ja vad ska man säga den ser ju onekligen ganska uppkäftig ut :thumbright: .

Postat: ons apr 29, 2009 11:59 am
av ACADIAN
KUL min gamla bil lever fortfarande trodde den hade gott i graven.
hade den mellan -97 -06 och har aldrig haft så kul för så lite pengar

som bäst körde jag 9,98 226kmt på 402m med csb 327 o th350 på dragradialer på tullinge raceway

på gatan har jag kört flera SO o Birka cup samt en massa matchrace
det är med en tår i ögat jag ser att den lever fortfarande :D

uffe

Postat: ons apr 29, 2009 8:01 pm
av j björk
Jäkligt fränt :thumbright:
Har inte så mycket att tillägga, följer mest i det tysta..

Postat: tor sep 03, 2009 12:53 pm
av jk-racing
Hej alla STS medlemar. Nu är äntligen semester och sånt slut så Garage säsongen kan börja på allvar. Vi har nu börjat med plåtjobbet till torped och inredning.

Det blir plåt i hela torpeden plus golvet under förarstolen, svetsas fast i chassit. Resten blir alu plåt som både popnitas, skruvas och sätts med dzusar beroende på service behov.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild[/img]

Postat: tor sep 03, 2009 4:49 pm
av Patrik Axelsson
Snyggt plåtarbete :thumbright:

Postat: tor sep 03, 2009 7:15 pm
av wickman
J*vlar! så sjukt snyggt bygge hela bilen! :thumbright: :D

blir kul att se hur den väl går sen :lakrits:

Postat: tor sep 03, 2009 8:19 pm
av Klabbe Persson
Snyggt jobbat Ola o Tompa!! :thumbright:

Vad ska ni åka i för klass föresten?

Postat: tor sep 03, 2009 8:40 pm
av jk-racing
Snyggt jobbat Ola o Tompa!!

Vad ska ni åka i för klass föresten?
_________________
Mvh Klabbe


Hellre en ratt i en taunus än en tratt i anus!!!
Vi hade tänkt 8A men eftersom vi ej blev klara i år får
det väl bli 9A istället nästa år.

MVH JK- Racing