
TurboMotherTrucker S-10a (6.08s-403km/h med Camaron)
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 25
- Blev medlem: tis mar 13, 2007 12:03 am
- Ort: dalarna
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 100
- Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
- Ort: örnsköldsvik
Bränslet är E-85 o storleken är en 3liters sexa,Martin Lundkvist skrev:Hammarström skrev:Måste börja med att heja på er allihop här,Mitt första innlägg här på Sävarturbo.
Klart coolt bygge!
Gillar turbo installasionen vad har du för dia.på rören efter hedderserna?Tänker nämligen flytta bak turbon på min BMW o funderar vilken dia.på röret efter grenröret som blir lämpligt.
Hej på dej, en turbo galning till, coolt!
Rören efter headers är 3.5".
Jaaa bak med snäckanVad åker du för bränsle o hur stor motor?
Åkte centifugalkompressor i sommar men råkade ut för en lustgas smäll så den skrotade kompressorn,Så då bygger jag turbo igen.
Grenröret är 51mm med en 4"collector hade också jag tänkt ca3,5" stämmer rätt bra sen mot avgasflänsen (T-6)Vad tror ni om det?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 100
- Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
- Ort: örnsköldsvik
Tanken har slagit mej också med dubbla,Skulle säkert funka bra enda nackdelen som jag kan se är att det blir mera rörväggsarea som kyler avgaserna om den ivändiga arean ska va samma som ett enkelt rör.Kadett4wd skrev:vettefasen om inte jag skulle ha två rör hela vägen bak när det gäller en 6a.
kanske 2st 2.25" svetsade bredvid varandra och sedan inlnindade ordentligt i bandage.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
hur funkar det med vattentank istället för kylare?
Jag tror jag skall köra så på min volvo mettis.
Blir som sagt mycket enklare då.
Jag tror jag skall köra så på min volvo mettis.
Blir som sagt mycket enklare då.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
Det funkar perfekt med bara en vattentank, har blivit ordentligt testat den sista onsdagen i malmö, körde 4 rundor på bara några timmar utan att behöva byta vatten pga överhettning, var typ 80grader som max när jag kom tillbaka. Hade räknat med att få byta vatten då då men funkar som sagt fint. Volym tank ca 3liter. Vet ej hur länge man klarar sig när man kranar på mer mos o magrar henne. KW är ju värme..
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
- maranello
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 231
- Blev medlem: mån sep 29, 2008 11:39 pm
- Ort: Örebro
- Kontakt:
den va inte bara lite brutal
mvh

mvh
/// JoNi Performance Parts
Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se
KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se
KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
Vesa skrev:Martin tag kort på tjockisen som kom till dej o lägg ut... Vill se
Hehe.. Ja den ända tjockisen som kommit till mig som jag vill lägga upp bild på blir den som kom igår... en mycket fin snäcka med stort avgas

Fisting




Det nya är har ett 1.50 110mm avgashus, gammla 1.0 105mm. Hoppas på mindre mottryck och mer RPM som då blir mos och ökat välbefinnande.
Maskin ska alldeles snart upp i dynon igen för vissa vad den kan...
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Ja när man ser bilden på när du trycker in halva armen i avgashuset tänker man tillbaks på när man tyckte att en t04e var stor
Ska bli väldigt spännande se din framfart till sommarn.

7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Henrik Braun
- Forumsberoende
- Inlägg: 663
- Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
- Ort: Karlshamn
För en del år sen stod martins far och muttrade om att: den där turbon är alldeles för stor, det kommer aldrig att funka.. då var det en Switzer(?) S2 på en volvo 16v.. Den tycktes vara stor då! Så har han sagt om alla aggregat på vägen upp till denna! Den här gången sa han inget men jag hörde vad han tänkte 

1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
0708438759
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 100
- Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
- Ort: örnsköldsvik
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
Ja tack, snäckan är fin.Hammarström skrev:Satan va fet den nya snurran va,Kul att det händer saker.
Hur såg laddkurvan ut med det förra agget?
Rätt arga kammar så efter 7000 börjar det ta sig, 7500 fullt ladd till 8200 sen började de mota så körde inte längre i bänk, på banan låg laddet rakt o fint hela vägen, drog den till 9000 där, men laddade endast 1bar då. Problem uppstod vid högre ladd. Tror på det nya huset, hoppas på att kunna dra henne till 9500..
Hur går de för dig, kommer du ut till våren? Ligger den där bak nu eller?
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478