Ser jävligt bra ut

Man ska kunna varva 9500varv med ventilfjädrarna jag använder så varv stopp kommer väll hamna där nånstanns.Vesslan2000 skrev:Ballt bygge, skall bli intressant och se när du får laddtryck med en GT40.
Honda F20 motorn med gt3076 och .82a/r avgashus gav laddtryck vid ca 4300-4500 varv. Detta med ett gjutet grenrör.
Hur mycket törs man varva motorn när det är klart?
Hur är Star-Trek tejpen att linda jämfört med vanligt svart bandage?
Aluminium blir varmt fort och lika så kallt fort..maranello skrev:nja, duktig värmeledare vet jag intealuminium är väl ett svalt ämne, alltså det är svårt att värma upp och när det väl är uppvärmt så svalnar det fort.
det är därför man sätter alutejp på tex fjäder tornet i motorrum, om du har en varm turbo som ligger tätt inpå tornet menar jag.
eller har jag fel?
mvh
Aluminiumen sitter kvar ganska bra, men man ska undvika att tvätta med högtryckstvätt på det för då lossnar det ganska omgående.Beeemerboy skrev:Aluminium blir varmt fort och lika så kallt fort..maranello skrev:nja, duktig värmeledare vet jag intealuminium är väl ett svalt ämne, alltså det är svårt att värma upp och när det väl är uppvärmt så svalnar det fort.
det är därför man sätter alutejp på tex fjäder tornet i motorrum, om du har en varm turbo som ligger tätt inpå tornet menar jag.
eller har jag fel?
mvh
Det där Aluminium tjäfräset som är på "varför betala mera" bandaget "bränns" delvis bort, tar inte lång tid innan det ser ut ungefär som vanligt *s*
Det kommer bli ketchup utan dess like och hjulspinn herrejösses deluxe..svårkörd? JA!Fränt? JA!
Vad menar du med svalt ämne?maranello skrev:nja, duktig värmeledare vet jag intealuminium är väl ett svalt ämne, alltså det är svårt att värma upp och när det väl är uppvärmt så svalnar det fort.
eller har jag fel?
mvh