Påhoppad....
okunskap lider vi alla av oavsett hur många års erfarenhet man tillägnat sig inom ett visst område. Min personliga erfarenhet är att ju mer man lär sig desto mer inser man hur lite man egentligen vet. Det är som att blåsa upp en ballong där ytan respresenterar de kunskaper man tillägnat sig, ju större ytan blir desto fler intryck och information får man från omgivningen, desto mer inser man då också hur komplicerat allt är.
Att jag officiellt undviker att lägga ut texten alltför mycket inom vissa områden beror på två saker, den ena är att jag just nu håller på med en bok om trimning och då vill jag inte bränna information som kommer att vara med i boken och som är ny för merparten. Den andra orsaken är att jag har blivit bränd vid ett flertal tillfällen då fräcka personer försökt kommersialisera den information jag släppt utan att ge mig någon som helst credit tillbaks för det hela. Sådant lackar jag ur på och det har med åren gjort att jag blivit mer restriktiv med vilken information jag sprider och i vilka sammanhang. Det här har säkert hänt andra också...
Sedan lyfter jag på hatten för alla ni som är villiga att släppa på egen djup kunskap på forumet. Jag har själv många kunniga personer i min omgivning som ofta är inne och läser på forum men som har som princip att aldrig gå i svaromål, vilket många gånger känns trist eftersom dom garanterat skulle lyfta respektive tråd rejält.
Som med alla andra forum så finns det möjlighet att ställa personliga frågor vid sidan om och jag har mig veterligen aldrig nobbat någon som ställt frågor på detta sätt.