Sida 5 av 6
Postat: mån maj 11, 2009 7:45 pm
av M Bengtsson
Jag undrar samma, vore kul att se om de gick!
Jag går i samma tankar, men lär ta ett tag innan det blir verklighet såattsäga...
Postat: fre jun 12, 2009 8:57 pm
av Krypto
Har projektet kallnat??
Har själv skissat på något liknande för något år sedan men det kom inte längre än till skisser.
/Thomas
Postat: sön jun 14, 2009 4:22 pm
av Jerry Lundgren
Det kom en altan insmygande bland alla andra projekt.........
///Jerry Lundgren
Postat: mån jun 15, 2009 8:30 am
av Krypto
Jo man brukar ju inte lida brist på Projekt!!
Ser bra ut, då är det bara sommaren som saknas !!
/Thomas
Postat: tor jul 09, 2009 12:15 am
av cykel_freak
är det någon som kan förklara "skiv" modelen för mig? fattar nada
"rulle" varianten i patentlänken fattade jag då den liknar en mc låda men den andra blev jag bara förvirrad av..
Edit: efter ett glas mjölk och en pepparkaka och lite funderande fattar jag själva skivan men kan någon förklara vad de inringade sakerna är??
är röd någon spärr för att man inte ska gå förbi 1an eller är det backspärr??
blåa är för att man ska känna lägena/den ska stanna i läget?
gula är där man fäster dragpinnen/växelreglage/penumatik?:S
om locket skulle sitta på sidan av lådan skulle det ju bara vara att sätta en spak som det gröna? men hur gör man när locket sitter ovan på?
just ja hur får man de olika skivorna att reagera med varandra för det ska de väll?
Detta var ju krångligt men otroligt intresant

Postat: fre jul 10, 2009 12:05 am
av JoBy
Du ser hålen vid övre och undre 'pilspetsen' på sista bilden?
Där ska det sitta stift som styr ut pilen så att den tappar greppet från kugghjulet. När spaken dras tillbaka till mittenläget dras kugghjulet inte tillbaka utan den stannar i den 'nya' växeln.
Postat: fre jul 10, 2009 6:08 pm
av Jerry Lundgren
är röd någon spärr för att man inte ska gå förbi 1an eller är det backspärr??
Backspärr.
blåa är för att man ska känna lägena/den ska stanna i läget?
På pricken rätt.
gula är där man fäster dragpinnen/växelreglage/penumatik?:S
Rätt igen.
om locket skulle sitta på sidan av lådan skulle det ju bara vara att sätta en spak som det gröna?
Locket är tänkt att ersätta det befintliga locket på en m46-låda, det ska alltå sitta uppe på lådan.
men hur gör man när locket sitter ovan på?
I stort sett som det ser ut på lådan från början, en ledad stång från spaken till växelådan.
just ja hur får man de olika skivorna att reagera med varandra för det ska de väll?
Kugghjulet och slalomspårhjulet ska sitta på en axel som går igenom en bussning i locket.
Du ser hålen vid övre och undre 'pilspetsen' på sista bilden?
Där ska det sitta stift som styr ut pilen så att den tappar greppet från kugghjulet. När spaken dras tillbaka till mittenläget dras kugghjulet inte tillbaka utan den stannar i den 'nya' växeln.
Kunde inte svarat bättre själv.
///Jerry Lundgren
Postat: fre jul 10, 2009 10:02 pm
av cykel_freak
Jerry Lundgren skrev:
om locket skulle sitta på sidan av lådan skulle det ju bara vara att sätta en spak som det gröna?
Locket är tänkt att ersätta det befintliga locket på en m46-låda, det ska alltå sitta uppe på lådan.
men hur gör man när locket sitter ovan på?
I stort sett som det ser ut på lådan från början, en ledad stång från spaken till växelådan.
///Jerry Lundgren
Tack
Jag får ta och leta fram någon bild på en låda med lock och länkage och studera den...
Edit: nu fattar jag
Edit 2: någon som har bild på innanmätet och insidan av locket så man kan se hur gafflarna rör sig?
Skulle vara trevligt med sådant lock i mitt ej på började sug sleeper 240 projekt som står och jäser till sig(rostar bort) i föräldrarnas fuktigagarage

Postat: lör jul 11, 2009 12:49 pm
av Jerry Lundgren
Jag får ta och leta fram någon bild på en låda med lock och länkage och studera den...
Kan tilllägga att skiftgafflarna behöver moddas och att det behöver tillverkas hållare till skiftgafflarna också.
///Jerry Lundgren
Postat: lör jul 11, 2009 7:37 pm
av cykel_freak
Jerry Lundgren skrev:Jag får ta och leta fram någon bild på en låda med lock och länkage och studera den...
Kan tilllägga att skiftgafflarna behöver moddas och att det behöver tillverkas hållare till skiftgafflarna också.
///Jerry Lundgren
Du har inte lite fler bilder på grejerna?
/AD
Re: sekventiellt lock m45?
Postat: fre jan 14, 2011 10:43 am
av pontanlindstrom
mycket intressant! någon som fortsatt och kommit nån vart å fått nå att funka?

Re: sekventiellt lock m45?
Postat: sön jan 16, 2011 2:10 am
av Norbäck
Oj, den här tråden har jag missat totalt!
Håller själv på med ett sec. lock till Tremec TKO 5 väklade lådor, där kommer man dock åt alla skiftgafflar direkt under ett lock, så då blir de ju lite enklare, dock är det va "rull" modell. Har ritat upp det mesta til den samt fått själva rullen framkörd.
Sen har jag även börjat skissa på en "skiv" modell med wire:ar så man kan plasera den lite vart man vill, men det är till en låda med endast en växelförare så då får man ju vrida och skjuta fram och tillbaka på samma skiva.
Själva växelväljar konstruktionen på bilderna ser ju mkt bättre/enklare ut än den jag skissat lite på iaf. Så kanske kommer låna idén om det går bra?
Kul tråd

Re: sekventiellt lock m45?
Postat: tis jan 18, 2011 6:09 pm
av Amders
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... l*#p323856" onclick="window.open(this.href);return false;
Har den som köpte grejerna fått ihop någon låda?
Re: sekventiellt lock m45?
Postat: fre apr 15, 2011 11:03 pm
av caterpillar
hvordan går det med seq gearskift i den her gatan????
Re: sekventiellt lock m45?
Postat: mån jan 30, 2012 7:04 pm
av FMR
Haft i väg lite delar på gulkromatering o skar ut ett paddel kit i helgen.. finns lite mer delar som är själva paddel delen på lådan men inte på bild...Annars har inte jag hunnit göra nåt vet inte om nån annan som har kitten gjort nåt heller...
