Sida 5 av 7

Postat: fre feb 06, 2009 4:48 pm
av Wikimoe
Ja det är klart, men jag tänkte bara att han har ju ändå satt ihop de mesta, kan ju vara värt att testa.
:wink:

Postat: fre feb 06, 2009 4:52 pm
av WTB
Ifsej men åker han o släpper gasen helt och de skjuter tillbaka en massa soppa tebax i förgasarn dränker den sej tillslut även fall han har så återledningen är riktad in mot förgasarn tebax? :)

Postat: fre feb 06, 2009 8:43 pm
av Wikimoe
Nja nån optimal lösning blir de ju inte hur som helst med sugturbo... Därför är han ju klok och bygger trycksatt förgasare :thumbright:

Postat: lör feb 07, 2009 2:05 am
av ElfvinG
japp de får bli så :) och turbon mår väl inte så bra när man drar bränsleångor genom turbon när man kör med sug

Postat: sön feb 08, 2009 3:10 pm
av ElfvinG
Jag fick fart på epan igår iaf.

Jag höll på och fixa med spettsarna och så kom jag åt tändspolen och kände att den var glödhet, så jag åkt och köpte en bättre begagnad och skruva dit den och ställde in spetsarna och tändningnen med ett stroboskop och sen så gick den som en klocka.

Det ända felet var att den rusade som fan så jag böt förgasare och nu funkar den fint :thumbright:

Jag kör med varvtalsregulator i epan och ibland händer det att man gasar för mycket så den lär bryta, då får väl tändspolen jobba mycket så det kanske är därför den gick sönder? :?

Sen var jag in på blocket och hittade en verkstadskran 1000kr som var knappt använd, den fanns i Avesta och jag har bara 4-5mil dit så jag åkt dit direkt och köpt den :thumbright:


Bild
Bild
[URL=http://g.imageshack.us/img26/cimg0831ml8.jpg/1/][IMG]http://img26.imageshack.us/img26/cimg0831ml8.jpg/1/

Postat: sön feb 08, 2009 3:17 pm
av Simon.j
Najs projekt :thumbright:

Vart bor du?

//Simon

Postat: sön feb 08, 2009 7:36 pm
av ElfvinG
tackar :)

Österfärnebo det ligger i Gästrikland, jag har ungefär 6mil till Långshyttan.

Postat: sön feb 08, 2009 7:47 pm
av Simon.j
Såpass :thumbright:

Lycka till med bygget btw :)

//Simon

Postat: sön feb 08, 2009 7:47 pm
av ElfvinG
Idag har jag börjat bygga om grenröret så att jag kan köra med tryck istället för sug :)

Jag kortade av grenröret lite så att turbon kom längre ner, för huset på turbon tog i flotörhuset på förgasaren, men nu går turbon fritt
:thumbright:


Bild


Bild

Postat: sön feb 08, 2009 7:50 pm
av ElfvinG
Simon.j skrev:Såpass :thumbright:

Lycka till med bygget btw :)

//Simon
Tackartackar :)

Jag hade en lärare i grundskolan som bor i Långshyttan och åker till Österfärnebo varje dag :)

Postat: sön feb 08, 2009 7:53 pm
av Simon.j
ElfvinG skrev:
Simon.j skrev:Såpass :thumbright:

Lycka till med bygget btw :)

//Simon
Tackartackar :)

Jag hade en lärare i grundskolan som bor i Långshyttan och åker till Österfärnebo varje dag :)
Jasså... Vad hette han/hon?

Långshyttan är ett 2000 pers samhälle som man har ju lite koll på folk när man bott här i snart 17 år så jag kanske vet vem det är :roll:

Postat: sön feb 08, 2009 8:05 pm
av ElfvinG
okej, jo det är lika här också, det bor typ 1500-2000 här :)

hon heter Marianne Karlsson :)

Postat: sön feb 08, 2009 8:14 pm
av Simon.j
Okej, är ingen som jag direkt känner men jag vet vem hon är :hihi:

Jaja, nu ska jag inte chatta sönder din tråd :roll:

//Simon

Postat: mån feb 09, 2009 6:03 pm
av WTB
Tja oljeadapern skruvar du bara dit istället för oljefiltret o sen oljefiltret
i den...tar 2 sekunder hehe..Bättre enligt mej o ha de så än o sätta på
en adapter på orginal oljetrycksgivarn :thumbright:

Postat: mån feb 09, 2009 6:56 pm
av ElfvinG
okej :)

kan jag ta olja därifrån och sen till turbon?