Postat: mån apr 13, 2009 9:03 pm
Haha sjukt frän bil!!
Ska bli roligt att se den med mer effet och fler växlar

Ska bli roligt att se den med mer effet och fler växlar

Håller denna åsikt för motorer som är fabriksnya också? Vissa biltillverkare säger att man ska köra in motorn i 100mil eller liknande, men jag har själv funderat på om det är motiverat eller ej.Klabbe Persson skrev:Fränt ser ut att gå bra!
Ang inkörning, har ni monterat motorn rätt med lagerspel, kolvspel ring gap osv, är de inget o köra in direkt. Varmkör o låt den stå o gå lite sen e de bara o ge den laddtryck, de är iaf min åsikt
Om de håller för fabriksnya motorer, bra fråga. Men jag står för de att är allt rätt så ska de inte vara några problem. Många som bara varmkör efterdrar o sen upp i bromsbänk, och de håller. En kompis har provat både att köra 200 mil lungt och 1 mil lungt, men kunde inte se nån skillnad när motorn revs igen. Sen är de väl ganska sällan en motor som denna tråden handlar om ska förmodligen inte hålla 50000 mil eller mer. Förmodligen där i skillnaden är.Riskokaren skrev:
Håller denna åsikt för motorer som är fabriksnya också? Vissa biltillverkare säger att man ska köra in motorn i 100mil eller liknande, men jag har själv funderat på om det är motiverat eller ej.
En fabriksny standardmotor har kanske inte samma spel (oftast Tightare) Än en racemotor som Klabbe säger och bör därför inköras så grejorna sliter in sig liteRiskokaren skrev:Håller denna åsikt för motorer som är fabriksnya också? Vissa biltillverkare säger att man ska köra in motorn i 100mil eller liknande, men jag har själv funderat på om det är motiverat eller ej.Klabbe Persson skrev:Fränt ser ut att gå bra!
Ang inkörning, har ni monterat motorn rätt med lagerspel, kolvspel ring gap osv, är de inget o köra in direkt. Varmkör o låt den stå o gå lite sen e de bara o ge den laddtryck, de är iaf min åsikt
ingen aning, det får inte plats med ett vanligt. kom igen nu å tipsa.!flobb skrev:har inte svampfiltrena bättre flöde än vanliga konventionella filter? eller är jag bara ute å yrar?
Men slirar inte en 4-pucklad mindrevampyren skrev:fan nu slirar kopplingen! vi kör med 766 tryckplatta och 6pucksinter samt de plana svänghjulet, vet inte hur mkt nm det ska tåla men vi behöver något starkare. vet inte hur mkt nm vår motor har med det började slira vid 1.4bar med 2.5litarn. måste få fram en tryckplatta snabbt som passa plant svänghjul och sinter i m90in. va kör ni med som håller? det är bråttom!föresten nån som vet vad en 766platta me sexpucksinter ska klara? såg att kg har en till 630nm undrar hur långt de kan räcka....
Men borra lös 2st lamell plattorvampyren skrev:där har du en tanke. trist att köpa ny då den vi har är splittny. så 766plattan satt på saab?vi har ingen aning vart den sitter på för bil eller vad den orkar med, hoppas någon här inne har koll på det och vad man ska ha för grejjer istället.