Tegheim skrev:Bara nyfiken, hur mäter ni in chassit i karossen? Har ni tänkt regga bilen sen?
Du tänkte fram och bakvagn? det är måttband och jigg för camber. sen är nästan allt gjort justerbart. Så det blir att ta den till jobbet och sätta upp den i 4hjulsmätarn så ser man hur kaos det är
Svetsar rostfritt,alu,svartstål. Bara slå en pling
Tel: 072-5178899
Tegheim skrev:Bara nyfiken, hur mäter ni in chassit i karossen? Har ni tänkt regga bilen sen?
Du tänkte fram och bakvagn? det är måttband och jigg för camber. sen är nästan allt gjort justerbart. Så det blir att ta den till jobbet och sätta upp den i 4hjulsmätarn så ser man hur kaos det är
Mja, jag tänkte mer på att få alla fyra hjulen på rätt ställe,alltså kryssmäta i förhållande till kaross, alla andra hjul osv... Det är ju en riktigt cool ide, och jag är impad över hastigheten, men va lite orolig att de va "folkrace-meck" när det går så fort
Ska den besiktigas eller reggas, så krävs det ju att hjulen sitter där dom ska
Du tänkte så. Som sagt är allt måttat så gått det går, sen finns det ljuster mån på de mesta. så det ska nog bli bra i slutänden ska du se
kan komma med resultat från kryssmätning och hjulinställning sen när det är färdigt!
hastigheten bror på att jag har bra kompisar som ställer upp, så som cris,danne,anders
Jens Gustavsson skrev:det blir en konstig volvo 740 det här
jag har missat denna tråd, kul att se bilder.
konstig jaa,, det kan man säga
kul att du hittade hit tillslut då! men de är många timmar för att få ett sånt här projekt att rulla. lätt att tappa orken, därför måste man se framgången annars lessnar man
Vad tror du om grenröret då Jens? 79.5 cm+-2cm Från fläns till fläns, kolektorn 17cm lång.