"Mickes MC/BIL byter skepnad"
Tjenare!!! Kanske dax att uppdatera tråden lite med nya bilder. Jag har spacklat och slipat nästan varje dag sedan sisst- Det går frammåt kan man säga. Känns t.o.m. som om jag ligger före i tidsplaneringen. Går alls så här bra, så kommer jag att ha en färdig kaross tidigt i sommar . Jag ska inte säga mer för då är väl Murphy i farten försåss .
Va' idag och skaffade små hjul som jag svetsade fast på 30cm långa rör under ramen. Så nu kan jag styra omkring farkosten runt garaget Det blir lite lättare att se hur allt blir på lite avstånd "att jag inte har gjort detta för 4månader sedan? "... Nu håller jag på med att justera scoopen på sidorna så de blir symetriska- Ingen barnlek kan jag säga
Vad tycker ni? Kan detta bli bra?

Va' idag och skaffade små hjul som jag svetsade fast på 30cm långa rör under ramen. Så nu kan jag styra omkring farkosten runt garaget Det blir lite lättare att se hur allt blir på lite avstånd "att jag inte har gjort detta för 4månader sedan? "... Nu håller jag på med att justera scoopen på sidorna så de blir symetriska- Ingen barnlek kan jag säga
Vad tycker ni? Kan detta bli bra?

MVH/ Micke Fredriksson
Mycket konstigheter på G.
Tackar!! Om jag har jobbat med något sådant här förut? NIX! Detta är första av allt inom denna teknik. Men helt fri från erfarenheter är jag kanske inte- Jag har en 3årig examen i konst och formgivning.. Men då fick vi aldrig arbeta på de här viset.. Ev. kanske jag lärde mig någonting av värdeMinos skrev:grymt imponerad! Har du jobbat med något sånt här förut? Hoppas verkligen du tänker göra den där kolfiber inlägget i mitten, kommer se så rå ut!
/Simon

Mackan: Tackar! Någon färg.... Hmmm. Det är jätte svårt faktiskt. Jag har jobbat endel med laminerat kolfiber, så helt omöjligt är det inte att jag gör kolfiberinlägg på vissa dela av karossen (typ stripes eller dyl.) annars kommer den att gjutas i glasfiber med en högblank lackering, kanske flerfägad.
Ta GÄRNA någon av de över bilderna och måla och färglägg ett förslag på hur den skulle kunna lackas!!!! Innan jag kan börja med att gjuta av den så måste jag ha allt klart, eftersom kolfiberlaminatet måste läggas förts vid gjutningen, och då måste man ju veta var det blir.

MVH/ Micke Fredriksson
Senast redigerad av mrabarth den sön jan 02, 2005 3:48 pm, redigerad totalt 1 gånger.

MVH/ Micke Fredriksson
Du stava fel....mrabarth skrev:Kolla in min nya hemsida vetja!! Kommer uppdatera den så fort något nytt har hänt!
www.mide.se
fortfarande bakis?hehe
www.mride.se
Jo kolfiber är fint. Det blir ju lite lättare också eftersom man kan laminera tunnare utan att det blir fladdrigt.AudiS4sure skrev:Kolfiber är porrigt värre.... älskar de...
är de svårt att jobba med kolfiber?
ska du ha mycket av den varan på bygget?
//mackan
Kolfiberväv som ska vara synlig, är ett h-vete att hålla på med, eftersom väven är så otroligt känslig (tar man på den är det bara att kasta bort- strukturen blir förstörd) och är svår att få snyggt när det är runt. Men allt går med massvis med tålamod.

Har inte bestämt än riktigt hur mkt kolfiber det blir på triken , men vissa delar kommer det att vara..

MVH/ Micke Fredriksson
trike
hoppsan,ditt trikeprojekt var aningen seriösare än mitt,klart ballt.jag är halvfärdig med ett B18 turbo/automat bygge.gaffel från kawa 650,drivlina och stelopererad axel från amazon,turbo och intercooler från saab 900.ram i fyrkantsprofiler. budget än så länge en liter vodka + 300:-