Sida 5 av 19
Postat: tis maj 12, 2009 4:59 pm
av Tobias Fridberg
Nu vill vi ha rapport på hur bromsningen gått idag Henrik !
Postat: tis maj 12, 2009 7:27 pm
av subw000fer
FRÄÄÄN bil!

fräsigt stuk
vore kul me resultat

ser ut o va gött me mos i den x)
Postat: tis maj 12, 2009 8:07 pm
av Tobias Fridberg
Vet resultatet nu men han får lägga ut det själv när han får tid

Postat: ons maj 13, 2009 10:41 am
av Henrik Wessman
Resultatet va inte lika bra som ja trodde, men hyffsat ändå
Hamnade på 340hk & 443nm vid 1.6bar. Han vågade inte gå längre när ja inte hade H-profil stakar. Men han sa att de fanns mer att ta om ja hade de

Postat: tor maj 14, 2009 5:55 pm
av Henrik Wessman
Här är lite bevis på effekten
Skapligt bra tycker ja iaf.

Postat: tor maj 28, 2009 7:00 pm
av Henrik Wessman
Första haveriet, inte så farligt men ändå

Postat: tor maj 28, 2009 7:34 pm
av micke999
värkar vara en kul bil de där!!vart fin med nya lacken med
Postat: lör jun 13, 2009 2:21 pm
av WTB
har wastegaten släppt?

hur mycke orkar turbon ladda??fanns de mer ork än den gav i bänken eller är den bottnad?

Postat: lör jun 13, 2009 2:24 pm
av Henrik Wessman
WTB skrev:har wastegaten släppt?

hur mycke orkar turbon ladda??fanns de mer ork än den gav i bänken eller är den bottnad?

Ja den vibrerade av, hadde ett rör ut i innerskärmen så de blev nog lite tungt. Så nu är utsläppet i downpipen så nu ska de hålla för hoppningsvis

Den laddar 1,6bar just nu. Han vågade inte gå högre i effekt med original stakar, men han sa att om ja bytte till H-profil och större turbo kan ja pressa ur ca. 100hk till

Postat: lör jun 13, 2009 6:02 pm
av WTB
ok jo man ska nog inte utmana ödet med orginalstakarna

inte dåligt turbon orkar med såpass ändå för de är väl en kina med 270 lager? Du skulle behållt T70in o stoppat i

tycker du kan anmäla dej på värmlandsdraget t råda hehe,föreesten hur har du gjort motorfästena?kör du orginala 240 fästena?ska nämligen lägga över en b200 i 140in nästa vecka

Postat: lör jun 13, 2009 6:57 pm
av Stener
Sitter det M-Stakar eller något i den eller? Fan tycker det är konstigt att stakarna pallar 350 häst ändå

Postat: lör jun 13, 2009 8:37 pm
av Henrik Wessman
WTB skrev:ok jo man ska nog inte utmana ödet med orginalstakarna

inte dåligt turbon orkar med såpass ändå för de är väl en kina med 270 lager? Du skulle behållt T70in o stoppat i

tycker du kan anmäla dej på värmlandsdraget t råda hehe,föreesten hur har du gjort motorfästena?kör du orginala 240 fästena?ska nämligen lägga över en b200 i 140in nästa vecka

Ja de är en kina, Ska byta till 360lager snart. Har ingen licens för de tyvärr

Ja de är 240 fästen på motorn, Sen är fästena flyttade på framvagnen.
Postat: lör jun 13, 2009 8:38 pm
av Henrik Wessman
Stener skrev:Sitter det M-Stakar eller något i den eller? Fan tycker det är konstigt att stakarna pallar 350 häst ändå

Nej de ä orginal stakar i FK. Vet inte vad de är för några.
Postat: sön jun 14, 2009 7:35 am
av joel
Stener skrev:Sitter det M-Stakar eller något i den eller? Fan tycker det är konstigt att stakarna pallar 350 häst ändå

kompisen bromsade å körde 419hk med org stakar å kolvar... kollar man bara avgas mottrycket å mappar bra...
Postat: sön jun 14, 2009 9:15 am
av WTB
ok ja 360 lager skulle ju inte skada hehe,du kan ju ta licens där på plats skulle ja tro
