Sida 5 av 19

Postat: tis maj 12, 2009 4:59 pm
av Tobias Fridberg
Nu vill vi ha rapport på hur bromsningen gått idag Henrik !

Postat: tis maj 12, 2009 7:27 pm
av subw000fer
FRÄÄÄN bil! :D fräsigt stuk 8)
vore kul me resultat :D ser ut o va gött me mos i den x)

Postat: tis maj 12, 2009 8:07 pm
av Tobias Fridberg
Vet resultatet nu men han får lägga ut det själv när han får tid 8)

Postat: ons maj 13, 2009 10:41 am
av Henrik Wessman
Resultatet va inte lika bra som ja trodde, men hyffsat ändå :)

Hamnade på 340hk & 443nm vid 1.6bar. Han vågade inte gå längre när ja inte hade H-profil stakar. Men han sa att de fanns mer att ta om ja hade de :wink:

Postat: tor maj 14, 2009 5:55 pm
av Henrik Wessman
Här är lite bevis på effekten :)

Skapligt bra tycker ja iaf.

Bild


Bild

Postat: tor maj 28, 2009 7:00 pm
av Henrik Wessman
Första haveriet, inte så farligt men ändå :)

Bild

Postat: tor maj 28, 2009 7:34 pm
av micke999
värkar vara en kul bil de där!!vart fin med nya lacken med

Postat: lör jun 13, 2009 2:21 pm
av WTB
har wastegaten släppt? :shock: hur mycke orkar turbon ladda??fanns de mer ork än den gav i bänken eller är den bottnad? :)

Postat: lör jun 13, 2009 2:24 pm
av Henrik Wessman
WTB skrev:har wastegaten släppt? :shock: hur mycke orkar turbon ladda??fanns de mer ork än den gav i bänken eller är den bottnad? :)
Ja den vibrerade av, hadde ett rör ut i innerskärmen så de blev nog lite tungt. Så nu är utsläppet i downpipen så nu ska de hålla för hoppningsvis :P Den laddar 1,6bar just nu. Han vågade inte gå högre i effekt med original stakar, men han sa att om ja bytte till H-profil och större turbo kan ja pressa ur ca. 100hk till 8)

Postat: lör jun 13, 2009 6:02 pm
av WTB
ok jo man ska nog inte utmana ödet med orginalstakarna :hihi:
inte dåligt turbon orkar med såpass ändå för de är väl en kina med 270 lager? Du skulle behållt T70in o stoppat i :wink: tycker du kan anmäla dej på värmlandsdraget t råda hehe,föreesten hur har du gjort motorfästena?kör du orginala 240 fästena?ska nämligen lägga över en b200 i 140in nästa vecka :thumbright:

Postat: lör jun 13, 2009 6:57 pm
av Stener
Sitter det M-Stakar eller något i den eller? Fan tycker det är konstigt att stakarna pallar 350 häst ändå :shock:

Postat: lör jun 13, 2009 8:37 pm
av Henrik Wessman
WTB skrev:ok jo man ska nog inte utmana ödet med orginalstakarna :hihi:
inte dåligt turbon orkar med såpass ändå för de är väl en kina med 270 lager? Du skulle behållt T70in o stoppat i :wink: tycker du kan anmäla dej på värmlandsdraget t råda hehe,föreesten hur har du gjort motorfästena?kör du orginala 240 fästena?ska nämligen lägga över en b200 i 140in nästa vecka :thumbright:
Ja de är en kina, Ska byta till 360lager snart. Har ingen licens för de tyvärr :doh: Ja de är 240 fästen på motorn, Sen är fästena flyttade på framvagnen.

Postat: lör jun 13, 2009 8:38 pm
av Henrik Wessman
Stener skrev:Sitter det M-Stakar eller något i den eller? Fan tycker det är konstigt att stakarna pallar 350 häst ändå :shock:

Nej de ä orginal stakar i FK. Vet inte vad de är för några.

Postat: sön jun 14, 2009 7:35 am
av joel
Stener skrev:Sitter det M-Stakar eller något i den eller? Fan tycker det är konstigt att stakarna pallar 350 häst ändå :shock:
kompisen bromsade å körde 419hk med org stakar å kolvar... kollar man bara avgas mottrycket å mappar bra...

Postat: sön jun 14, 2009 9:15 am
av WTB
ok ja 360 lager skulle ju inte skada hehe,du kan ju ta licens där på plats skulle ja tro :)