Du jobbar på flitigt! Har själv två stycken C kadetter, en med B21et.
Jag blev bara lite fundersam när jag såg kortningen av framvagnsbalken.. Har du kollat med SFRO att det är okej? Ringer en liten varningsklocka i bakhuvudet att det inte är tillåtet?
Custom skrev:Du jobbar på flitigt! Har själv två stycken C kadetter, en med B21et.
Jag blev bara lite fundersam när jag såg kortningen av framvagnsbalken.. Har du kollat med SFRO att det är okej? Ringer en liten varningsklocka i bakhuvudet att det inte är tillåtet?
I vilket fall som helst, lycka till med bygget!
/David
Hade också velat äga en till kadett som jag kunde besikta sen skifta plåtar.
Har inte kollat nått med SFRO men ser inte varför jag inte skulle få korta den. Vore isåfall att dom anser att den inte kmr hålla men då äre ju bara svetsa ett plattjärn lite här å var på den
Har dock problem med att jag kanske inte kommer kunna sänka den nog mycket och vill inte ha fjäderbenen upp genom huven
Inte för att vara elak eller nått men jag tror du kan få rätt stora problem att få den genom en besiktning som den är byggd just nu.
Du gör nog klokt i att kolla upp med en SFRO besiktningsman innan du byggt in dig i ett hörn och får "börja om".
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
The skrev:Inte för att vara elak eller nått men jag tror du kan få rätt stora problem att få den genom en besiktning som den är byggd just nu.
Du gör nog klokt i att kolla upp med en SFRO besiktningsman innan du byggt in dig i ett hörn och får "börja om".
Tack för omtanken men jag har kollat upp dedära och de borde nog lösa sig
The skrev:Inte för att vara elak eller nått men jag tror du kan få rätt stora problem att få den genom en besiktning som den är byggd just nu.
Tack för omtanken men jag har kollat upp dedära och de borde nog lösa sig
fin fint jonas kommre bli fint de där, breddat båda sidorna nu?. de är bara ta på dig latex kläder och en dominansboll i munnen när den ska sfro besiktigas :] nog är den där bra mkt tralligare än sugbarun du körde igår;)
ska komma å sparka lite på kadetten nu nån dag igen:)
jiiim skrev:
fin fint jonas kommre bli fint de där, breddat båda sidorna nu?. de är bara ta på dig latex kläder och en dominansboll i munnen när den ska sfro besiktigas :] nog är den där bra mkt tralligare än sugbarun du körde igår;)
ska komma å sparka lite på kadetten nu nån dag igen:)
Tackar tackar Ja om den nu ska besiktas villsäga
Bara komma förbi. Har inte börjat på andra sidan än. håller på fixa bakfjädringen. Sen vill jag få min växelåda svetsad så jag kan sitta och tomväxla
Har ett problem med framvagnen.
måste sänkas 14cm fram ungefär och kan inte sänka allt på fjädrarna så ska se hur mycket jag kan flyta upp fästena så dom inte sticker upp genom huven sen får jag kapa fjädrarna resten
Går att sänka motorn 2cm till ungefär. Funderar om jag ska göra det eller om det är bra som de är nu
Med toppen
Kommer behålla röret som går under mellanaxeln så får jag en sån dära kardanring i samma veva ifall mellanaxeln går av så den inte slungar omkring.
Funderar om det har nån betydelse om jag kortar främre eller bakre delen av mellanaxlen :S
Kapade sönder orginal bmw ratten och tog bort centrumet och monterade det på min sportratt