Sida 5 av 7
Postat: mån jan 11, 2010 2:54 pm
av Jens Gustavsson
hur gick det att få till lamdan på tomgång och på lite högre varvtal utan växel? (satsa på ca 0.90 på tomgång)
hur mycket förtändning kör ni? hur ser tändkurvan ut?
tips! om det blir mycket strul från början med mappningen så byt olja ganska ofta, den blir fort väldigt förorenad då det går fett eller om inte tändningen fungerar ricktigt.
har ni provtryck så insuget och allt annat är tätt?
Postat: mån jan 11, 2010 4:34 pm
av JohanK
Låter inte som den går på alla burkar vid lågvarv?
Postat: mån jan 11, 2010 11:24 pm
av Emilsson242
Jens Gustavsson skrev:hur gick det att få till lamdan på tomgång och på lite högre varvtal utan växel? (satsa på ca 0.90 på tomgång)
hur mycket förtändning kör ni? hur ser tändkurvan ut?
tips! om det blir mycket strul från början med mappningen så byt olja ganska ofta, den blir fort väldigt förorenad då det går fett eller om inte tändningen fungerar ricktigt.
har ni provtryck så insuget och allt annat är tätt?
har ingen lamda mätar inställningarna sen förra motorn får duga till jag kommer till sundsvall, har fått tid på onsdag iaf ska vara där kl 8
på tomgång står tändninen på 10 grader
japp systemet är provtryckt till 3bar utan läckage..
Postat: mån jan 11, 2010 11:25 pm
av Emilsson242
JohanK skrev:Låter inte som den går på alla burkar vid lågvarv?
den går på alla men den får på tok för mycket soppa.
Postat: tis jan 12, 2010 10:49 am
av Jens Gustavsson
Emilsson242 skrev:JohanK skrev:Låter inte som den går på alla burkar vid lågvarv?
den går på alla men den får på tok för mycket soppa.
det beror på att du nu har mindre vac med den nya kammen så insprutningen tror att du gasar mer än vad du gör på tomgång.
du bör nog byta olja då du nu säkert har mycket soppa i oljan.
du kan inte mappa ned delasten tills den leanar ut och går jämt? eller kanse lika bra att ta det på motor nord ( kan nog byta olja där också) men kör inte nå mer med motorn tills det är åtgärdat då cylinderloppet och kammen tar stryk.
tändningen på tomgång ska nog upp 5-8 grader för bästa gången med den kammen också.
mvh jens
Postat: tis jan 12, 2010 6:20 pm
av Jens Gustavsson
jag ska se om jag får liv i disel transportern som går ganska billigt så kanse jag kommer och hjälper er på motornord i morgon, skulle va kul med en ledig dag i min värksta också och träffa motornord gänget

Postat: tis jan 12, 2010 7:13 pm
av Emilsson242
Jens Gustavsson skrev:jag ska se om jag får liv i disel transportern som går ganska billigt så kanse jag kommer och hjälper er på motornord i morgon, skulle va kul med en ledig dag i min värksta också och träffa motornord gänget

har justerat ner litte nu så den går litte bättre var ute och körde litte idag också:D
bytte olja nu innan jag lastade den på vagnen de gamla oljan var rätt mycket utblandad med soppa..
ja de tycker jag att du ska göra

Postat: tis jan 12, 2010 7:29 pm
av RoGGaH
Ja vore skoj om du kom ner Jens

Postat: tis jan 12, 2010 7:37 pm
av RoGGaH
Låter bra Emil att du är redo för morgondagen

Postat: tis jan 12, 2010 8:12 pm
av Jens Gustavsson
jag fick liv i lastbilen.
jag åker från sävar vid 6:00 borde va där vid 9:00 då ungefär.
blir kul vi hörs i morgon grabbar
nått jag ska ta med eller så?
Postat: tis jan 12, 2010 8:47 pm
av RoGGaH
Låter kanon
Nä inget jag kan komma på rakt av iaf.
Postat: tis jan 12, 2010 8:52 pm
av Jens Gustavsson
emilsson fick du dit nån avgastrycks mätare?
gick det bra att få kaminstälningen rätt?
Postat: tor jan 14, 2010 8:32 am
av RoGGaH
Dags för en uppdatering tycker jag
Eller är du för trött efter den långa hårda dagen i går

Postat: tor jan 14, 2010 9:45 am
av Emilsson242
det kommer måste få ut bilderna och filmerna ur kamera jäveln bara

Postat: tor jan 14, 2010 8:06 pm
av Jens Gustavsson
har du hunnit provköra den nya effekten nått än
vad är planen på det nya soppa systemet?