Sida 5 av 11

Postat: mån aug 17, 2009 11:28 pm
av readytorace
ser bra ut krille får masa mig nerför backen nån kväll och se hur det går för dig :thumbright: hon blir bara finare och finare för varje vecka supran din

Postat: mån aug 17, 2009 11:32 pm
av Amstaff
readytorace skrev:ser bra ut krille får masa mig nerför backen nån kväll och se hur det går för dig :thumbright: hon blir bara finare och finare för varje vecka supran din
Får ta o köpa ny kaffebryggare för den på firman har brakat ihop :P

Postat: fre aug 21, 2009 12:31 am
av Amstaff
Blev inge supra idag heller som planerat.

Nästan hela dagen gick åt detta..... :doh: :doh:

Bild

Postat: fre aug 21, 2009 9:10 pm
av Amstaff
Trodde man att FuelCut Defender skulle dyka upp idag men ICKE.
Skäms GIK turbo!

Eftersom jag kände mig särbehandlad så gick jag o köpte en HKS kopia dump.

Då vart det genast problem igen, flänsen som följde med dumpen är i alu..

Någon som känner sig träffad och kan snabbt dra ihop en fläns mot en rörstump?

Postat: fre aug 21, 2009 11:03 pm
av knotan
tar 5 min att svetsa, men frakt mellan oss tar betydligt mer tid :roll:

Postat: sön aug 23, 2009 8:04 pm
av Amstaff
knotan skrev:tar 5 min att svetsa, men frakt mellan oss tar betydligt mer tid :roll:
Hittade en fläns med slanganslutning på Ridetech för 49:- :P

Men lär lämna bort denna redan på måndag så jag får byta ut hybriden som bara kvittrar (går ej att släppa fjädetrycket mer).

Kör en update i samma inlägg.

Apexi SAFC Neo inkopplad idag (Piggyback), dock kör jag utan inställningar då jag behöver bredbandslamdba för att kunna ställa in.
Någon i Umeå som kan låna ut en över en kväll? PLIIS!

Blir att beställa AEM som är omtalad här på Sävar men det är ju lite leveranstid.

Får ju Fuelcut Defender i veckan men OM det går att mappa bort Fuelcut dv.s höja gränsen med Safc så tänkte jag testa detta först, då kan jag returnera FCD igen och slipper ha en sådan liggandes.

Passade iaf som SMÄCK där askkoppen ska sitta!

Bild



Bild

Postat: mån aug 24, 2009 7:20 pm
av Amstaff
Sket sig med Apexi Neo, fick just läsa att den har för gammal version och sabbar bränslemappen i supran.

Är så jävla less så nu slänger jag in FuelcutDefender och laddar skiten ur bilen. :thumbdown:

Postat: tis aug 25, 2009 5:17 am
av readytorace
hmm ge ej upp krille var förbi igår kväll men ingen där dyker förbi ikväll igen.sen så kan vi kanske ringa en kompis till mig och höra hur man kommer runt skiten på ett enkelt vis.

Postat: ons aug 26, 2009 2:53 am
av Amstaff
Testat med iPhones program "Dynolicious" ikväll.
http://www.dynolicious.com/

2 snabba vändor med endast 0.9bar och första vändan gav 343hk och andra vändan 337hk. Då utan fuelcut givetvis.
(Igår visade den 297hk med 0.65bar)
Räknat på tjänstevikt och 20% drivlineförlust.
Vikten är 1640kg.

Märks däremot att kopplingen börjat ta lite stryk nu ;)

Men 1.0-1.1bar borde den fixa med orginal turbon innan den bara pumpar varmluft, synd att den är trasig bara (impeller hörnen är av på kompressor sidan)

Då är den inom specen enligt supraforums.com uträkning av ca 350hk.

Bredbandslambdan visar 0.83-0.86 vid fullast där den börjar vid 0.86 och sjunker till ca 0.83 vid högre varv, så det duger iaf. (Tack robban!)

Större turbo, större spridare, bättre sprut och 2kg ladd och sen blir det att åka av sinne! :P

Postat: tor aug 27, 2009 9:56 pm
av QuttroDanne
nu börjar det ju likna något :) fixat nån ny turbo än? =)

Postat: tor aug 27, 2009 11:35 pm
av Amstaff
QuttroDanne skrev:nu börjar det ju likna något :) fixat nån ny turbo än? =)
Njyepp inte handlat men du får gärna kika förbi med ditt agg o droppa av det i brevlådan för du ska väl in med större :D

Vill ju smacka dit grenröret också + WG!

Får se om jag har tid imorn då blir det att svetsa klart resten av tryckrören, fått alla silikonslangar idag.

Köpte även adapter till dumpen samt nya mattor + sportfilter, mest för att fräscha upp.

Danne ska du till Piteå i helgen?

Postat: sön aug 30, 2009 2:42 am
av Amstaff
Lite nytt iallafall.

Bytt alla slangar till silikon samt svetsat tryckrören i storleken 2.5".
Laddar runt 1 - 0.9bar och håller det stabilt, sjunker ytterst lite i högre varv.
Även bytt sportfiltret & svetsat ny adapter till denna, värmeskölden är temporär.

Passade även på att smyga in obemärkt och väga supran ikväll!
Resultatet ser ni längre ner (utan förare) :wink:

Firade kvällen med att åka ifrån en Audi S8 360hk 8)
(Visst det är ju en pansarvagn men ändå :hihi: )

Bild

Bild


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: sön aug 30, 2009 9:41 am
av QuttroDanne
Amstaff skrev:
QuttroDanne skrev:nu börjar det ju likna något :) fixat nån ny turbo än? =)
Njyepp inte handlat men du får gärna kika förbi med ditt agg o droppa av det i brevlådan för du ska väl in med större :D

Vill ju smacka dit grenröret också + WG!

Får se om jag har tid imorn då blir det att svetsa klart resten av tryckrören, fått alla silikonslangar idag.

Köpte även adapter till dumpen samt nya mattor + sportfilter, mest för att fräscha upp.

Danne ska du till Piteå i helgen?
haha de är thomas som har sina ideer :P får väl se hur det blir i sommar eller till nästa.

okej de ser ju ut att gå frammåt då :)

Vart inget piteå. men for en sväng till bjurholm igår kväll

Postat: tis sep 08, 2009 2:06 am
av Amstaff
Behöver jag skriva eller ska jag låta bilderna tala? :hihi:

Gustavs hx50, 66in - 80ut.

Söker:

V-bands fläns samt klämma på avgassidan
V-bands fläns till trycksidan ut. (har klämma)
Nån som kan tigga 3.5" alurör som har 2st 13mm slanganslutningar och går ner till 3"

Lär få staga upp grenröret ordentligt mot blocket!

Nödlösning på flänsen, slipa ner med rak stålplatta och 180k sandpapper...

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: tis sep 08, 2009 10:00 am
av nms
Men du har ju inte högglanspolerat kompressorhuset, då kan den ju inte ge någon effekt...