Nicke Blom skrev:Grattis! Nästan som en volvofyra

hehe tack för den...
-det känns som motorn går på sparlåga än så länge, och som norbäck skrev så börjar turbon kännas väldigt ineffektiv då den inte gav märkvärdigt mer effekt över 2 bar.....alternativet är att byta turbon om man ska gå vidare, men det känns som det här räcker
robban: tack, ja det känns som att vi har besegrat murphy den här gången!!! ganska kul att få så här bra knuff i en gammel m30 maskin
raceaddic: tack!
mattias: tack så mkt!! om inte annat så är man ganska nära tusingen iallafall, men vridet är närmare 1100Nm iallafall, blir fint till min gamla plast e30 på ca 1100-1200kg
martinsson: tack, det är riktigt skön, jag lovar!!!
fugazi:hehe japp, 600 arbetsvilliga hästar före 5000r/pm är fint att ha!
-nu när du säger det, jag lär skaffa en snäll däcksponsor!!!!
Daniel: jo för en gångs skull

, men nu ska motorn ur och gås igenom, så klar är den inte! måste av med toppen och kolla varför pyramidringarna läcker så inni fan, funderar på att ta fram nya ringar och pressa i gammla hålen och sedan decka av skiten litegrann. sen köra med "vanlig" packning!!!
norbäck: du har helt rätt, turbon pumpade nog bara varmluft över 2 bar, tyvärr så visar det att motorn är för klen som sugmotor

, visst skulle den kunna pumpa 1000hk vid 1.8bar va?
-btw så får ilpo lägga upp filmen när vi spränger sönder spirorören
här kommer en lite filmsnutt så länge!
