Sida 5 av 24

Postat: tor jan 21, 2010 1:13 am
av stecka
Hehe coolt :thumbright: berätta nu :wink:

Postat: tor jan 21, 2010 2:41 am
av robbz
hehe, fan vad coolt......."maximum torque exceeded"

nu har jag precis lastat av henne från trailern, snacka om stabil eftermiddag.

vid 2.2bar så bottnade vi bänken hos PBZ :thumbright: ...
-Den hann leverera 826hk och 948Nm på hjulen redan vid 6300 r/pm!!!!! sen slog bänken ifrån :hihi:

-Stort tack än en gång till er grabbar på PBZ som har ställt upp för mig!
det har varit skitroligt men kämpigt, så i sommar ska vi ösa som satan!!!

här kommer några proffstagna bilder som Patrik karlsson har tagit, vad säger man.....snacka om stiliga kort, tack för bilderna och att du kom förbi och avvarade några timmar!
Bild
Bild
Bild
Bild
det här smilet kommer ta tid innan det rammlar av...
Bild

här är bromspappret, fan så fint det hade varit om hon hade fått sjungit ut ända till 7200r/pm, då hade vi nog plockat 860-870hk på hjulen!
Bild
grabbarna är förväntansfulla bakom glaset.... :wink:
Bild
Jocke mellberg bakom datorn igen....
Bild
Bild

Postat: tor jan 21, 2010 7:17 am
av Nicke Blom
Grattis! Nästan som en volvofyra :thumbright:

Postat: tor jan 21, 2010 7:17 am
av robban
grattis, kul att den sjunger efter alla små missöden! :) de var ni värda!

ja vad ska man med en s38 till eg ? hehe ska bli kul att få höra denna sjunga ut @ 7500rpm i sommar.

Postat: tor jan 21, 2010 9:51 am
av uhamn-racing
Gött me pulver ska bli kul o se vad min lämnar till sommaren med exakt samma kam fast på v-power :thumbright:

Postat: tor jan 21, 2010 10:09 am
av Norbäck
Raceaddic skrev:Gött me pulver ska bli kul o se vad min lämnar till sommaren med exakt samma kam fast på v-power :thumbright:
739whp på V-power gav den här.

Edit: såg att det stod i första posten nu :)

Postat: tor jan 21, 2010 10:59 am
av uhamn-racing
Norbäck skrev:
Raceaddic skrev:Gött me pulver ska bli kul o se vad min lämnar till sommaren med exakt samma kam fast på v-power :thumbright:
739whp på V-power gav den här.

Edit: såg att det stod i första posten nu :)
636whp gav m102an 3.2L sist så 100 till ska väll gå att hitta med nya kammen och bättre turbo

Postat: tor jan 21, 2010 11:08 am
av Norbäck
Raceaddic skrev:636whp gav m102an 3.2L sist så 100 till ska väll gå att hitta med nya kammen och bättre turbo
Absolut. :)

Postat: tor jan 21, 2010 11:45 am
av mattias
Norbäck skrev:hehehe, vet en som precis bottnat PBZ:as rotortest.

Men nämner inga namn! :hihi:
Så kan det gå när det laddas på.. :thumbright:
Nu när maskinen fungerar så var det tvunget att nåt annat inte skulle räcka hela vägen. Jag anar en tusing i motorn?

Grattis till robbz & Co!! :beerchug:

Postat: tor jan 21, 2010 11:50 am
av martinssoN
Man får gratulera. efter mycket strul förstår jag att det är skönt att det gick vägen !

Postat: tor jan 21, 2010 11:54 am
av fugazi
600hk före 5000varv/min?
Jag är INTE ALLS avis!!! :doh:


Kurvorna ser onekligen jävligt bra ut på pappret...
Undrar just om det kommer att gå åt nå däck till den där....

Och, plenumet förtjänar absolut alla positiva kommentarer! 8)
Skitsnyggt jobbat!

Postat: tor jan 21, 2010 12:18 pm
av Daniel-635
KUL :thumbright:

Hmm, långt kvar till sommaren, måste vara ett ovant läge med så färdig bil mitt i vintern :wink:

Detta bådar gott för en bra sommar :thumbright:

Postat: tor jan 21, 2010 12:48 pm
av Norbäck
Hehe, såg att spiro-rören sitter kvar på väggen på ena fotot iaf. :hihi:

btw robbz: minns jag helt galet, men vist fan gav den 816whp vid 2,0bar, svepet innan bänken sa ifrån alltså?

Borde ge runt 870whp på 2.2 mao, iof så börjar ju turbon säga ifrån..

mattias skrev:Så kan det gå när det laddas på.. :thumbright:
Nu när maskinen fungerar så var det tvunget att nåt annat inte skulle räcka hela vägen. Jag anar en tusing i motorn?

Grattis till robbz & Co!! :beerchug:
Skitfränt! Jo, det lär ju bli lite mer i motorn ja :P Men personligen är jag helt emot all form av procentsats kalkylering från uppmätt hjuleffekt till motor effekt, då det aldrig stämmer.

Hur fränt och okörbart som helst! Så det ska va mao :thumbright:

Postat: tor jan 21, 2010 3:57 pm
av robbz
Nicke Blom skrev:Grattis! Nästan som en volvofyra :thumbright:
hehe tack för den... :wink:
-det känns som motorn går på sparlåga än så länge, och som norbäck skrev så börjar turbon kännas väldigt ineffektiv då den inte gav märkvärdigt mer effekt över 2 bar.....alternativet är att byta turbon om man ska gå vidare, men det känns som det här räcker 8)

robban: tack, ja det känns som att vi har besegrat murphy den här gången!!! ganska kul att få så här bra knuff i en gammel m30 maskin :D

raceaddic: tack!

mattias: tack så mkt!! om inte annat så är man ganska nära tusingen iallafall, men vridet är närmare 1100Nm iallafall, blir fint till min gamla plast e30 på ca 1100-1200kg :thumbright:

martinsson: tack, det är riktigt skön, jag lovar!!!

fugazi:hehe japp, 600 arbetsvilliga hästar före 5000r/pm är fint att ha!
-nu när du säger det, jag lär skaffa en snäll däcksponsor!!!!

Daniel: jo för en gångs skull :wink: , men nu ska motorn ur och gås igenom, så klar är den inte! måste av med toppen och kolla varför pyramidringarna läcker så inni fan, funderar på att ta fram nya ringar och pressa i gammla hålen och sedan decka av skiten litegrann. sen köra med "vanlig" packning!!!

norbäck: du har helt rätt, turbon pumpade nog bara varmluft över 2 bar, tyvärr så visar det att motorn är för klen som sugmotor :wink: , visst skulle den kunna pumpa 1000hk vid 1.8bar va?
-btw så får ilpo lägga upp filmen när vi spränger sönder spirorören :hihi:

här kommer en lite filmsnutt så länge!
Bild

Postat: tor jan 21, 2010 4:04 pm
av Worre
underbar maskin :twisted: :thumbright: 8)