Sida 5 av 6
Postat: sön jan 10, 2010 2:42 pm
av Christoffersson
ja så beskrev vivko också att man skulle göra en han lyssnar ju inte för 5 öre

Postat: sön jan 10, 2010 2:45 pm
av maax
okej du verkar ha gjort det förr. det ska tydligen dras åt sen med moment vet du hur mkt?
Postat: sön jan 10, 2010 2:45 pm
av maax
hk beroende skrev:ja så beskrev vivko också att man skulle göra en han lyssnar ju inte för 5 öre

NÄÄ JAG LÄSER

Postat: sön jan 10, 2010 2:49 pm
av Kjell Niklasson
123killer skrev:okej du verkar ha gjort det förr. det ska tydligen dras åt sen med moment vet du hur mkt?
Har aldrig momentdragit. Eller ja, nått moment blir det ju alltid. Lagom blir nog bra... Lägg lite fett elller nått på o-ringarna också innan du stoppar tillbaka grejerna.
Postat: sön jan 10, 2010 6:17 pm
av maax
okej tack för hjälpen ska göra det så fort som möjligt
vad kan grejerna kosta typ?
Postat: sön jan 10, 2010 8:25 pm
av Kjell Niklasson
Småpengar. Kommer inte ihåg, det var ett tag sedan sist. Men det är hylsan som är det dyra. O-ringar och kopparpackningar kostar bara några kronor styck.
Postat: sön jan 10, 2010 8:50 pm
av maax
okej okej men det ska nog fixas lätt som en plätt. hoppas ba mercedes ha en sån hylsa man kan få köpa

Postat: sön jan 10, 2010 11:39 pm
av vikko
123killer skrev:Jensa_b skrev:
Haha, stämmer bra! Det är ju bbw:n. den motorn sjunger nog på sista versen... synd om du har justerat pumpen själv för den blev justerad på Hedqvist diesel service innan den såldes kommer jag ihåg...
nåja lycka till

jo fick med ett papper att den tydligen skulle ha varit in på nån diesel verkstad å "ökat" diesel trycket. HAHA säger jag bara när ja hämtade den gick den som en sur jävla kossa.. men ha ökat trycket sjäv å nu går den ba fint.

har du fixat insuget? =) var ju hål i det, sen läkte ju typ alla jävla kopplingar också fixat det? kan bero på det annars =)
om du varit och fingrat, och gjort de killarna som jobbar med dieselpumpar 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan och gjort i några år, om du gjort det bättre än dom så säger jag bara grattis =) sök jobb som det då
jag hade in den, då var pumpen icke uppställd nått helt orginal, dom ställde då på den, vet inte exakt vad dom gjorde men den gick jävligt mycket bättre när den kom därifrån iaf. snabbare laddtryck, mer bottenstark osv osv. om dom skulle göra mer ville dom ha den i bänk, för att den skulle vara lättstartad, gå ner hyfsat snabbt i tomgång osv
och ja den läker där det är förklarat, jag har till och med tätningar till det där. den blir mer svårstartad när det läker där. inte säkert att det är enda felet dock, men en av anledningarna.
Postat: mån jan 11, 2010 7:49 am
av maax
okej ja när jag for med bilen från den dära byn där vi möttes så tyckte då ja den inte gick som en turbo ska göra så ja stälde på pumpen litegran bakom luckan ibakkant på pumpen. nu är den ännu mer botten stark, får upp laddet mkt fortare och mera än tidigare låg ju typ på 0.9 innan nu 1.4 så de blev ju en viss skillnad nä ha inte fixat några läckor med ska kolla över det nu när liksinsuget är löst.
ha kommit fram till att det va tätningarna vid spridarrören som va dåliga hörde att det pysre därifrån när ja lyssnade nogrant
Postat: mån jan 11, 2010 3:25 pm
av vikko
123killer skrev:okej ja när jag for med bilen från den dära byn där vi möttes så tyckte då ja den inte gick som en turbo ska göra så ja stälde på pumpen litegran bakom luckan ibakkant på pumpen. nu är den ännu mer botten stark, får upp laddet mkt fortare och mera än tidigare låg ju typ på 0.9 innan nu 1.4 så de blev ju en viss skillnad nä ha inte fixat några läckor med ska kolla över det nu när liksinsuget är löst.
ha kommit fram till att det va tätningarna vid spridarrören som va dåliga hörde att det pysre därifrån när ja lyssnade nogrant
told ya..
hehe okej då har du hål i insuget vid ena fästet. det fästet som blir närmast kylaren..
Postat: mån jan 11, 2010 8:21 pm
av maax
vikko skrev:123killer skrev:okej ja när jag for med bilen från den dära byn där vi möttes så tyckte då ja den inte gick som en turbo ska göra så ja stälde på pumpen litegran bakom luckan ibakkant på pumpen. nu är den ännu mer botten stark, får upp laddet mkt fortare och mera än tidigare låg ju typ på 0.9 innan nu 1.4 så de blev ju en viss skillnad nä ha inte fixat några läckor med ska kolla över det nu när liksinsuget är löst.
ha kommit fram till att det va tätningarna vid spridarrören som va dåliga hörde att det pysre därifrån när ja lyssnade nogrant
told ya..
hehe okej då har du hål i insuget vid ena fästet. det fästet som blir närmast kylaren..
jo jag vet ska fixa det
Postat: tis jan 12, 2010 5:04 pm
av Amazon221
ja alltså ursäkta mitt inhopp i tråden, men de låter som du köpt ett lik

Postat: tis jan 12, 2010 6:10 pm
av B_Christoffersson
OpelMannenRacing skrev:ja alltså ursäkta mitt inhopp i tråden, men de låter som du köpt ett lik

eller så gillar han bara att starta nya trådar

Postat: tis jan 12, 2010 7:51 pm
av Amazon221
ja kan ju vara så också
Postat: fre jan 15, 2010 6:42 pm
av maax
så är det inte.
varför skulle det vara ett lik bara för att man haft lite diesel problem?
nu funkar den iaf tack så mkt för råden.