Sida 5 av 26
Postat: lör aug 14, 2010 12:12 am
av The
Martin H skrev:skulle man inte bara kunna köra 1 cylinder ? och sen istället för att låsa sig vid e-packning så har man ett rör på insug som är tex 42mm invändigt o 48mm utvändigt. känns som det blir så mycket jobb att göra en hel topp till nåt sånt här.
Ska du köra bromsning på en cylinder utan grenrör?
Postat: mån aug 16, 2010 9:20 am
av Jens Gustavsson
Martin H skrev:skulle man inte bara kunna köra 1 cylinder ? och sen istället för att låsa sig vid e-packning så har man ett rör på insug som är tex 42mm invändigt o 48mm utvändigt. känns som det blir så mycket jobb att göra en hel topp till nåt sånt här.
det går ju att sälja toppen sen, blir väldigt fina toppar som borde bli mycket värda
lindqist bygg en motor som du tycker är lämplig med grejor du har sen får vi andra anpassa oss till den sen kör vi.
allt sitter i tid för oss alla skulle jag tro så ju enklare det blir ju fler kommer nog ställa upp.
E packning är en bra regel eller nästan nödvändig om det ska gå huvudtaget.
det kommer att bli stor skilnad mellan toppara ändå ska ni se.
nån som har hört med typ KG volo trim eller TG motor om de vill va med?? skulle va trevligt eller fins det nån som har en topp att låna ut som referens STEG-3 topp som man köper på stora marknaden? de brukar flöda runt 165 cfm med massvis turbulens.
Postat: mån aug 16, 2010 9:51 am
av norrback
info på kam isnug osv. ännu? så man hinner få en topp gjord?
/Andre'
Postat: mån aug 16, 2010 12:04 pm
av Gösta Eliasson
Jag har tänkt va me.
Postat: mån aug 16, 2010 12:05 pm
av Jens Gustavsson
Gösta Eliasson skrev:Jag har tänkt va me.

kul!
Postat: mån aug 16, 2010 12:37 pm
av pvmannen karlsson
hade varit kul å va med, vet inte om man hinner bara....hoppas
Postat: mån aug 16, 2010 8:49 pm
av Lindqvist Racing
Jaha, nu är ni ju några stycken som skulle vilja vara med , ser det ut som. Jag ska under veckan som kommer försöka ta ett beslut om detta, och senast på söndag ge ett besked om:
1. Om det blir av. I så fall:
2. När det blir.
3. Regler för toppen.
4. Specifikationer på motor, förgasare, grenrör mm.
5. Info om flödningen och bromsningen.
6. Startavgift, mm.
Det finns ju också en begränsning på hur många vi kan ha med. Det blir svårt att klara det på en dag, om vi blir många. Då får det kanske bli en dag till, men inte mer. Hoppas att jag slipper sålla bort någon, det vore ju tråkigt. Men det kan bli så.
Postat: tis aug 17, 2010 11:12 pm
av Tommy Luhr
jag är med grabbar

Postat: ons aug 18, 2010 9:57 am
av DruTTeN
Lär ju vara rena julafton för b20 älskare på säljes sidan efter den här tävlingen

Postat: tor aug 19, 2010 10:52 am
av Tommy Luhr
DruTTeN skrev:Lär ju vara rena julafton för b20 älskare på säljes sidan efter den här tävlingen

hahah, ja det vettu det är
För att inte tala på allt mysigt gjutjärn som kommer hyvlas i garagegrottorna:)
Postat: tor aug 19, 2010 11:20 am
av Kadett4wd
mysigt och mysigt..
jag får fasen andingsproblem av Gjutjärnsdammet.
tror det kan vara nå med nickelallergin.
Postat: tor aug 19, 2010 11:24 am
av Jens Gustavsson
aluminium dammet är farligare skulle jag tro?
jag har själv blivit mer försiktig nuförtiden och använder ricktig utsug och andnings skydd än fast det är jobbigt att ha på sig
Postat: tor aug 19, 2010 11:39 am
av Kadett4wd
jag behöver typ gasmask *S*
vanligt andningsskydd i papper funkar inte, det läcker in damm ändå.
det är just av gjutjärn jag blir dålig, blir även lite febrig.
Postat: tor aug 19, 2010 11:52 am
av Jens Gustavsson
jag kör med en typ "lack mask" över mun och näsa med ett lite grövre filter så det går lätt att andas. det läcker inte så mycket tror jag?
Postat: tor aug 19, 2010 12:50 pm
av The
Nog finns det skyddsutrustning som funkar, fast det kostar ju någon krona, men det kan det vara värt..