Fortfarande väldigt långt mellan uppdateringarna. men det beror på att det inte har skruvats så mycket.
Har renoverat en del i gamla huset, samt försökt få någon ordning i garaget,
har rivit ut mer på övervåningen i verkstan och satt upp hyllor så jag har nånstans att läga alla saker, har satt up 15 sektioner med hyllor och 4-5 hyllplan i varje sektion så det borde jag klara mej en stund på.
Satte även in en kamin i verkstan lite provisoriskt så man kan hålla lite värme medans jag är där, kör grundvärme 5 grader nu med element och med kaminen går det fort att få varmt.
Sen till sommaren så ska jag dra en kulvert och koppla in mej på jordvärmepumpen i huset.
annars har det mest blivit en jäkla massa snöskottning,
Satte fast traktorn i en snödriva för några veckor sedan, tur man har en "kamphund" som gärna hjälper till då husse klantat sej
Men jag har lyckats skruvat lite opel iaf,
Plockade bort gummiskyddet under torkarmotorn och hittade varför det va blött på golvet ibland... men det lilla som är kvar av torpedväggen är ändå mest bara ivägen så jag kapade bort den,
kapade bort andra sidan då jag liks va igång, blir en helt ny torped längre bak än original.
budade hem en koppling på ebay, blev en treskivig quartermaster som ska göras om till en tvåskivig. Det kommer knappast bli strippenkörning med klistriga slicks, utan bilen blir mer åt banracing hållet, så det borde fungera,, annars får jag väl byta sen.
innan jag lämnade iväg svänghjulet på bearbetning så nollade jag motorn rilktigt för att kolla så markeringen på remskivan stämde. kollade först på gamla motorn och även på den jag ska använda på "riktigt"
Borrade ur ett tändstift och svetsade på en mutter, i med en lång bult så hade jag ett stopp för kolven.
stannade kolven mer remskivan på 10grader föd , vred sedan motorn åt andra hållet till det tog stopp, å då stannade remskivan på 10grader åt andra hållet, stämde perfekt med andra ord.
märkte sedan ut svänghjulet, var jag ville ha trigger punkter o.s.v och lämnade sedan iväg det och kopplingen.
Har slipat ett alufäste med rondellen strax bredvid, därav allt det glittriga på blocket