tack för svar!

Umm.... Vad har du tänkt att använda moppen till??? Bankörning? Rakbankörning? Åka till korvkiosken? Terrängkörning? ?Filip L skrev:hejj
de är en orginal cylle,
jag vet inte än vilken duration jag kommer köra på portarna (har inget rör än) men jag men jag skulle tro att jag kommer köra på runt 180-190 avgas vill inte varva år helvette för mke så... transferportarna blir väl runt 120-128 eller ngt sånt sen funderar jag på att ta boosten till runt 135-140.
ska räkna mer exakta durationer när jag har ett bättre rör att porta efter![]()
okej, a då borde jag ju också kunna göra ungefär så stora kanaler, utformningen du har på dina är de bra eller hur tycker du man hellre ska göra? avgas är ca 25-26mm så den e bra.
sen visst ska jag bara försöka att vinkla alla transter bort från avgas samt att vinkla boosten uppåt? har inte lärt mig in i hur olika vinklar ger olik karaktär på motorn än![]()
MVH
Om cylindern är väldigt sliten samma gäller kolven, så löper kolvringarna mycket större risk att snagga på ett brett utblås! Kolla vad du har för spel i cylindern. Ska man köra duktigt trimmat så ska man hålla slitagemarginalerna på minimum.Filip L skrev:länge sedan jag skrev här men nu har jag bygt ihop och hunnit skruva isär motorn igen på under en timme![]()
byggde ihop motorn med min ny portade cylinder som jag jobbat på senaste veckan, denna cylinder ska jag använda som race cylinder och inte att köra på väg med. saken är den att när jag skulle ut och provköra så startade jag den, direkt utan problem lät den bli varm på tomgång, skruvade lite på luftskruven till de kändes bra. sen skulle jag provköra, ut på vägen och full gas. körde 1,2,3 på en typ 120 meterssträcka med samma drev som förr. log inombords och körde upp mot en större väg... sen tappade jag all kompastyrde tebax till verkstaden och tog bort röret... var som jag trodde båda kolvringarna var av... tog av cylindern och såg att det inte var en ända skråma på den. nu till saken
eftersom jag skulle räjsa med cyllen så tyckte jag att livslängden inte har så stor betydelse så därför gjorde jag avgasporten 27mm bred (68% av borret) kan detta göra att kolvringarna flög direkt sådär? och hur mätas bredden på avgasporten? jag mätade inte längs cylinderväggen utan jag mätade fågelvägen från en sida till den andra![]()
kan iallafall trösta mig med att den går betydligt bättre än förr![]()
MVH