Projekt 242 T5 Grenrörsbygge 28-01-07

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Rogga
För mycket laddtryck

Re: t5

Inlägg av Rogga »

volvo R-Sport skrev:Ser helt sjukt bra ut alt sammen!! hvilke råder har du brukt? og hva slags innsug har du gått ut ifra? s60.? dette er sånn jeg vil at mitt prosjekt skal se ut etter hvert!=) men jeg er ikke så god å sveise...hehe
Tackar så mycket..
Råder vad är det?
Insuget är från s60 motorn.. Det är bara gå ut i garaget och bygga :)
Mvh Roger
Garaget
Rogga
För mycket laddtryck

Inlägg av Rogga »

Lite nya bilder...
Har själv knappt hunnit med nått nu på slutet, håller på bygga om på gården + att jag legat sjuk hela veckan!!

Men han med lite + bilder..

Den nya kylarbalken med kylarfästen + lit el, alla givare inkopplade, bara + kabeln till sprutet kvar nu tror jag..

Bild
Bild

Så nya pedaler + en elhärva..

Bild
Bild

Filter, 044:a pumpen och bränsleslangar fram dragen
Så det nya batteriet

Bild
Bild

Så turbon på plats ny med nya pakningar , oljeretur vatten in och ut även uppstagad mot motorn. Downpipe stagad, WG på plats..
Bild
Bild
Bild
Mvh Roger
Garaget
volvo R-Sport
Ganska mycket laddtryck

råder

Inlägg av volvo R-Sport »

råder, altså vevstakar på svenska!=) bruker å gå sakte i perioder med sånne prsjekt, det har jeg erfart!=/
Rogga skrev:Lite nya bilder...
Har själv knappt hunnit med nått nu på slutet, håller på bygga om på gården + att jag legat sjuk hela veckan!!

Men han med lite + bilder..

Den nya kylarbalken med kylarfästen + lit el, alla givare inkopplade, bara + kabeln till sprutet kvar nu tror jag..

Bild
Bild

Så nya pedaler + en elhärva..

Bild
Bild

Filter, 044:a pumpen och bränsleslangar fram dragen
Så det nya batteriet

Bild
Bild

Så turbon på plats ny med nya pakningar , oljeretur vatten in och ut även uppstagad mot motorn. Downpipe stagad, WG på plats..
Bild
Bild
Bild
Rogga
För mycket laddtryck

Re: råder

Inlägg av Rogga »

volvo R-Sport skrev:råder, altså vevstakar på svenska!=) bruker å gå sakte i perioder med sånne prsjekt, det har jeg erfart!=/

Aha då är jag med, det är Verdi stakar i motorn nu ;)
http://www.robzon.com/uploader/uplfolde ... stakar.JPG

Ja nog går det sakta alltid, snart semster hehe..
Mvh Roger
Garaget
volvo R-Sport
Ganska mycket laddtryck

Re: råder

okey. hvem forhandler de stakene.? er de dyre i forhold til andre typer? er exos manifoild også fra s60?
Rogga skrev:
volvo R-Sport skrev:råder, altså vevstakar på svenska!=) bruker å gå sakte i perioder med sånne prsjekt, det har jeg erfart!=/

Aha då är jag med, det är Verdi stakar i motorn nu ;)
http://www.robzon.com/uploader/uplfolde ... stakar.JPG

Ja nog går det sakta alltid, snart semster hehe..
Rogga
För mycket laddtryck

Inlägg av Rogga »

Det är blandannat http://www.atechmotor.com/ som säljer dom, priset ligger på 2.625:- SVEK Styck.. Så rätt dyra är dom allt.. Finns kanske flera firmor som säljer dom ..

Vad är exos manifoild ?? hehe :roll:
Mvh Roger
Garaget
volvo R-Sport
Ganska mycket laddtryck

hmm

åhoj dom va rætt dyra ja, får vel finne noe billigere med mitt budsjett.. ø manifoild, altså grenrør..hehe, vi har mange rare navn i norge..!=)
Rogga skrev:Det är blandannat http://www.atechmotor.com/ som säljer dom, priset ligger på 2.625:- SVEK Styck.. Så rätt dyra är dom allt.. Finns kanske flera firmor som säljer dom ..

Rogga
För mycket laddtryck

Re: hmm

Inlägg av Rogga »

Jo dom är ju det. Ska byta kolvar till vintern ha jag tänkt.. Parner har ju bättre priser annars..

Aha japp grenröret är från s60 oxå, så kallade Japan grenröret..

volvo R-Sport skrev:åhoj dom va rætt dyra ja, får vel finne noe billigere med mitt budsjett.. ø manifoild, altså grenrør..hehe, vi har mange rare navn i norge..!=)
Rogga skrev:Det är blandannat http://www.atechmotor.com/ som säljer dom, priset ligger på 2.625:- SVEK Styck.. Så rätt dyra är dom allt.. Finns kanske flera firmor som säljer dom ..

Mvh Roger
Garaget
Rogga
För mycket laddtryck

Inlägg av Rogga »

I dag blev det lite montage, t-spolar, göra nya fästen för den nya servo-pumpen, Montera IC och kylare för att kunna göra tryckrör. Ska göra klart för tomgångsmotor och dumpventil i morgon.

Bild
Bild
Bild
Bild

Så dom vita bakljusen ;)
Bild
Bild

Gjorde klart batterilådan oxå..

Bild
Bild
Mvh Roger
Garaget
Tegheim
Forumsberoende

Inlägg av Tegheim »

en liten fråga bara... varför har du inte vridit kompressorhuset så du slipper en så konstig böj som går in över ventilkåpan??

ser schysst ut överigt!
Rogga
För mycket laddtryck

Inlägg av Rogga »

Tegheim skrev:en liten fråga bara... varför har du inte vridit kompressorhuset så du slipper en så konstig böj som går in över ventilkåpan??

ser schysst ut överigt!
Fråga på du ;)

Jo det är så att om jag vrider ut det mera så tar komressorhuset i grenröret.. :(

Fick göra en distans mellan grenrör och turbo ändå...
Mvh Roger
Garaget
Användarvisningsbild
KackNalle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av KackNalle »

Exakt samma problem fick jag ! Fick gröpa ur ventilkåpan och göra dubbla kopparpackningar. 1mm till godo nu. Hoppas det håller sig så när det blir varmt. Hur mycket spel har du på trängsta stället? Stagat upp grenröret på nått vis?
Rogga
För mycket laddtryck

Inlägg av Rogga »

KackNalle skrev:Exakt samma problem fick jag ! Fick gröpa ur ventilkåpan och göra dubbla kopparpackningar. 1mm till godo nu. Hoppas det håller sig så när det blir varmt. Hur mycket spel har du på trängsta stället? Stagat upp grenröret på nått vis?
Ja det kanske ligger 3mm imellan nu, jag gjorde en fläns på 18mm mellan grenrör och turbo..

Vad har du för bil?

Japp stagat upp mot grenrör och turbo syns lite på denna bild

http://www.robzon.com/uploader/uplfolde ... _plats.JPG
Mvh Roger
Garaget
Rogga
För mycket laddtryck

Inlägg av Rogga »

Ja i dag monterade jag spridarbrygga med nya tätningar, bränsle slangarna, och dumpventilen..
Bild

Sen koppla jag slangarna till WG:en, bockade och löde oljetrycksslangen till turbon, fin stålspunnen slang...

Bild

Bockade till en aluplåt så jag kunde skruva fast Nirat..

Bild
Mvh Roger
Garaget
Rogga
För mycket laddtryck

Inlägg av Rogga »

Lite uppdate nu då!!

Fick tag i en bärbar dator i går kväll vid 20.00 (tack kusin joel)

For först på OK å tanka en dunk, för nu jävla ska bil satan startas tänkte jag !!!!

Drog till gargate och koppla in , började med att få fel crank signal, fixade till detta! Sen vart det varning på låg signal till spridarna, hmm konstigt tänkte jag.. Tront på fan måste det ha blitt nå fel på styrströmen till spridarna,pumparna och t-spolarna så fixade styrsrömen sen funkade det, fick gnistra å pumparna mullrade som bara den!!

kl va väl nu runt 23.00 fyllde på dunk satan drog i sig nå öl å körde upp bränsle tryck!

Sen koppla vi på allt igen, ja fan fan tro ni HÄNDE DÅ DÅ!!!

Jo bil FAN STARTADE!!!
Strax efter midnatt ;)

Satan va gott den gick, inga misständingar lr nått :D
Mullra så gott med bara DP hehe
Mvh Roger
Garaget
Skriv svar