Overload racing volvo pv
Re: Overload racing volvo pv
Ok då får jag ta och beställa lite skruvar.
Men monterar med plåtskruvar nu så länge för tänkt köra på lördag.
Tack för svaret.
Men monterar med plåtskruvar nu så länge för tänkt köra på lördag.
Tack för svaret.
Då var man och körde v-ås cupen deltävling 4 i går kväll vart en andra plats så man vart den första förloraren så bara att bita i hopp.
Skruvarna i bakdäcken sitter som berget luft i framhjulen men då gick motor orent i stället hadde ställt ner tryck givaren till gasen från 1.5 bar till 1.2 bar ca så problemet vart att jag inte fick upp laddet tillräckligt så motorn surade och gick inte rent fören vid 200m men då var det redan målgång.
Så ut till garaget i kväll för att ställa upp tryckgivaren igen,gör ett oljebyte i motor och lådan sen en provkörning så hoppas man på bättre lyck vid nästa tillfälle.
Skruvarna i bakdäcken sitter som berget luft i framhjulen men då gick motor orent i stället hadde ställt ner tryck givaren till gasen från 1.5 bar till 1.2 bar ca så problemet vart att jag inte fick upp laddet tillräckligt så motorn surade och gick inte rent fören vid 200m men då var det redan målgång.
Så ut till garaget i kväll för att ställa upp tryckgivaren igen,gör ett oljebyte i motor och lådan sen en provkörning så hoppas man på bättre lyck vid nästa tillfälle.
Nu är allt ordnat på bilen fast vart en grej till av min förvåning så har ju bilen gott klockrent hela året och nu när jag skulle kolla stiften för att se hur dom såg ut så satt 4:ans tändhatt lös så det hade varit ett överslag i den så det hade blivit ett litet hål genom gummit som går ner över stiftet mycket märkligt.
Han även börja smida lite på stödhjulen.
Han även börja smida lite på stödhjulen.
-
- För mycket laddtryck
Det sitter en 350 som är strokad till 383
Drevet är ett Dpx-r med utv 1.68 och e4 proppar rostfria.
Fart 61.7 knop på gpsen vid 5600rpm.
Vikt:1240kg
Mvh.Magnus Persson
Drevet är ett Dpx-r med utv 1.68 och e4 proppar rostfria.
Fart 61.7 knop på gpsen vid 5600rpm.
Vikt:1240kg
Mvh.Magnus Persson
Vart och kört lite race i går kväll i eskilstuna på landracings arrangemang och det gick skapligt tycker jag.
201 meter oklistrad gata och bästa tiden i kvalet vart 6,3?sek och 193km/h.
Men i stegen så gick det inte lika bra lite miss i starten och med en kvick Andreas Forst i andra banan så vart det förlust och han tog även hem seger i klassen open.
Nu laddar jag om för att köra på tierp 1 sep euro performance and jap show.
201 meter oklistrad gata och bästa tiden i kvalet vart 6,3?sek och 193km/h.
Men i stegen så gick det inte lika bra lite miss i starten och med en kvick Andreas Forst i andra banan så vart det förlust och han tog även hem seger i klassen open.
Nu laddar jag om för att köra på tierp 1 sep euro performance and jap show.
-
- För mycket laddtryck
Riktigt kul å se bilen live igår, riktigt ball. Jag hade den taksänkta 142an. Körde tyvärr converter ras eller nått (fick ett stall på 2k helt plötsligt och då bygger inte farbror hx60 ladd så bra) så jag fick inge riktig chans att bita emot. Men det kommer väl fler tillfällen hoppas ja.
Tack ska du ha.
Måste säga att du hadde ett grymt stuk på din bil också vid första blicken så trodde jag att det var min gamla 142:a metall volvon som blivit omlackad.
Förstår att du fick det svårt att bygga ladd med den snäcka tyckte jag hadde en stor haha.
Jag stallar 5500rpm och där bygger det fint med tryck men måste efter spänna bandet i lådan innan nästa körning för den orkade inte att låsa upp fullt nu så fick inte mer en 0.5bar i starten så det smög i väg så fint utan hjulspinn.
Vad stallar din converter när det funkar som det ska?
Lycka till med meckande och hoppas det inte blir allt för dyrt för dig.
23 september såg jag att det var körning igen i E-tuna.
Måste säga att du hadde ett grymt stuk på din bil också vid första blicken så trodde jag att det var min gamla 142:a metall volvon som blivit omlackad.
Förstår att du fick det svårt att bygga ladd med den snäcka tyckte jag hadde en stor haha.
Jag stallar 5500rpm och där bygger det fint med tryck men måste efter spänna bandet i lådan innan nästa körning för den orkade inte att låsa upp fullt nu så fick inte mer en 0.5bar i starten så det smög i väg så fint utan hjulspinn.
Vad stallar din converter när det funkar som det ska?
Lycka till med meckande och hoppas det inte blir allt för dyrt för dig.
23 september såg jag att det var körning igen i E-tuna.
-
- För mycket laddtryck
Tackar! Jo det är många som frågar om det är metall volvon.
Den brukar stalla runt 3500 och det räcker för att börja ladda och sen brukar jag sätta launch mellan 5 och 6000 beroende på hur mycket ladd som behövs. Har bara kört den utanför garageuppfarten så jag har inte sätt om den flashar nått när ja släpper tb.
Men om det finns kvar nått i convertern så blir det ett statorbyte så den blir typ 400varv slappare i sug området.
Den brukar stalla runt 3500 och det räcker för att börja ladda och sen brukar jag sätta launch mellan 5 och 6000 beroende på hur mycket ladd som behövs. Har bara kört den utanför garageuppfarten så jag har inte sätt om den flashar nått när ja släpper tb.
Men om det finns kvar nått i convertern så blir det ett statorbyte så den blir typ 400varv slappare i sug området.
Från du trycker in tb och lägger den på stallvarvet tills du upp nått laddtrycket du vill ha hur lång tid uppskatar du att det tar?
Vilket ladd har du haft när du kört på launchen och med tb intryckt?
För jag märkte en gång när jag stod lite länge med tb intryckt att det byggde fritt med värme i lådan efter det bytte jag olja men inget fel på färgen men man kunde känna en tendens på lukten att den var på g att ta slut.
Brukar bränna lite lammeler på jobbet i drivlinorna och satan va det luktar då hahaha.
Vilket ladd har du haft när du kört på launchen och med tb intryckt?
För jag märkte en gång när jag stod lite länge med tb intryckt att det byggde fritt med värme i lådan efter det bytte jag olja men inget fel på färgen men man kunde känna en tendens på lukten att den var på g att ta slut.
Brukar bränna lite lammeler på jobbet i drivlinorna och satan va det luktar då hahaha.
-
- För mycket laddtryck
Det tar mellan 3 och 6 sekunder till 2bar ungefär beroende på hur varm motorn är och vad det är för
Det kokar ganska lätt i convern när allt vridmoment blir friktion typ. Man får hitta en inställning som funkar konsikvent varje gång. Visst man kan stå och bygga ladd i evigheter men man vinner ju inga race på tidkort. Men det fina är ju att man faktiskt kan komma iväg på lågt ladd ändå till skillnad från koppling som boggar med allt det kan medföra.
Det kokar ganska lätt i convern när allt vridmoment blir friktion typ. Man får hitta en inställning som funkar konsikvent varje gång. Visst man kan stå och bygga ladd i evigheter men man vinner ju inga race på tidkort. Men det fina är ju att man faktiskt kan komma iväg på lågt ladd ändå till skillnad från koppling som boggar med allt det kan medföra.