tjennare nu har det hänt lite grejer med moped aset. har nu byggt om den till tryckförgasre. och fått drevat upp kompressorn lite (60 000rmp). men får inte upp laddet särskilt mkt endå pumpgränsen e nådd det kan inte ladda mer en 0,3-0,4 får vell nöja mej med det så länge. har inte fått det all lira riktigt med förgasaren men har iaf fått den att gå med tryck. ska ner till verkstan ikväll å se om jag inte kan få det å lite bättre.
[/img]
[/img]
[/img]
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
jag har så lite ladd att varken trottel lr chocke hänger sej.
lagerna till kompressorn har jag ingen smörjning till vet att det inte kommer hålla lagerna e av fel typ med så dom kommer rasa snart.
men dom får sitta där tills vidare. om jag får den att gå hyffsat så man kan köra nån längre sträcka. så kommer där monteras nått bättre.
har nu rå pluggat 2takts turbo trimm hela helgen. och jag har blivit övertalad...jag moste bygga en avstämd pipa. innan jag tänkte att pipan skulle spela mindre roll på min motor efter som jag har överladdat. men ska börja räkna på en pipa nu så fort de går.
ps iden med laddtryck i tanken verkar inte funka så bra.
bränsle tillförslen e lite ojämn så den går inte så bra,
tror att en soppa pump från en mc kanske kunde funka men var ska jag få tag ien sånn till rätt pris.
vill igentligen inte ha pump så om nån har nån annan smart lösning så hadde det vart bra.
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
de va ingen storen ett sånt skulle man skaffat sej. håller nu på med att bygga bränsle pump å ladd trycks styrd btr på den. men moppen vilar lite nu. för jag bygger nytt grenrör till min nyinköpta 740 turbo. å så har det ju blivit en massa traktorkörning nu med så det går ganska sakta med meckandet nu.
njae moppen ligger på is ett tag nu. det är inte nerlagt. ska byta ut den kompressorn mot nått annat. men vet inte VAD FÖRNÅTT.
har funderat lite på att använda en motorsågs motor som kompressor men tror det blir oeffektift.
jag tror att det bästa skulle va nån form av kompressor som ger en bästämd mängd luft per varv.
eller en turbo som passar för endamålet.
har en liten turbo liggandes men tror endå att den är alldeles förstor. har för mej den va typ 36mm in å 40kanske ut.
kanske kunde använda kompressorn från den turbon¨å driva med rem. men då är det ju dethär med transsimitionen. e inte lätt att få nått hemmasnickrat å hålla för dom varven.
eller vad tror ni om att täta överströmnings kanalerna och utblåset på motror sågen. och bygga en dubbelverkande kolvkompressor av den å driva den med rem fast med mkt lägre varv. har för mej motorsågen var på 60-80cc. skulle den gå såtungt att den blir + - 0 i effekt.
såg ett liknande projekt på en 70cc zundapp. fast med en motor från ett modellflyg på 35cc. ´men den var endas enkel värkande. vet ej hur det funka men det va ganska seriöst.