Sida 5 av 6

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | måtta in turbo

Postat: tor mar 22, 2012 9:07 pm
av Denniz
Erikwdt skrev:Blir nog nice det där... :thumbright:
Tackar, ja till slut så :thumbright:

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | måtta in turbo

Postat: tor mar 22, 2012 9:11 pm
av Denniz
JimmieL skrev:På en turbomotor är det inte skitviktigt att grenrören är lika lång.
Okej, tack :)

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | måtta in turbo

Postat: sön mar 25, 2012 10:16 pm
av Denniz
Update 25/3

Bild

Nu börjar grenröret bli klart också! :) Ska svetsa klart 4 röret imorron, har tyvärr inte mycke gas till svetsen så helsvetsning av röret får vänta tills tuben är fylld ;)

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | måtta in turbo

Postat: sön apr 01, 2012 7:26 pm
av Denniz
Har nu legat på latsidan ett tag med projektet, men jag har ju snart påsklov då man går i skolan, så då kommer de hända saker :)

Dock börjar jag fundera, då detta är ett budgetbygge så vill jag inte lägga ner mer pengar än som behövs.
Så min fråga lyder: Kommer de att gå bra med en 38mm wastegate eller kommer inte de funka bra?

Tacksam för svar!

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Fråga wastegate

Postat: ons apr 04, 2012 12:17 am
av Fransson
Kör själv med en original s4 wg ca 35 mm och de funkar.
Motor s4 20v, Garrett gt37 extraktor ca 1.6 i ladd.
Placeringen av wg spelar väl också in samt vilken turbo.

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Fråga wastegate

Postat: mån apr 16, 2012 6:20 pm
av Denniz
Okej, men då borde de gå bra!
Tack för tipset!

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Fråga wastegate

Postat: mån apr 16, 2012 6:22 pm
av Denniz
Update 16/4

Efter en långtids uppehåll, då jag hållt på med bruksbilen så har jag punktat klart grenröret.

Bild

Och nu till det tråkiga.... P.g.a. oroligheter med min utbildning och framtiden så måste jag avvakta med detta projekt ett tag tills saker och ting är mer säkra och att jag har ett jobb efter skolan.

Men förhoppningsvis så ska jag kunna återuppta detta om ett tag ;)

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Fråga wastegate

Postat: mån mar 04, 2013 10:30 pm
av Denniz
Update 4/3

Dags att dra igång projektet igen kanske? :)
Säkert många som inte trodde de skulle bli något mer, men då har ni fel! Efter en lång paus startar de upp igen :)

Bild
Efter att jag fått in den i värmen va jag bara tvungen att testa fronten, den är så så snygg... :)

Bild
Nu är den inne och de kan börja igen! Med mål att vara klar till sommaren, nordic audi träffen i myckelby om den äger rum är mitt mål.

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Update 4/3

Postat: mån mar 04, 2013 11:45 pm
av Johan_P
Härligt med gamla 10v motorer. är själv Audi frälst och har ägt ett knippe Audisar av alla de slag. Ett litet tips för att öka på prestandan lite är att ta toppen från NG motorn dom har större insugskanaler och spridarna sitter bättre plaserade på den toppen. Om man nu ska köra med vems elles ms sprut eller liknande. och så tar du spridar hylsorna från digifant sprutet som sitter på golf mk3 gti, det är för elektroniska spridare i Mekaniska hål. typ k-jet. Det sägs att det är natrium fylda ventiler i mc motorn på insuget eller avgas jag kommer inte ihåg hur det låg till där. Men dom kan ju vara vettiga att flytta över i så fall.

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Update 4/3

Postat: tis mar 05, 2013 9:28 pm
av Denniz
Okej, tack för tipset! :)
Toppen är portat av förra ägaren så jag tänkte köra med den tills vidare iaf, ser ut som att bilen ändå bara kommer att bli en fin glidarbil med lite knuff. Även så svarvade och fräsen förra ägaren egna spridarhylsor, så kommer att köra med dom :)

Kul att fler tycker om dom gamla 10v audisarna! :D

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Update 4/3

Postat: ons mar 06, 2013 2:51 pm
av Denniz
Update 6/3

Letar för fullt efter delar få se, känns lika bra att köpa friska grejer när man väl ska bort med allt :)

Någon som vet om 630cc spridare blir för stort? Tanken är väl troligen mest att köra på bensin, v-power. Fast skulle väl vara kul att kunna köra på etanol också.
Som mest hk är väl 450 tänkt. Mer än så kommer jag inte våga :P

Bild
Passar in ic och de ska gå precis! Dock får jag inte dit grillen nere :/
Men tryckrör borde gå att få dit :)

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Update 6/3

Postat: lör mar 09, 2013 6:49 pm
av Denniz
Update 9/3

Bild
Nu har jag lite bättre spridare som ska hålla måttet med råge! 630cc spridare :)

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Update 6/3

Postat: sön mar 10, 2013 8:17 pm
av Denniz
Update 10/3

Bild
Bilen flyttad till rätt garage och nu ska motorn ur, den ska få sig en omgång med färg och diverse uppfräschning :)

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Update

Postat: sön mar 10, 2013 9:32 pm
av Woohoo
Helskoj projekt, thumps up
Har själv en 200 10v som isbil och är rätt sugen att konvertera till ett "riktigt sprut".
Hur har du tänkt att göra med bränslematning?
Kanske står i tråden men vilket sprut ska du köra med?

Keep it up

Re: Denniz - Audi 200 Turbo Quattro 10v | Update

Postat: mån mar 25, 2013 9:39 pm
av Denniz
Jag har ju en fuelrail och allt för att kunna konvertera till elektroniskt sprut, enda rätta vägen att gå om man vill ha en hållbar och skoj maskin istället för k-jet :)
Ms1 v3 är beställt och kommer antagligen imorron, så de kommer bli de jag ska köra med ;)