Tja du frågade ju o vill ha svar så jag får väll hålla på att svara tills du ser att problemet ligger i dina kunskaper o att du använder dej av fakta som du inte behärskar, o nu vet jag var du fått informationen från så det flödet är nu strypt.
o du redovisar fortfarande mina uppmätningar även på det sk roost röret det är mina siffror i mina uträkningar som du kopierat ur ett mail till en annan kille, så jag tackar så mycket för informationen
Läs lite böcker noga och fundera på vad du läser, läs sedan en gång till o fundera på om du kommer till samma konstaterande gör du det läs då en tredje gång .
mvh
Du postar bänkpapper på ett rör du inte själv designat och sitter sen och säger att andra inte har kunskaper och i princip är dumma i huvudet, samtidigt som du själv gör ett rör till en 110cc motor som knappt går framåt
Ja du Perra.S, det att den här Moddlarn å en annan herra ska visa sig på styva sidan verkar vara en genomgående röd linje på alla forum dom är inne på, vet ej vilka dom är i "reallife" å aldrig träffat dom heller. Men tycker det är synd att det skall slängas käft på ett sånt här shysst forum som Sävarturbo.se är. Men ja jag vet inte vad dessa människor lider av, om det är liten task eller liten hjärna! Det är upp till var och en att ta reda på! MVH Volvo360
Har för mig att jag läst om det på nått annat forum också, att folk som haft svårt att komma under 10 sec, har gjort helt fantastiska tider på Karlstad. Så tiderna på Moddlarns kort har jag inte mycket för!
Men man ska fasen inte jämnföra äpplen och päron.
En aslättad MB5 mot andras mopeder som inte är lättade alls i stort sett.
I mina ögon blir man bara fånig.
borde juh införas ett handikappsystem isåfall, som jämnar ut viktskillnaderna.
SEN!!,, och bara SEN kan vi börja diskutera vem som är duktigast på att vässa.
Sen tycker jag det är lamt som fan att jämnföra en ny AM6 motor med en MB motor, skulle vilja se Moddlarn köra dom tiderna med en Honda motor, och inte släng flera 10-tals tusen på köpestrim å brösta sig och säga, kolla mina tider, och kolla vad JAG har lyckats med, när det är dom stora företagen som tagit fram portmallar mm mm, å slipa lite gjutskägg å säga, att det är han som gjort det. Det är ju bara idiotiskt att gå den vägen.
Men men, det är ju lätt att trimma om man slänger som jag sa tidigare flera 10 tusen tals kronor på att bygga nått som gå snabbt, men testa å gå den svåra vägen å gör som tror det är Joakim Normans Suzuki K50 som har orginal vev, orginal växellåda samt orginal ram å kör låga 10:or. Det är rena rama konsten, men det kan väl ni eminenta köpestrimmare som Moddlarn och Söderman inte lyckas med!
lite OT från tråden men ämnet verkar ju ha hamnat runt det nu hur som helst...vad har du moddlaren kört för tid med am6 R/Tn? de var väl hebon som gjorde 9.22?
och såklart låg sluthastighet, 9.22 och 101km/h är det något med drevningen som gör det då?
sen om man vill lätta eller inte bestämmer man själv, men man ska inte skylla på att någon kör snabbare på grund av att han har lättat, finns ingen som säger att du inte kan lätta din moped också
Självklart är det upp till var o en att lätta
för att köra låga tider.Men här var det snack
om motoreffekt (hur bra trimmat),då måste
även vikten tas med i beräkningen.
Hej en liten fundering.Har aldrig själv hållt på med att försöka montera turbo på en 2t motor.Och heller alldrig kört på mettis.Vad skilljer i avgastemp på mettis vs bensin?Med tanke på att blåsan e isolerad så blir ju värme förlusterna mindre och med stigande avgas temp som följd.Kanske olika temp höjningar beroende på mettis eller om man använder bensin också.Fattar att det behövs värme för att få bra snurr på turbon.Men även att den stigande tempen stämmer av blåsan för ett annat varvtal.Borde inte blåsans design utformas efter dessa förhållanden mot cylindern.