Kan bidra lite.
Jag tycker att man får ta Biltema för vad det är, en lågprisbutik. MEN är man lite skarpsynt och gör lite undersökning så kan man hitta en del guldkorn där. Och som vissa redan påtalat så verkar biltema köpa in där det är billigast för stunden. Köpte bränslefilter från Bosch där. Halva hyllan var full med vita kartonger och halva hyllan med Bosch filter. Undrar vilket man tar

Men att det skulle handla om någon form av andra sortering, det tvivlar jag på.
Köpte blocknycklar storlek 34,36,38,42 för typ 79 kr/st om jag minns rätt. Jag har hoppat med hela min kroppsvikt på dom, finns ingen anledning att köpa 10ggr så dyra nån annanstans anser jag. Inte för "husbehov". Köpt ett par batterier där, ett gelbatteri till skotern och ett "vanligt" till bilen. 4 års garanti och lågt pris. Bra kombo!
Generellt vad gäller handverktyg så de jag använt (och till viss del även köpt till mig själv) som det står biltema 10års garanti på är inte så tokiga grejer.
Köpte en mutterdragare 1/2" för 299:- på biltema. Den åkte fort i bingen. Var helt värdelös. Svor många och långa ramsor för naturligtvis funkade den aldrig när jag behövde den.
Köpte en rondell 900W Ø125mm där när vi flyttade in i huset. Billigt, men inte särskilt bra. Efter ett år och ett bygge av ett traktorvagn så är lagrena så slut att den bara duger till att köra lamellskivor. Elverktyg/tryckluftsverktyg köper jag numer bara proffs eller semiproffsmodeller. När jag i stridens hetta står med en dålig cirkelsåg eller trasig borrfluga så är skulle jag köpa väldigt dyra verktyg och försäljaren råkade knacka på dörren. Jag HATAR när saker strular.
Buntband köper jag aldrig mer på biltema. Kvalificerat skräp och inte ens särskilt bra pris.