Motorn drog mycket olja vid första bromsningen och har därefter varit isärskruvad några gånger o fått nya kolvringar o lite sånt småtjafs men nu går den fint.
Kan ju helt enkelt vara så att den ger mindre effekt nu. Skulle vara kul att bromsa den i dynapack igen.
606whp i volvon med 6262 turbo och 2,5-2,6bar ladd känns rätt rimligt, så det är nog inte alls för långt ifrån verkligheten.
Ska kolla vad dom båda hade för utväxling o om dom kom i samma vridmomentsområde på hubbarna.
Jag har fortfarande bara kalibrerat med gymvikter, har inte lagt allt för stor vikt i att få den 100% kalibrerad i hela lastcellens mätområde men jag blir väl så illa tvungen snart
Har på senare tid arbetat mycket med mjukvaran för att få den så professionell som möjligt, det ska vara lätt o gå fort att arbeta i bänken - samt ge bra överblick.
Många förbättringar har gjorts.
Ska även lägga mer arbete på firmwaren här o där.
Har fått en del förfrågningar via PM o mail och jag kommer förmodligen aldrig att säga styrsystemet för sig, men kan mycket väl tänka mig att sälja kompletta bromsbänkar om någon är intresserad.
Dock kommer det dröja minst till i vår innan jag ser det som första skarpa versionen, då allt måste lira 100%.