lite kaxig placering av pumpar var de ju må ja säga, känns som att de kommer gå åt nån drivaxel. Kan vara trökigt att få byta soppa pumpar i samma veva.
Du lär kunna hålla långa ställ med dubbla pumpar som matar catch-tanken.
Vad var tanken med själva konstruktionen av catch-tanken?
Den såg finurlig ut, jag ser att det är öppet mellan de tre cylindrarna, och en skiljeplåt bara en del av vägen längst upp där jag antar att matning från tanken och retur från motorn sitter?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Tanken var relativt stor volym, (3liter) och liten yta för soppan att hoppa runt på.
ja det är en 8mm slits mellan cylindrarna för att få jämn nivå på soppan men utan att den kan röra sig för mycket.
Skiljeplåten är för att motverka dumma virvlar, det är returen från catch till tank och matning från tank till catch som delar utrymme bredvid varandra där. Returen från railen sitter på andra sidan tanken högst upp.