Började med att ritsa upp lite anvisningar för kapning av 20mm plåt som ska bli plattorna till toppen.
Vi visste att det var ont om syrgas och mycket riktigt räckte det till två av tre snitt. Farsan höll i skärbrännaren förstås. Träning sedan 50-talet ger färdighet.
Funderade en stund hur jag skulle göra hyllor till FP1:an och datorn. Det fick bli infällda hyllor så det var till att mäta ut och sedan använda sticksågen.
Byggde igen dessa hyllor helt på baksidan så skyddar man mot allt från att det ska ramla ut på baksidan, ljus som blänker i skärmen, till blås från dammsugarmotorerna.
Körde upp hål med hålsåg så jag kan trä in och ut kablar. Slut på stora skivor har det hunnit bli också så det blev en skarv. Men den sitter bakom skärmen i normalfallet så jag tror jag ska slippa reta mig allt för illa på den.
Med dator och FP1 på plats ser det bra ut.
Nu ska vi se om jag får hjälp med fräsning framöver.
Frågan är om den gubben är lika sugen på att fräsa som jag är på att flöda?

Fick motorsportbesök i garaget under dagen så det blev en massa snack och kaffe så klart. Per som var på besök fick med sig en gammal rallystol till sin elvaårige son.
Sonen har trots sin unga ålder redan påbörjat sin karriär som bilförare. De har isbana på vintrarna och nu tyckte farsan att han behövde sitta bättre, för det börjar gå fort.