Några mer saker har blivit klara sen sist.

Var lite svårt att få till anslutningen mellan turbon och Ic:n på ett bra sätt. Köpte en kortradie böj i alu från Raykon och svetsade dit.

Har funderat lite på placeringen av luftfiltret. Hade en tanke om att ha det i hjulhuset, men det kändes onödigt krångligt så det fick bli så här. Ska förstora hålet som är i fronten och ev. bygga en avskärmning till det.

En bild till. Ic på plats, blev en förhållandevis bra lösning på rördragningen här med ic och filter.

Det var ju det här med anslutningarna till oljekylet med.. Kan hända att jag får ångra denna lösningen, men jag bockade om och svetsade ihop originalkopplingarna.

Pressat på lite ny slang. Blev lite för långa och ena anslutningen blev fel vinkel på, ska göra om den ena, sen ska det nog passa. Ger sig om det blir tätt med..

Tog tag i vevhusventilationen med. Bockade till ett rör och gjorde ett fäste till det.

Blev i samma stuk som original med sluten vevhusventilation. Allt för att göra besiktningen glad

Det är väl bara dom senare Saabarna, 9-3 & 9-5 som har lågfriktionsmotor som fick massa bekymmer med vevhusventilationen?
/David