Lider med dej.
Hoppas du samlar kraft och kommer igen starkare än någonsin 2016

MVH Micke
Ja det blev ett dåligt avslut på säsongen... Får se hur det blir med alltMickeK skrev:Tråkigt att höra.
Lider med dej.
Hoppas du samlar kraft och kommer igen starkare än någonsin 2016
MVH Micke
Tack för ditt erbjudande, skickar PM till dig!Kadett4wd skrev:Vad har du för borr?
Ligger ett block i källarn här som behöver henas sista hundringarna, nyborrat och toppdeckat.
Borr 96.30
MickeK skrev:Härligt att det rullar på igen.
Vi har ett par månader på oss till nästa race
Med vänlig hälsning Micke
Nej jag körde utan betong och så blir det även i det här blocket. Tycker det ska hålla med så pass "lite" laddtryck (2bar) och eftersom laddet/effekten kommer lite på varv så borde man väl skona motorn lite. Ska gå ner lite i kolvspel och sen hoppas vi att det håller ihop bättre.Filaren skrev:Kör du betongat block?
Mvh Andreas
Tack för tipset, det är kanske det billigaste/bästa alternativet?awes skrev:Snowball har komplett krängningshämmar kitt med allt för 3 papp.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Ja vi verkar dessvärre vara ett gäng som råkar ut för liknande problem med dessa lådor. Jag hoppas att komma tillrätta med problemet nu när spakstället sitter enbart i lådan istället för både lådan och karossen. Hoppas du med hittar en lösning för din bil!Axxel_021 skrev:Hej, är tyvärr inte så värst aktiv här på forumet men jag ville bara flika in att jag har samma problem med växellådan som du har.
Treans växel försvinner ibland vid snabba växlingar. Vet även att någon mer har haft det och det ska väl finnas en tråd på transmissions delen om jag inte miss minner mig.
Mvh
Tack Jörgen för att du förtydligar! Googlade runt lite igår kväll och hittade då bara liknande konstruktioner som du länkade till så jag misstänkte att det var något speciellt för dragracing, nu slipper jag fundera mer på detNova Jörgen skrev:Krägningshämmare på en Dragracingbil brukar man inte använda "knivar" på.
Jänkarna skiljer på namnen och det beskriver funktionen bra. Det du använder på en gatbil eller en bil som du bygger väghållning för att svänga med kallas sway bar, en som du använder BAK på en Drag Racing bil kallas för Anti Roll Bar (ARB) En ARB har till uppgift att förhindra all krängning i bakvagnen så en sådan ska alltså vara mer eller mindre stum och inte fjädrande som på en vanlig bil.
Nedan ett exempel på hur dom kan se ut.
https://www.cachassisworks.com/popup.as ... 262_2_.jpg