Sida 5 av 14
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Postat: fre jan 06, 2017 2:30 pm
av Arnesson Rallycross
Riktigt fin

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Postat: fre jan 06, 2017 4:00 pm
av Sjögren Racing
Herrgårdsvagnen verkar vara i ett mycket fint skick, kul att se!
Spännande motorbygge med

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Postat: fre jan 06, 2017 4:41 pm
av Grooverhound
Robert Markström skrev:Tackar!

Ja de behövs inte så mycket, vita blinkers, fälgar & en kapskiva
Sitter orangea DeCarbon (Turbo/GLT) dämpare fram, KYB Gas-A-Just bak samt Lesjöforsfjädrar.
Dubbla grova krängare bak & 960 mk1 krängare fram. Kaplhenke länkarmsdistanser & breddade
länkarmar.
Ang turberiet, ska köpa dumplock sätta på aggen så jag får bort de inbyggda dumparna i aggen. En mindre
möjlig felkälla

Funkar de fint med kaplhenke distanserna? E de hemmabreddade länkarmar lr köpta?:)
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Postat: fre jan 06, 2017 5:04 pm
av Robert Markström
Dom är egentligen värdelösa om du fråga mig, speciellt då de kostar 3995:- nu på LMR.
Om du monterar dom direkt på bil får du positiv Camber fastän du skjuter fjäderbenen längst in, så
du måste åka 22-25mm breddade länkarmar. Flyttar du in styrstaget ett snäpp så får du Massiv ackerman,
styr du runt lite snävare & släpper ratten så fortstätter den styra inåt till du möter styrstopp.
Dom han har nu har han gjort om lite med plattor & moddat adaptern lite för att råda bot på acekermanproblemet
men jag har de gamla & har således styrlederna i std position för annars blir det bara jobbigt & stört omöjligt
PowerDrifta i snön (snurrar bara).
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Postat: fre jan 06, 2017 5:16 pm
av Grooverhound
Ofan va lite sugen på sådana. Ser mer "original" ut än många andra styr adapters.
Får ja nog tänka om eller har nya revisionen blivit mkt bättre än dom du har?
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Postat: fre jan 06, 2017 5:23 pm
av Robert Markström
Ja den kompenserar för den ökade ackerman du får när du flyttar in staget ett hål så du behåller std ackerman. Så ja
nog funkar dom bättre alltid men för 4k köper jag hellre i svartstål
Jag hade ju psykflyt i vanlig ordning & hittade mina på skroten för 100:-

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Postat: fre jan 06, 2017 9:09 pm
av MVA-Productions
Stört hur fräsch den vart! Man blir ju inte lite avis!

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Postat: fre jan 06, 2017 10:01 pm
av Kirre
Du behöver röktonade bakljus

Har de på min brukis men de har som dött av att grejja me den sen jag fick en passat i sidan

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Postat: fre jan 06, 2017 10:53 pm
av Hasse Bus
@Robban.
Den ä ju skitsnygg

Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Postat: fre jan 06, 2017 11:51 pm
av Robert Markström
Kirre: Skrotade dom passaten sen?

Synd på den, såg rätt färsk ut. Jag tyckte dom bar lite i mörka laget,
sen har jag jag såpass mörk bil. Funderat dock på att röktinta blink&backljus. Inte så stor prio dock just nu
Tack hasse! Jag gillar hålla lite skick på bitarna men den här försöker ja hålla så pass att
jag törs köra den året runt. Annars måste ja köpa mig en ny brukis, & då kommer de ju
förmodligen sluta på samma sätt igen så att jag tillslut har 5-6st projektbilar
Har "byggt" baslåda idag på tal om annat, i värsta ryssmanér.
Kåpan/klädseln över reservhjulet fick ett hål kapat i sig så att det just rymdes en 10" Hertzbas.
Ytterligare ett litet slutsteg vid namn Genesis SA50 bryggkopplat på basen.
Dubbla lager 50x40x3mm blymattor/bitumenmattor på innerskärm samt lite till på klädselkåpan.
Slutsteget stuvade jag in under koffertskivan & kåpan över reservhjulsbaljan skruvades med nån
extraskruv ist för bara clipsen.
& förvånad jag blev för det spelade riktigt bra faktiskt. Perfekt komplement till dls up5 kitten i
dörrarna som drivs på ett 4 kanals Genesis steg. Sen tar det inge plats i kofferten heller
Jo lite audiofil är jag nog åxå, förutom när det kom till "baslådan" då

kan lägga upp en bild på det imorn.
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Postat: sön jan 08, 2017 2:45 am
av Robert Markström
Blev ett nytt tryckrör idag mellan aggen & ICn. Bättre vinkel på rören. Även monterat wirear (en wire flera?) på WG stagen så
jag i realtid kan se vad som händer när det eventuella surget uppstår.
Fick i min R-sport kringla igår samt alla trälister
Plus en bild på min superseriösa montering av basen i skuffen. Den här stackars 10"arn har min
lillebror ägt. Han lämnade den utomhus i en låda gjord av spånskiva. Låg ute i väder & vind så länge
att det tillsist var bara basen, några skruvar & lite sågspån kvar. Sen blev den liggande i garaget,
fått lite färgdam från en annan bil har den åxå men nu har den nytt liv i 245an
Genesis 4ch på kitten i dörrarna. Grymma grejer!
Och här skruva vi fast wireararnnanana (????) i ett redan befintligt gammalt skruvhål förståss
Fjädrarna är för att få bort slacket på dom i höljena.
Ska ta en provsväng imorn & se vad som försigår
//R
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 8/1
Postat: sön jan 08, 2017 7:59 am
av Hasse Bus

Jag tror detta kan vara problemet.
Den ena turbon "snor" luften från den andra.
Kan du separera så är det nog ingen nackdel.
Som vanligt
//Hasse.
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 8/1
Postat: sön jan 08, 2017 10:41 am
av Daniel-635
På min 635a har jag ju separata avgassystem från båda snurrorna, det kanske kan påverka ?
Enda problemet jag har haft var när wastegate staget lossnade från ena turbon, och wastegaten "trillade öppen"
Oavsett hur mycket man gasade och varvade gick inte laddtrycket över 0,4
Kör inte av vägen när du stirrar dig blind på dina wires wirear
varjrar 
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 8/1
Postat: sön jan 08, 2017 11:16 am
av fugazi
Hasse Bus skrev:
[ Stor bild ]
Jag tror detta kan vara problemet.
Den ena turbon "snor" luften från den andra.
Kan du separera så är det nog ingen nackdel.
Som vanligt
//Hasse.
Hade precis den tanken också.
Känns som massflödet/fördelningen kan bli konstigt mellan luftfilter och byxförgreningen när allt dessutom har samma(?) diameter och olika längd/krökning o.s.v
"Intressant" lösning med
dubbelvajer till WG:arna.
Ska bli kul att se
filmen på det!
Tycker väl att det är lite för hög nivå/finish på mecket för att kallas ryssmek?
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 8/1
Postat: sön jan 08, 2017 12:02 pm
av Truls_Nordahl
Smart lösning med Wirerna!
