Bmw 635 Alpina Turbo
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
Fixade fram en bild på oljereturen:jol skrev:Har ni några bilder på detta? Äger mig en m10 jag med...mattias skrev:Kedjekåpan är klockren som oljeretur.
Slänger upp en bild på Kompressorhuset till KKK K27an, orkar faan inte gno mer på den

Angående Enzo fjädrarna så tror jag inte de säljs längre, ? Kanske bara är dynga, vad vet jag. Köpte mina av Götesson som köpte Alpina 02an som var tillsalu på Rejsa.
Mvh
Niclas
att ha den i övre kåpan är förutsatt att du har turbon kanska högt då man vill ha självrinning, funkar lika bra med nedre, dock så är bröstkåpan lättare att demontera på plats allt är juh relativt
bmw 2002 turbo orginalarna hade i frånkant på tråget.

- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
Hittat en spricka i toppen så den är lyft nu... kan väl lika gärna ta ner tråget och svetsa retur också när den ändå inte går. Kommer att använda original grenrör så den hamnar rätt lågt.robban skrev:att ha den i övre kåpan är förutsatt att du har turbon kanska högt då man vill ha självrinning, funkar lika bra med nedre, dock så är bröstkåpan lättare att demontera på plats allt är juh relativtbmw 2002 turbo orginalarna hade i frånkant på tråget.
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
Ja hamnar turbon lågt måste du sätta returen ännu lägre. Om du sätter den i tråget så tänk på att du sätter den så att oljan i tråget inte täpper till hålet vid inbromsning eller kurvtagning.jol skrev:Hittat en spricka i toppen så den är lyft nu... kan väl lika gärna ta ner tråget och svetsa retur också när den ändå inte går. Kommer att använda original grenrör så den hamnar rätt lågt.robban skrev:att ha den i övre kåpan är förutsatt att du har turbon kanska högt då man vill ha självrinning, funkar lika bra med nedre, dock så är bröstkåpan lättare att demontera på plats allt är juh relativtbmw 2002 turbo orginalarna hade i frånkant på tråget.

Vad åker du för topp?
Mvh
Niclas
m10b18 hela vägen... får kolla med oljestickan var nivån ligger vanligtvis och anpassa därefterbmw02touring skrev:Ja hamnar turbon lågt måste du sätta returen ännu lägre. Om du sätter den i tråget så tänk på att du sätter den så att oljan i tråget inte täpper till hålet vid inbromsning eller kurvtagning.jol skrev: Hittat en spricka i toppen så den är lyft nu... kan väl lika gärna ta ner tråget och svetsa retur också när den ändå inte går. Kommer att använda original grenrör så den hamnar rätt lågt.![]()
Vad åker du för topp?
Mvh
Niclas
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
plattan mot förgasarna ser inte helt plan ut hur löser du de?, eller den kanske är plan irl?
Mycket flex i packningarna till insugen annas hehe

- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
Aha bra noterat.robban skrev:plattan mot förgasarna ser inte helt plan ut hur löser du de?, eller den kanske är plan irl?Mycket flex i packningarna till insugen annas hehe
den är inte svetsad ännu, bara punktad, ska släppa på punkterna och fixera den när den svetsas fast i resten.

Ska även sätta i pinnbult inuti plenumet.
Mvh
Niclas
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Kontakt:
Säger som Fylking "ÄNTLIGEN"
Efter 1veckas frenetiskt mekande startade motorn ikväll, till grannarnas stora glädje
När jag väl kommit ihåg att koppla på matningen till fördelarlocket
så morrade den igång. och allt verkar fungera.
Körs dock fortfarande som sugmotor eftersom plenumet inte är ditsatt än, Förgasarna synkades dock ikväll, så imorgon blir det Tryckåka
Lite bilder från ikväll. Skitig bil men den ska tvättas på Lördag.
En liten provkörning hann jag med och chassit känns nu riktigt stumt och rart. bussningarna och fjädrarna gjorde nog lite nytta.
Håll till godo.

mvh
Niclas
Efter 1veckas frenetiskt mekande startade motorn ikväll, till grannarnas stora glädje

När jag väl kommit ihåg att koppla på matningen till fördelarlocket

så morrade den igång. och allt verkar fungera.
Körs dock fortfarande som sugmotor eftersom plenumet inte är ditsatt än, Förgasarna synkades dock ikväll, så imorgon blir det Tryckåka

Lite bilder från ikväll. Skitig bil men den ska tvättas på Lördag.

En liten provkörning hann jag med och chassit känns nu riktigt stumt och rart. bussningarna och fjädrarna gjorde nog lite nytta.
Håll till godo.
mvh
Niclas
-
- Sävar Turbo Racing