Sida 5 av 61

Postat: ons mar 07, 2007 3:19 pm
av jorgen
vilka säljer enzo fjädrarna?

Postat: ons mar 07, 2007 3:21 pm
av bmw02touring
jol skrev:
mattias skrev:Kedjekåpan är klockren som oljeretur.
Har ni några bilder på detta? Äger mig en m10 jag med...
Fixade fram en bild på oljereturen:

Slänger upp en bild på Kompressorhuset till KKK K27an, orkar faan inte gno mer på den :evil: . bilen går ju inte fortare för det.
Bild
Bild

Angående Enzo fjädrarna så tror jag inte de säljs längre, ? Kanske bara är dynga, vad vet jag. Köpte mina av Götesson som köpte Alpina 02an som var tillsalu på Rejsa.

Mvh
Niclas

Postat: ons mar 07, 2007 3:36 pm
av robban
att ha den i övre kåpan är förutsatt att du har turbon kanska högt då man vill ha självrinning, funkar lika bra med nedre, dock så är bröstkåpan lättare att demontera på plats allt är juh relativt :) bmw 2002 turbo orginalarna hade i frånkant på tråget.

Postat: tor mar 08, 2007 1:00 am
av jol
robban skrev:att ha den i övre kåpan är förutsatt att du har turbon kanska högt då man vill ha självrinning, funkar lika bra med nedre, dock så är bröstkåpan lättare att demontera på plats allt är juh relativt :) bmw 2002 turbo orginalarna hade i frånkant på tråget.
Hittat en spricka i toppen så den är lyft nu... kan väl lika gärna ta ner tråget och svetsa retur också när den ändå inte går. Kommer att använda original grenrör så den hamnar rätt lågt.

Postat: tor mar 08, 2007 7:24 am
av bmw02touring
jol skrev:
robban skrev:att ha den i övre kåpan är förutsatt att du har turbon kanska högt då man vill ha självrinning, funkar lika bra med nedre, dock så är bröstkåpan lättare att demontera på plats allt är juh relativt :) bmw 2002 turbo orginalarna hade i frånkant på tråget.
Hittat en spricka i toppen så den är lyft nu... kan väl lika gärna ta ner tråget och svetsa retur också när den ändå inte går. Kommer att använda original grenrör så den hamnar rätt lågt.
Ja hamnar turbon lågt måste du sätta returen ännu lägre. Om du sätter den i tråget så tänk på att du sätter den så att oljan i tråget inte täpper till hålet vid inbromsning eller kurvtagning. :?
Vad åker du för topp?
Mvh
Niclas

Postat: tor mar 08, 2007 10:58 am
av jol
bmw02touring skrev:
jol skrev: Hittat en spricka i toppen så den är lyft nu... kan väl lika gärna ta ner tråget och svetsa retur också när den ändå inte går. Kommer att använda original grenrör så den hamnar rätt lågt.
Ja hamnar turbon lågt måste du sätta returen ännu lägre. Om du sätter den i tråget så tänk på att du sätter den så att oljan i tråget inte täpper till hålet vid inbromsning eller kurvtagning. :?
Vad åker du för topp?
Mvh
Niclas
m10b18 hela vägen... får kolla med oljestickan var nivån ligger vanligtvis och anpassa därefter

Postat: tis mar 27, 2007 7:00 pm
av bmw02touring
Jobbar vidare inför säsongsuppstarten. Lackade mina MIM fälgar idag, tyckte de var så jävla mörka tidigare.
Bild

//Niclas

Postat: ons apr 11, 2007 12:01 pm
av bmw02touring
Monterade klart bakvagnen idag, och passade även på att demontera mingamla hardyskiva, Tyckte det vibrerade lite i slutet på förra säsongen.
Kan nån förstå varför. :twisted:
Obs den nya skivan är till höger.

Bild

Bild

//Niclas

Postat: ons apr 11, 2007 3:52 pm
av ergu
hej

vad kostade hardyskivan??
min bror beställde nytt stödlager till sin bmw 2000 förra veckan, det gick på 832kr på bmw..

Postat: ons apr 11, 2007 6:40 pm
av bmw02touring
ergu skrev:hej

vad kostade hardyskivan??
min bror beställde nytt stödlager till sin bmw 2000 förra veckan, det gick på 832kr på bmw..
'

Tror jag betalade knappt 600 med lite rabatt.
Mvh
Niclas

Postat: tis apr 17, 2007 7:27 pm
av bmw02touring
Liten uppdatering igen.
Plenum nästan klart, ska bara sätta i pinnbultar och rikta upp anliggningsytan mot förgasarna.

Alu plåten ska förlängas fram till frontplåten. borde hjälpa till och styra luften lite.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Trattar i plenum
Bild


Mvh
Niclas

Postat: tis apr 17, 2007 9:58 pm
av robban
plattan mot förgasarna ser inte helt plan ut hur löser du de?, eller den kanske är plan irl? :) Mycket flex i packningarna till insugen annas hehe

Postat: tis apr 17, 2007 10:42 pm
av bmw02touring
robban skrev:plattan mot förgasarna ser inte helt plan ut hur löser du de?, eller den kanske är plan irl? :) Mycket flex i packningarna till insugen annas hehe
Aha bra noterat.
den är inte svetsad ännu, bara punktad, ska släppa på punkterna och fixera den när den svetsas fast i resten. :roll:
Ska även sätta i pinnbult inuti plenumet.
Mvh
Niclas

Postat: tor maj 10, 2007 9:44 pm
av bmw02touring
Säger som Fylking "ÄNTLIGEN"
Efter 1veckas frenetiskt mekande startade motorn ikväll, till grannarnas stora glädje :hihi:
När jag väl kommit ihåg att koppla på matningen till fördelarlocket :doh:
så morrade den igång. och allt verkar fungera.
Körs dock fortfarande som sugmotor eftersom plenumet inte är ditsatt än, Förgasarna synkades dock ikväll, så imorgon blir det Tryckåka :twisted:
Lite bilder från ikväll. Skitig bil men den ska tvättas på Lördag. :thumbright:
En liten provkörning hann jag med och chassit känns nu riktigt stumt och rart. bussningarna och fjädrarna gjorde nog lite nytta.
Håll till godo.

Bild

Bild

Bild

Bild

mvh
Niclas

Postat: fre maj 11, 2007 8:43 am
av Jonas Ohlsson
snyggt! se till att nästa steg blir att lägga ner mycket tid på förgasarinställningar då allt sitter ihop