Chrilles garage.
Re: Chrilles garage.
Här skulle man göra uppdatering och så ligger forum bilder nere som det gör då och då.Jag tittade även på mina tidigare inlägg och inser att en av bilderna inte ens är min 

Christian Hörning / 0730438298
Hörnings svets och fordonsreparationer
walbro gst 450 pumpen monterad i original armatur

Styrsystem på plats

I med firmware och config

Uppstart på g strax

Då kör vi

Går som ett rövhål...Lambdan helt i botten åt endera håll. Inget mellanting

Triggererrors å deluxe

Oljetryck i bilen visade noll men givaren verkade ha gett upp

Svetsade in en restriktor till turbon

Tänkte att original regulator och retur inte kunde hantera 450 pumpen men det kunde dom

Hips vips dog bilen och lät komplös. Då tog jag en triggerlogg och såg att givaren på insugskammen verkade ha försvunnit

Drog runt motorn och såg att markeringarna på kam och vev stämde så anade ugglor i mossen..

Krysskilen och kamdrevet kaputt
Hitlers sista hämnd till folket har alltså straffat även mig... Den presenten fick man för sitt märkesförräderi. Man får väl se det från den ljusa sidan att kamaxelns krysskilsspår klarade sig...Har tankar på att skrota skiten och ta lärdom av detta straff och hålla sig till riktiga bilar (läs bmw) men jag kanske är på ett mer förlåtande humör imorgon...Vi får se

Styrsystem på plats

I med firmware och config

Uppstart på g strax

Då kör vi

Går som ett rövhål...Lambdan helt i botten åt endera håll. Inget mellanting

Triggererrors å deluxe

Oljetryck i bilen visade noll men givaren verkade ha gett upp

Svetsade in en restriktor till turbon

Tänkte att original regulator och retur inte kunde hantera 450 pumpen men det kunde dom

Hips vips dog bilen och lät komplös. Då tog jag en triggerlogg och såg att givaren på insugskammen verkade ha försvunnit

Drog runt motorn och såg att markeringarna på kam och vev stämde så anade ugglor i mossen..

Krysskilen och kamdrevet kaputt

Hitlers sista hämnd till folket har alltså straffat även mig... Den presenten fick man för sitt märkesförräderi. Man får väl se det från den ljusa sidan att kamaxelns krysskilsspår klarade sig...Har tankar på att skrota skiten och ta lärdom av detta straff och hålla sig till riktiga bilar (läs bmw) men jag kanske är på ett mer förlåtande humör imorgon...Vi får se

Nej men dra åt helvete
lider med dig 
Edit: Btw, Är reservdels 528:an borta nu?

Edit: Btw, Är reservdels 528:an borta nu?
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Jo det var lite surt detta. Får väl beställa ett nytt kamdrev idag. Kikade in i motorn och ser inget tecken på kontakt med ventiler på kolvarna. Men det motsvarar en förflyttning på 7-8 kugg när kilen gick av...

Jo 528:an är bortkörd till skrot. Behövde du mer grejor?

Jo 528:an är bortkörd till skrot. Behövde du mer grejor?
Man får ju dubbeltjecka med komptest, inte för att det verkar ha touchat så lite tur kanske du haft i oturen.. 

Dr-chrille går in i hålen med kamera och kollar så allt är okey
lurade du frugan att det går att använda hemma med och inte bara i garaget? hehe 
Du kommer lösa det men sjukt att den gick av, hum..
jag vet att på audi ska man åka med kamremskåpan på då många här har trasslat in kamremen i sevorem så hela toppen blitt skrot
lycka till och snart ska det gasas!!!

Du kommer lösa det men sjukt att den gick av, hum..
jag vet att på audi ska man åka med kamremskåpan på då många här har trasslat in kamremen i sevorem så hela toppen blitt skrot

lycka till och snart ska det gasas!!!
Micke Grönlund
Haha jo när det går så här i garaget så kanske man borde ta en sabbatsvecka och undersöka frun istället
Har beställt nytt kamdrev nu i alla fall.Började även tänka på att innan jag rev ur motorn ur audin så rök den svart missade och dränkte den i soppa så jag är lite lur på att min varvtalsgivare är defekt....

Beställ alla giverserna så vet man att de inte felar.. 

Bränn den på bål och återgå till dom riktiga bilarna istället 

Mattias Sandberg
076-7708325
076-7708325
Hehe lugn i bussen nu rova inte köps det nya givare bara för att
. Jo Mattias jag tror det blir en exklusiv majbrasa av den 

Jag fick mitt nya kamdrev igår. Tänkte först köpa ett nytt original men med tanke på hur sprött det verkade och att man visst ska byta det varje gång man tar lös det så ångrar jag inte att jag köpte en vettigare variant.

Provad mäta kompression efter jag monterat tillbaka grejerna och det var komp på alla cylindrar...Skönt...Det blir provstart igen i kväll.....

Provad mäta kompression efter jag monterat tillbaka grejerna och det var komp på alla cylindrar...Skönt...Det blir provstart igen i kväll.....

Ja kamdrevet såg då helt annat än budget ut
Betyder detta att jag måste stanna i gälka town till kväll?
Mvh.

Mvh.
Hehe det som återstår att se är varför det blir triggermissar eller om det kan ha att göra med med att kamdrevet suttit fel. Känns inte som att det skulle ha med saken att göra men vi får se 

Ser bra ut. Hoppas den slutar jävlas med dig nu
.

Bmw "M535 Turbo" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=62303"
Jan Kostet
0730-851579
Instagram @Jankostet
Jan Kostet
0730-851579
Instagram @Jankostet
Triggade inte AAN morötterna också på kamaxeln, då borde den väl visa trigger missar om den inte snurrat som den ska, kändes logiskt enligt mig men tänker kanske fel
Nej bättre att du börjar trimma m20in i e30in..