Sida 43 av 124

Postat: tor jul 01, 2010 7:44 pm
av Wilson
Daniel-635 skrev:Jubileums update !


Hur som helst blev det affär och för 26´500:- fick jag min fritid tryggad.
Hahaha bara det måste ju vara värt en del!


Underbar bil du har byggt, kul me så pass omfattande tråd med.

Postat: mån jul 05, 2010 9:27 pm
av Daniel-635
Tackar :thumbright:

Arbetet med fälgarna fortsätter.

Jag har (nästan?) polerat färdigt denna ytterbanan.
Övriga är nu grovpolerade.
En till av ytterbanorna riktades.
(Denna på bilden)

Jag har mycket stora (ilands) problem med att välja nav och färg.
Men ett inköp av Biltemas guldfärg som prov tror jag gjorde att jag lutar åt att byta till guldlackerade nav.
Återstår dock fortfarande att bestämma om det ska bli 5-eker eller x-eker. :roll:

Lite bilder.

Bild

Bild

Bild

Bäst att poängtera att fälgen är på inget sätt färdig utan bara tillfälligt ihop för att kolla hur det ser ut.
Innerbanorna ska blästras och lackas (svarta?) och naven ska blästras och lackas.


Tid: 40 timmar.



Jag har även närt tanken på att byta tändstift, då all logik säger att jag borde, förutom om man tittar på dem, för de ser fina ut.
Vid närmare eftertanke har jag nog aldrig köpt stift till denna bilen, de som sitter i kommer från en 500:- reservdels motor som råkade ha nya stift :roll:

Jag kör nu med NGK ZGR5A och "femmor" känns fel på denna maskinen nu.
ZGR7A verkar inte finnas, men ett BPR7ES borde vara nästan likadant ?
Vad åker ni andra med i era M10 och M30 ?

Har BPR7ES samma "extra" utstick på elektroderna ?

Stod på Mekonomen och sprättade T-stift askar på löpande band, men de hade bara 2 BPR7ES hemma och inga ZGR5A att jämföra med.


Kan även nämna att bilen fungerar utmärkt i +31 grader, största värme problemet vart nog min rygg mot den svarta skinnklädseln :doh:

86 Grader varmaste vatten temp.
Ca. 80 Grader på motorolja.
Insugstemp 56 Grader.
När alla kylfläktar går sjunker även insugstemp till ca. 10-15 grader över yttertemp.

Lugn brukskörning förvisso men i "stan", lyckades dessutom att behöva stanna vid det enda trafikljuset båda gångerna. :wink:

Postat: mån jul 05, 2010 10:03 pm
av Steve
Båda fälgarna passar ju (tyvärr?) grymt bra, där har du verkligen nåt att fundera på ;)

Postat: tis jul 06, 2010 7:54 am
av Erneland
X-eker i all ära men de där 5-ekrade satt ju fantastiskt fint på bilen. Trodde inte att guld skulle passa så bra på en röd bil men jag hade fel! :thumbright:

Tror även att CSL-gråa centrum skulle sitta fint men som sagt, de 5-ekrade med guldfärgade centrum var grymma! 8)

Postat: tis jul 06, 2010 8:36 am
av Heggen
Jag röstar för guldfärgen...
Att så lite kunde göra så mycket... :thumbright:

Postat: ons jul 07, 2010 11:29 am
av Daniel-635
Tackar för de fina kommentarerna :thumbright:
Daniel-635 skrev: Jag kör nu med NGK ZGR5A och "femmor" känns fel på denna maskinen nu.

Vad åker ni andra med i era M10 och M30 ?
Har BPR7ES samma "extra" utstick på elektroderna ?
Bara Diesel killar som läser eller :wink:

Postat: ons jul 07, 2010 11:38 am
av The
Krysseker! femekrat är meeeh! :)

Postat: ons jul 07, 2010 4:33 pm
av ergu
Daniel-635 skrev:Tackar för de fina kommentarerna :thumbright:
Daniel-635 skrev: Jag kör nu med NGK ZGR5A och "femmor" känns fel på denna maskinen nu.

Vad åker ni andra med i era M10 och M30 ?
Har BPR7ES samma "extra" utstick på elektroderna ?
Bara Diesel killar som läser eller :wink:
bror min har åkt med bpr7es i sin m30b28 med hx40 med gott resultat

inte snyggt mappat nånstans (utom fulllast) men en msd6 box har väl hjälpt stiften att överleva

Postat: ons jul 07, 2010 4:40 pm
av Pimplaren
Vi byter rims va??:)

Jag kör BCPR7ES i min m30, funkar kanon! :thumbright:

Postat: ons jul 07, 2010 7:48 pm
av Daniel-635
BPR7ES får det bli tackar :thumbright:

BCPR7ES ser likadant ut i motorn, men har annan nyckelvidd och lite annan utformning på porslinet.

http://www.ngk.se/templates/ngkPage.aspx?id=127

ZGR5A är mycket liknande, men A betyder "Specialdesign" vad det nu innebär.

Idag har jag blästrat innerbanorna, och naven samt riktat en innerbana något lite.

Självporträtt.

Bild

Den som har ögonen med sig, kan räkna till 8st innerbanor på detta kortet, 4st av dem är BBS RS 8,5x17 innerbanor 8)
(Dock inte mina utan en kompis, vederbörande hade slarvat lite med borttagningen av hjulviktsklistret :twisted: )

Bild

Efter ca. 2timmar i blästerhallen med damm så tänderna gnisslar och påtaglig "sandstrand" känsla i "underbyxorna", är man glad att det blir såhär fint.

Bild

Tid. 45 Tim.

Skål på er :thumbright: Lillelördag ju :wink:

EDIT: Pimplaren :stop:

Postat: ons jul 07, 2010 7:52 pm
av mattias
Jag vill ha ditt blästerskåp. :thumbright:

Postat: ons jul 07, 2010 7:57 pm
av Erik N
jag tror på 5 ekrat dock inte guldfärgat, tror som nån sa ovanför csl gråa nav

Postat: ons jul 07, 2010 9:01 pm
av j björk
Jag tycker allt kryssekrarna är snyggare :wink:
Tveksam till guldfärgen jag..

7:or låter ju vettigt till din vagn, men undrar om inte 6:or skulle funka också?
Men blir det inga problem med 7:orna är det nog säkrare.

Postat: lör jul 10, 2010 2:22 pm
av Pimpolainen
krysseker utan tvekan!!

finns ingen finare fälg!,

men kanske ser lika bra ut med dom andra i verkligheten?

gick det flytta över fälgbanorna??

Postat: sön jul 18, 2010 11:34 am
av E24
Ang. fälgarna.. krysseker utan tvivel! :)
Ang. stift kör jag med BP6ES NGK i min M106 och det funkar bra tycker jag :)

Riktigt bra jobbat med fälgarna annars!

/Farre