456hk/7000rpm/1.95bar korrigerat
lamda 0.81
tändning 24
avgastryck 1.2-1.32bar
duty 72%
blow down mätaren i botten...
borde va ca 20-30hk mer än i fjol då det va okorrigerade siffror med liiite snällare våg.
940 grader avgastemp (blir lägre med mera laddtryck då förbräningen blir snabbare)
(0.85 bar i motryck på wg översidan=1.96bar laddtrycks max)
motorresept.
44x38 ventiler medel portad på ca 15 timmar 185/140cfm/12mm. 6.7:1 kompa
oborrad B20 med vändkanter och KS kolvar och M stakar.
F kamaxel 10.5mm lyft och 240 grader vid 1.27mm på kamaxeln.
custom insug 41mm rummers ca 10cm långa.
grenrör 42mm inv dim och 65cm långa. 3.5" avgassystem
turbo HX40 56/65mm /16#
vems styrsystem 1600cc spridare (E85)
speciellt tack till mapparen conny kompa och sävar gänget vid bromsningen, sen kul att sven och roger berglund ville komma och kolla.